Van Purina One Sensitive naar Sanabelle?

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Van Purina One Sensitive naar Sanabelle?

Bericht door Adriana »

:eclap: Cari, geweldig! :pdtura1: :nothanx:
dit zocht ik dus al tijden maar was zo duf om er niet aan te denken om op Sanabelle te googelen.
dus dankerdedankjewel.. :pdtura:
en als je naar de analyses kijkt dan blijkt dat ze goed over een aantal dingen hebben nagedacht en weten wat ze wel en niet in droog kattenvoer moeten doen.
ze hebben ook graanvrij en dan ook nog redelijk geprijsd..

we hebben hier Urinary en Kitten voor Enzo en beide worden graag en met smaak gegeten.
jammer genoeg hebben ze geen brokjes voor nierkatzels en Urinary is uitstekend voor oudere katten maar niet geschikt voor nierkatzels.
samenstelling en kwaliteit doen niet onder voor Orijen en andere supertopmerken en veel vriendelijker geprijsd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Van Purina One Sensitive naar Sanabelle?

Bericht door Catfish »

Dank je, ik heb het gelezen!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Van Purina One Sensitive naar Sanabelle?

Bericht door Catfish »

Even een update, misschien hebben anderen met een kat die sensetive voeding nodig heeft hier wat aan. Hier is Zorro degene die dat nodig heeft, maar de twee kittens krijgen het ook. Alleen krijgen zij er kittenbrokjes (diverse merken) en natvoer naast. Dit alles om ze niet 'sensetive' te maken.
Maar ik dwaal af.

Sinds Zorro Sanabelle Sensetive krijgt, gaat het nog beter met hem! En ook niet onbelangrijk, hun ontlasting stinkt een stuk minder en ziet er gezonder uit. ;-)
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Van Purina One Sensitive naar Sanabelle?

Bericht door Meowth »

Zoo, mooi te horen! Interessante update ;-) En dat in twee weken?!

Ik ben ook over op Sanabelle (Urinary)... nou ja ik heb zelf niks anders gegeven maar ik kreeg RC Sensible mee maar. Ik ga nog afwisselen met andere varianten van Sanabelle.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Van Purina One Sensitive naar Sanabelle?

Bericht door Ilone »

Super!! :grin:
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Van Purina One Sensitive naar Sanabelle?

Bericht door Adriana »

Catfish schreef:Sinds Zorro Sanabelle Sensitive krijgt, gaat het nog beter met hem! En ook niet onbelangrijk, hun ontlasting stinkt een stuk minder en ziet er gezonder uit. ;-)
omdat ik dit soort uitwisseling altijd erg interessant vind ben ik er even ingedoken.
langzamerhand en dat komt ook door het nierfalen van Mo heb ik de ervaring dat er katten zijn, die beter uit de pootjes/voeten kunnen met een gedeelte plantaardige eiwitten in hun voedsel, dan dierlijke. en je ziet in de samenstelling van alle goeie nierdieetvoeders dat daar met name grotendeels plantaardige eiwitten inzitten. dat geeft veel minder/geen afbraak dan dierlijke eiwitten (en bij bloedonderzoek lagere ureum-gehaltes en waarsch lager crea-gehalte).
dat heeft niks met de opname te maken maar met de vertering en komt ook bij mensen voor.
de ontlasting van vegetariërs is vrijwel reukloos terwijl die van vleeseters behoorlijk kan stinken.

het verschil tussen Sanabelle sensitive en urinary en bijvoorbeeld Royal Canin sensitive is een veel hoger gehalte aan plantaardige eiwitten en hoogstwaarschijnlijk een lager zetmeelgehalte. (RC sensitive heeft eiwit 33%, vet 22,0 en zetmeel 24,9% en met name dierlijk eiwit)
hier eet Enzo Sanabelle urinary en kitten en zijn ontlasting gaat stinken als hij natvoer met veel dierlijke eiwitten heeft gekregen (gourmet, whiskas). blijkbaar kan zijn stofwisseling zoveel dierlijk eiwit niet goed verteren en dat zie je dan terug in dunnere stinkende ontlasting. bovendien zit voedsel met veel zetmeel een efficiënte vertering van met name dierlijk eiwit in de weg, dat is bij mensen en ongetwijfeld ook bij katten zo.
het kan nooit kwaad ook op jongere leeftijd rekening te houden met de kwetsbaarheid van nieren en ze zoveel mogelijk te ontlasten. ik denk dat dit beter lukt met die varianten van Sanabelle en dat zie je dus ook terug in bv kwaliteit van ontlasting (en op langere termijn in de creatinine-waardes bij bloedonderzoek..)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Van Purina One Sensitive naar Sanabelle?

Bericht door Meowth »

Die van vega's is reukloos... nou het ruikt hier heus niet naar viooltjes hoor in kamer 100 :roll:.

... Ok ik eet natuurlijk wél meer vet, en suikers. En wat eiwitten..

Wat je zegt over natvoer Adriana, nadat ik Vana hier een blikje natvoer heb gegeven stinkt het wel meer in de kattenbak.

Nog even over Sanabelle, voor zover het interessant is: ik heb hier nu twee bakjes staan (RC en Sanabelle) en welke is het eerst leeg? Jawelle, Sanabelle. Ik zie ze niet meer eten uit het andere bakje!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Van Purina One Sensitive naar Sanabelle?

Bericht door Adriana »

ontlasting hoort vrijwel reukloos te zijn, dan heeft het lijf voldoende (dus niet te veel) voedsel van de juiste samenstelling gekregen..
stank komt door slechte vertering van met name dierlijke eiwitten, soms gelijktijdig met veel zetmeel, (pizza met kaas bv) dat zit dan de vertering van de eiwitten in de weg (zuur/basisch milieu - maagzuur enzo)
nou dan is het duidelijk en hoef je ze verder niet meer te laten wennen en kan de RC naar iemand anders..
je zou het kunnen combineren met Sanabelle sensitive en in het geval van de rusjes wel op laag gehalte dierlijk eiwit blijven zitten want rusjes hebben een aangeboren gevoeligheid voor nierkwalen, dus voorkomen is beter dan (niet) genezen.........
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Van Purina One Sensitive naar Sanabelle?

Bericht door Catfish »

Inderdaad, als de kittens natvoer hebben gegeten en ze gaan op de bak hou ik mijn hart (en neus :shock: ) vast... Toch blijf ik het ze even geven, op advies van mijn DA. Als ik ze nu al alleen maar sesetive geef, wennen ze aan niks, en wordt de kans op overgevoeligheid groter. Klinkt logisch.

Bedankt voor het meedeneken, en Adriana, bedankt voor je analyses!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Van Purina One Sensitive naar Sanabelle?

Bericht door Meowth »

Ze wisselen bij mij nog wel een beetje af met RC en Sanabelle. Maar ik haal het bakje maar weg, goed is het toch niet en Sanabelle vinden ze lekkerder.
En dierlijke vetten dan? Alleen in Urinary zitten die niet, alle andere wel.
Senior heeft 29% eiwitten ipv 32 a 33. Maar waarom heet het senior? Wat hebben oudere katten minder nodig dan katten op gemiddelde leeftijd?
*denkdenkdenk*
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Van Purina One Sensitive naar Sanabelle?

Bericht door Adriana »

denkedenkedenk
in senior zitten waarsch lichter verteerbare eiwitten, missch iets minder vet en zeker veel minder fosfor
en missch wat chondroitine oid voor de gewrichten van de oudjes en missch wat meer vit c voor de verkoudheidjes
en andere vorm brokjes voor de kunstgebitjes
kan de analyses nog wel een keer naast elkaar leggen maar ik heb net een balkon afgezet en ga sperziebonen plukken en onkruid mollen
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Van Purina One Sensitive naar Sanabelle?

Bericht door Meowth »

hahahahah
had je maar een balkon afgezet :roll:
doe je onkruid de groetjes van me, kunnen ze wel gebruiken, zo vlak voor hun ondergang

maar mja dan is de vraag doe je katten van 1-8 jaar daar niks tekort mee?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Van Purina One Sensitive naar Sanabelle?

Bericht door Adriana »

welnee! in alle kwaliteitsbroks zit meer dan voldoende eiwits en andere stofjes. ze zakken niet door hun hoeven, echt niet..
alleen als je alleen maar doodgekookt voer geeft moet je enziempjes aanvoeren in de vorm van wat rauw vlees (kip of lams) en/of (tarwe)grasjes
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Van Purina One Sensitive naar Sanabelle?

Bericht door Adriana »

Meowth schreef:En dierlijke vetten dan? Alleen in Urinary zitten die niet, alle andere wel.
--> 21,5 vet in urinary sanabelle
http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ka ... 00612#more
juiste bril en glazen schoon? (sorrysorrysorry......kzal t nooit meer doen.. beetje adhd of melig of beide, joepie max!)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Van Purina One Sensitive naar Sanabelle?

Bericht door Meowth »

Nouja ik keek naar de ingrediënten op hun website, en daar stond bij elk voer Tierfett. Alleen bij Urinary dus niet.
Plaats reactie