Bij mij slapen of op eigen plekje?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: slapen ??,

Bericht door Peet »

Onze katten mogen ook bij ons slapen. Maar we hebben ook wel eens allebei nacht/slaapdienst.
Dan kijken ze zelf maar waar ze gaan liggen. Mogen dan ook op bed.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: slapen ??,

Bericht door Cari »

Ik zou zeggen: geef je katten alles wat ze leuk vinden, zo lang het kan. Dat hebben ze dan teminste binnen! Soms kan er even iets niet of is het leven even iets minder leuk, maar dat is toch geen reden om het hele leven tot het laagste genotsniveau terug te brengen :roll: ?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
kitykat
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 dec 2010 10:09

Re: Bij mij slapen of op eigen plekje?

Bericht door kitykat »

ja, ik denk dan wel dat je haar nu ook alvast eraan moet laten wennen dat ze dan ook als je weg bent naar haar eigen plekje toegaat. Maar misschien als je dan terugbent komt ze ook niet meer naar je toe, en misschien is dat dan wel jammer..
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Bij mij slapen of op eigen plekje?

Bericht door jennli »

Gewoon lekker bij je laten dan hebben jullie er beide plezier van en als je weet dat je veel weg bent zeker een vriendje er bij nemen. Zo voorkom je een hoop problemen.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
irisgriffel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:39
Locatie: Leeuwarden

Re: Bij mij slapen of op eigen plekje?

Bericht door irisgriffel »

Ik heb een studio met een halletje en douche apart zeg maar. In de douche staan alle spulletjes van Jasper. Hij mag bij mij op bed slapen, maar als hij echt te irritant 's nachts is (onder het dekbed kruipen en met zijn nagels via mijn rug naar beneden tijgert, dan slaapt hij vaak de rest van de nacht in het halletje/douche. Daar heeft hij een eigen mandje staan en dat vind hij geen probleem. Misschien handig om het wat af te wisselen. De mijne vind het prettig om bij me te liggen/spelen, maar vind het ook geen probleem om in de hal te slapen. (een nacht alleen zijn laat hij me dan wel weer merken door koppig te zijn :-P )
Succes met uitvogelen wat het beste bij jullie werkt
Groet,

Iris

Ginny (8), Stripe (6), Jasper (2,5)
Gebruikersavatar
boncuk1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 sep 2010 22:24

Re: Bij mij slapen of op eigen plekje?

Bericht door boncuk1 »

Mijn katje mag enkel in het weekend bij me slapen. tijdens de week heeft ze haar eigen nest en dan gaat ze in alle ruimtes behalve m'n slaapkamer. Met Kerstmis was ik een nachtje weg en ze heeft overal mogen komen. Ze weet heel goed wanneer het weekend is en wanneer de week want als het weekend is komt ze "flemen" om te zeggen van...hé nu slaap ik bij jou...
hopelijk is dit ook een goed antwoord. groetjes
Plaats reactie