Kat vind het nogal leuk om behang te scheuren

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
poekie3488
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 mei 2010 09:44

Re: Kat vind het nogal leuk om behang te scheuren

Bericht door poekie3488 »

We hadden eerst niet door dat ze het deden.
Totdat het zo voor onze ogen gebeurde, en toen hebben we hem wel even laten schrikken ( heey geroepen en handen geklapt). Maar hij doet het nog steeds.
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Kat vind het nogal leuk om behang te scheuren

Bericht door marline91 »

misschien vind ie het behang niet mooi..
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5485
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat vind het nogal leuk om behang te scheuren

Bericht door nellebel »

tja als ik heel eerlijk ben, lijkt me ook heerlijk om behang te scheuren. hahaha. mijn moeder verteld wel eens dat ik als kind al kleine losse hoekjes stond los te peuteren. laat staan als je een kat bent.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat vind het nogal leuk om behang te scheuren

Bericht door castratenkoor »

Er is een oplossing voor : als je een kat hebt : geen behang.
gestuukte muren zijn ook erg mooi en practisch.

Kwestie van je huis cat-proof maken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5485
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat vind het nogal leuk om behang te scheuren

Bericht door nellebel »

wij hebben dus spachtelputs, werkt ook goed als soort van krabpaaltje. ze zitten er echt niet continue aan, maar die korreltjes zijn wel interessant. ach, kan er niet zo mee zitten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat vind het nogal leuk om behang te scheuren

Bericht door Anne »

Hier zit kleine Pollewol over al en nergens aan de muren te krabben :eeh: Ze doet het maar, mij maakt het niet zoveel uit. In de huiskamer zit structuurverf, in de gang ook, maar boven op onze slaapkamers word ons behang steeds kaler :lol: Ik geef daar niet zoveel om, niemand die het ziet zolang je er niet naar kijkt
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat vind het nogal leuk om behang te scheuren

Bericht door Ilone »

Hier is Lotje de behangscheurster.
Ze krabt hele plekken van mn glasweefselbehang...ik had gehoopt dat ze dáár niet aan zouden gaan/kunnen krabben wanneer er verf overheen was gegaan.
Maar helaas.
Ik ga nu maar eens een trapleuning plaatsen die bevestigd zit op een brede lat zeg maar, en alle glasweefsel wat eronder zit kan ze zich dan heerlijk op uitleven hahaha.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat vind het nogal leuk om behang te scheuren

Bericht door castratenkoor »

Ik was in mijn eeerst woning zo snugger jutebehang op een muur te doen.
Nou reken maar dat ze daar lol mee hebben, er waren er twee die er tot bovenaan toe invlogen.
Was niet zo goed voor mijn behangetje hahahaha.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Kat vind het nogal leuk om behang te scheuren

Bericht door Cerna »

Pas je de kat aan aan je huis of je huis aan de kat?

Bij ons moest het behang in de hal het ontzeggen (Noa!) en dus heeft mijn man in de hal, overloop en trap lambrizering gemaakt; kan geen kattennagel meer doorheen.
In de kamer hebben we sinds kort ook geschilderd glasvezelbehang, bestand tegen kattennagels volgens de schilder. Tot nu toe klopt dat inderdaad.
Noa vindt vooral de poten van mijn grenen kaptafel erg leuk; gelukkig kunnen er nieuwe onder gezet worden zodra een poot het loodje legt.
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Kat vind het nogal leuk om behang te scheuren

Bericht door helskinky »

castratenkoor schreef:Ik was in mijn eeerst woning zo snugger jutebehang op een muur te doen.
Nou reken maar dat ze daar lol mee hebben, er waren er twee die er tot bovenaan toe invlogen.
Was niet zo goed voor mijn behangetje hahahaha.
:lol: haha zie het helemaal voor me
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat vind het nogal leuk om behang te scheuren

Bericht door Ilone »

Nou, mijn geschilderde glasweefselbehang was NIET catproof hahaha.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Kat vind het nogal leuk om behang te scheuren

Bericht door puksji »

Ik dacht dat het ook door de behangersplaksel komt, dat ruikt lekker geloof ik. En smaakt ook, ik had eens een bouvier die het vrolijk uit de emmer slobberde terwijl ik aan het behangen was :???:

Hier hetzelfde probleem, maar dan met de bank. En Pebbles die hier sinds vorige week is doet het ook al :evil:
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5485
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat vind het nogal leuk om behang te scheuren

Bericht door nellebel »

hahaha guusje en gijs mogen overdag niet in de voorkamer (staat onze bea, de goudvis), maar als ik thuis komt gaat de deur open. 6 m2, en dan interesseerd het duo niet meers anders meer. de rest van het huis beneden en boven hebben ze de hele dag ter beschikking, maar o wee als die deur open gaat. en dan wordt altijd heel even de bank aangevallen. ieder 1 voorkant, lekker krabben. mooie reden om eens een nieuwe bank te kopen. geven we gewoon de katten de schuld.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Kat vind het nogal leuk om behang te scheuren

Bericht door puksji »

Ik wil ook graag een nieuwe bank, maar ben bang dat die hetzelfde lot wacht :-(
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat vind het nogal leuk om behang te scheuren

Bericht door Adriana »

voor een groot deel van de hierboven beschreven problemen hebben we hier het verticale vloerkleed! uitrekken, klauwen, sprietjes bijten, naar boven sjezen, aan de onderkant hangen en dan heen en weer roeien, eentje voor en eentje achter en dan pootje lichten en de speel- en sloopmogelijkheden zijn hier voorlopig nog niet uitgeput.
in de gang op een hoek heb ik twee hoekkrabplanken boven elkaar hangen en daar hangen inmiddels de flarden bij en dolle pret. dit is de speciale neus/neus-plek voor als ik buiten ben geweest en mijn neusstempeltjes weer moet laten verversen.
en ja, er staat hier een vorig jaar opnieuw overtrokken bank en stoelen. met, moet ik zeggen, redelijk kattenbestendige bekledingsstof.
ze doen het als ze nog niet voldoende aandacht hebben gekregen en mevrouw de kattenbediende gaat vervolgens aan de slag.. meestal zet ik dan het balkonraam een stukje open en dat geeft meer dan genoeg afleiding..
en nee, geen behang hier. geen kamerplanten, porseleinen beeldjes, vaasjes en wat er staat, dat staat vastgenageld. of kan tegen een stootje. je hebt katten of niet.. nietwaar?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie