Kater spuugt: bloeduitslag niet goed

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Fientje412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 mei 2010 23:33

Re: Kater spuugt: bloeduitslag niet goed

Bericht door Fientje412 »

Door Adriana heb ik gevraagd of men de bloeduitslag kon opsturen. Anders had ik hier niet aan gedacht. Ik zag ook dat bijna alles dicht bij de referentiewaardes ligt.
Tja, wat hij gestressed? Ik weet het niet, want ik moest hem afgeven. En later moest ik hem weer ophalen. Ik denk het wel. Zo heel alleen daar, met een hond die behoorlijk overstuur was en daardoor continu aan het blaffen.
Hij was overigens helemaal niet dik. Hij woog 3,8 kg. En dat was voor hem een goed gewicht. Hij weegt nu 3 kg en dat is echt het minimale wat hij mag wegen, volgens de dierenarts.
Hij krijgt voornamelijk Royal Canin. Zal daar teveel calcium inzitten. Aster is door zo'n stom niersteentje eigenlijk wel de klos geweest. Ik heb overigens wel op internet gelezen dat een verhoogd calcium wijst op ernstige aandoeningen. Nu lijkt het mij een kleine verhoging, maar of dit zo is weet ik ook niet.
Zal het dan niet gewoon een infectie zijn? Mijn man en ik zijn namelijk zo verbaasd over zijn gedrag. Hij is namelijk nooit zo goed geweest in gedrag als nu. Hij heeft een paar weken terug een antibioticakuur gekregen voor een kleinigheidje. Ik zag dat hij daar in totaal heel goed op reageerde. Vervolgens heeft de dierenarts vanwege dit gegeven twee weken terug een antibiotica-injectie gegeven. Gewoon om te kijken wat het zou doen. En dat heeft echt veel gedaan. Daarom snap ik het ook niet. Een tumor reageert toch niet op antibiotica?
Heel erg bedankt weet voor jullie reacties. Ik waardeer het zeer.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kater spuugt: bloeduitslag niet goed

Bericht door Adriana »

je da weet vast nog wel van Aster en ik zou de voerzak met de analyse erop maandag even meenemen.
drinkt deze kater ook alleen maar uit de vijver en is dat gewoon regenwater of liggen daar bv marmer elementen in of kalkzandsteen?
kan hij op een andere manier veel calcium binnenkrijgen, zuivel of bijzondere snoepjes misschien?
de stofwisseling van iedere kat reageert anders en de opname vanuit het voedsel/water verschilt dus ook..
missch voor de zekerheid maar eens ander voer geven..
stress beinvloedt sommige waardes en niet alleen bloedsuiker..
als je op je overzicht zijn gluco waarde hebt, dan kun je zien hoe gestressed hij was, alles boven bss 10 duidt op een stressmeting, als hij verder op dat front geen klachten had. (staat bij pancreas, glucosamine, en fructosamine, onder kidney)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Fientje412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 mei 2010 23:33

Re: Kater spuugt: bloeduitslag niet goed

Bericht door Fientje412 »

Nee, Cinto drinkt niet uit de vijver. Dit deed alleen ons Astertje.
Glucose was 4,7. Dus geen stressmeting dan, begrijp ik.
Ik geef hem Whiskas-snoepjes. Maar ook niet elke dag, gezien het hectische leventje wat ik momenteel door mijzelf heb.
Overigens de tip van toen m.b.t. Easypill, daar ben ik nog steeds zo blij mee. Wat een gemak!
Nou, opeens schiet mij iets te binnen. Ik geef hem elke dag haarballenpasta. En elke dag is geloof ik niet de bedoeling, maar daardoor spuugt hij niet. Zal dat het zijn? Ik heb twee merken in huis of sinds kort eigenlijk drie.
Dit is het enige wat hij extra krijgt.
Fientje412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 mei 2010 23:33

Re: Kater spuugt: bloeduitslag niet goed

Bericht door Fientje412 »

Vandaag is het dan zover. Vanmiddag om 13.30 uur hebben we de afspraak.
Cinto is nu aan het mopperen omdat hij geen eten krijgt. Is toch ook wel weer een goed teken.
Ik hoop dat mijn lieverd geholpen kan worden, zodat hij nog lang bij mij kan blijven.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kater spuugt: bloeduitslag niet goed

Bericht door Adriana »

ja wij duimen hier met al onze pootjes, dat is dus 3 x 4 en 1 x 2 duimpjes.

je da zal daar heus wel aan denken maar het is goed dat jij het ook in je achterhoofd houdt, als Cinto toch onder zeil is en er worden rare plekjes op de echo gezien, dan kan je da missch gelijk wel een biopt nemen. het is altijd zo sneu als je daar dan weer voor terug moet komen en nu kan het in één moeite door.
want vermoedens kunnen doorgaans pas bevestigd worden op basis van de uitslag van weefselonderzoek. dat preparaat moet worden opgestuurd en duurt een paar dagen voor de uitslag er is.
en mag je meekijken? of wachten totdat de beelden beschikbaar zijn en dan meeluisteren en meedenken?
en zeg haar misschien ook even wat we met zijn allen denken over de waardes: dat ze redelijk dicht bij de referentiegrens zaten overigens muv calcium..
wens jou en Cinto en je da veel succes en dat er in ieder geval maar snel duidelijkheid mag komen en een goeie diagnose en dan maar weer verder....
Laatst gewijzigd door Adriana op 21 jun 2010 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Fientje412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 mei 2010 23:33

Re: Kater spuugt: bloeduitslag niet goed

Bericht door Fientje412 »

Goedemorgen Adriana,
Bij deze echo gaat hij niet onder narcose. Manlief mag zijn achterpoten vasthouden en ik zijn voorpoten en zo ligt hij dan rustig op zijn ruggetje. Je kunt de beelden direct ook zien.
De arts die het verricht zegt dan ook direct wat hij ziet.
Dat is dan wel weer heel prettig.
Ja, een biopt, daar had mijn man het ook over.
Nou ja, afwachten maar.
Bedankt voor het duimen. We kunnen het heel goed gebruiken!
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Kater spuugt: bloeduitslag niet goed

Bericht door puck0906 »

Ik heb ook zo'n echo gehad maar die van mij wilde echt niet stil liggen. Ik hoop dat het goed gaat en succes!
Fientje412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 mei 2010 23:33

Re: Kater spuugt: bloeduitslag niet goed

Bericht door Fientje412 »

Helaas is het heel slecht nieuws. Het gaat om kanker. De prognose is zeer slecht.
We hebben er voor gekozen om het hier bij te laten, maar wel te kijken of prednison nog iets aan de eetlust kan doen. Toen we thuis kwamen, had hij enorme honger. Mijn arme lieve schat.
Zo jong nog!
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: Kater spuugt: bloeduitslag niet goed

Bericht door Anne1988 »

:( sterkte..
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kater spuugt: bloeduitslag niet goed

Bericht door Adriana »

dat ziet er dus slecht uit en ik leef met je mee.
blijkbaar voelt hij zich nog goed en heeft geen pijn.
maar de verdrietige beslissing komt er aan en het is naar om afscheid te moeten nemen van zo'n lieve pluizebol.
wens je veel sterkte in deze verdrietige tijd en knuffel voor Cinto
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Fientje412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 mei 2010 23:33

Re: Kater spuugt: bloeduitslag niet goed: kanker

Bericht door Fientje412 »

Ja, hij heeft gelukkig geen pijn. Het lijkt wel of hij zich beter dan ooit voelt.
Als de prednison aanslaat, dan zou het nog wel een paar maanden kunnen duren.
Misschien dat dit mij dan nog gegeven is.
Het zou over een dag of drie duidelijk moeten zijn of de prednison zijn werk doet. We hebben ook nog antibiotca erbij gekregen omdat boven op de kanker ook een maagzweer zit.
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Kater spuugt: bloeduitslag niet goed

Bericht door tacuma »

Dit was niet het nieuws dat jullie wilden horen... Hopelijk kan Cinto toch nog een tijdje van zijn
leventje genieten, op een waardige manier, zonder al te veel pijn. Moeilijke en zware tijd voor
jullie! De duimen draaien hier in de hoogste stand voor jullie!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Fientje412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 mei 2010 23:33

Re: Kater spuugt: bloeduitslag niet goed

Bericht door Fientje412 »

Bedankt Laura. Nee, inderdaad niet het nieuws wat je wilt horen. Maar ik ben ook wel opgelucht dat ik weet wat er aan de hand is. Duidelijkheid is prettig.
Zolang hij het naar zijn zin heeft, gaat het goed. En toch ook redelijk blijven eten.
Zodra ik zie dat hij pijn heeft of het zat is, dan laten wij hem gaan. Kwaliteit van leven is belangrijk, voor een mens en voor een dier.
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Kater spuugt: bloeduitslag niet goed

Bericht door puck0906 »

oei, dit klinkt helemaal niet goed. Mijn Snowy had een maagtumor ter grootte van de helft van haar maag. Bij mij was het nog een optie om te operen maar met heel weinig kans. Kunnen ze bij jullie nog opereren? Mijn ervaring is dat katten pas heel laat aangeven dat ze pijn hebben dus ik zou als ik jou was heel goed in de gaten houden of je verandering merkt. Die van ons trok zich wat meer terug, viel wat af en at een stuk minder. Heel veel sterkte. Ik weet helaas hoe het voelt wat je nu mee maakt en wat je nog gaat meemaken.
Fientje412
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 mei 2010 23:33

Re: Kater spuugt: bloeduitslag niet goed

Bericht door Fientje412 »

Hoi Puck,
Bedankt voor je reactie. Ik hou hem ook heel goed in de gaten. En ik weeg hem ook elke dag even. Ik heb zelf ook ernstige problemen met mijn gezondheid (hart) en dit ging zondag al behoorlijk opspelen.
Vandaag er ook voor op de Eerste Hulp geweest. Maar ik probeer zoveel mogelijk thuis te zijn voor mijn lieverd. Ik vond vandaag geen topdag voor hem, alhoewel het vanavond beter was.
Kanker in de maag heeft een slechte prognose en opereren was geen optie. Konden wel een biopt laten doen elders, maar wat kun je met deze informatie als behandeling er toch niet is.
Geeft alleen maar veel stress voor de kat. Wij kiezen hier niet voor.
Het is de vraag of de prednison gaat aanslaan. Zoniet dan is het gauw gedaan. Hij blijft op gewicht, maar om te zien wordt hij heel broos.
Plaats reactie