Pate van Euroshopper

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9387
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door castratenkoor »

Rijst kun je beter niet geven en vlees kun je beter rauw geven.

Ontbijtspek zou ik ook niet geven, ook geen ham. Allemaal veel te zout.

Een redelijk betaalbaar merk is Sanabelle brokken. Bestelbaar bij Zooplus en het heeft veel varianten, ook voor overgevoelige katten. Als blik Porta 21 of Miamor b.v.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door Livewithlouis »

granen,suikers,heel veel zout,smaakversterkers,houdbaarheidsproducten zit in al die B-merken! Echt whiskas,felix,sheba, gourmet etc etc allemaal rotzooi!!

@Sandy overzetten op rauw is lastig maar de aanhouder wint hoor! Ik heb veel tips voor je!

varkensvlees is erg gevaarlijk voor honden en katten. In slachtafval van varkens kan het virus van Aujeszki zitten een virus wat voor het varken niet dodelijk is maar voor de hond en de kat altijd fataal!
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door puksji »

Ik geloof daar niet in, dat het allemaal zo slecht is (betreft natvoer dan). Ik heb nooit anders gegeven en ken vele anderen die het zelfde doen en ook die kattten hebben net als mijn kat een hoge leeftijd behaald.
Ik geloof eerder dat dat roepen dat het slecht is, meelopen met de meute hier is. Kom maar eens met bewijzen dat een kat er ziek van wordt als ze dat krijgen. Die bewijzen zijn er niet!
Let wel, ik heb het over natvoer, niet over droge brokken.
Ja in het verleden is er iets gemeld over een bepaalde ziekte met verlammingen. Maar net zo hebben wij mensen ook fout vlees gegeten (creutzfeldt-jakob).
En dat over Aujeszki is ook achterhaald.
Daarbij hebben we het over 'B-merken' die niet zouden deugen, maar RC zou ook troep zijn, net zoals Prins en nog wat 'A-merken'.
B-merk of niet, Puk wil alleen Felix op het moment, dus krijgt ze dat, en grote knapperd die haar wat anders zou kunnen laten eten. Ik weet zeker dat ze zou verhongeren bij een volle bak. Want als een kat iets niet wil eten, dan eet ze het niet!
Ik ben veel te blij dat ze eindelijk eet, na jaren gezeur, dus dan maar iets 'slechts'. En ik durf het risico ook niet te nemen dat ze weer stopt met eten doordat ze persé een A-merk zou moeten hebben.
Overigens vinden veel (eerlijke) dierenartsen het ook onzin dat een kat alleen maar A-merken zou mogen hebben.
En voor het geld laat ik het niet, want van de doos met 12 zakjes, geef ik er 6 weg, dus kost het mij net zoveel als wanneer ik een A-merk geef.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door Adriana »

Livewithlouis schreef:varkensvlees is erg gevaarlijk voor honden en katten. In slachtafval van varkens kan het virus van Aujeszki zitten een virus wat voor het varken niet dodelijk is maar voor de hond en de kat altijd fataal!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Aujeszky

http://www.cvi.wur.nl/NL/onderzoek/dier ... /Aujeszky/

Aujeszky is in Nederland vanaf 2009 en inmiddels in grote delen van Europa uitgeroeid
en iedere keer duikt het verhaal op het forum weer op..

niet uit te roeien blijkbaar...

en verder hoeven de b-merken van mij ook niet in de ban; gewoon op de ingrediënten letten.. de hoeveelheid suiker is doorgaans verwaarloosbaar en in natvoer zit meestal nauwelijks graan/tarwe.
bij droge brokjes is dat wel anders: de brokjes van Aldi, Action en nog zowat supermarktmerken hebben graan/tarwe op de eerste plaats staan en die voeders lijken me meer geschikt voor hamsters..
katzels kunnen daar blaasgruis en overwicht en vervolgens diabetes van krijgen en het geld dat je ermee uitspaart ben je dubbel+dwars kwijt voor bezoekjes aan de dierenarts als katzel daardoor blaasgruis heeft ontwikkeld.. :-(
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door Livewithlouis »

Ik vind het zo gek dat er hier mensen zijn die vinden dat omdat verhalen "achterhaald" zijn ze daarom gewoon weer kunnen doen wat vroeger niet kon.

@puksji klopt katten kunnen een oude leeftijd halen door b-merken te eten en goedkope vleesproducten. Ja mensen kunnen ook oud worden op mc donalds en veel roken. Dat is zo'n dooddoener! Dat betekend niet dat mc donalds prima eten is, en roken niet zo'n kwaad kan!
Klopt ik kan je geen bewijzen geven dat er katten ziek worden van b kwaliteit vlees, dan zou ik of moeten gaan googelen (geen tijd voor) of je medische dossiers moeten geven (en dat mag niet) Maar misschien geloof je me op mn woord als ik zeg dat 99% van de katten die ik tegenkom in mijn dagelijks leven, met diarree, gedragsproblemen en allergische reacties niet alleen brokken aten maar ook goedkope troep zoals gourmet, sheba, whiskas.
Ik hoor ook bij de groep mensen die RC troep vindt.
En ik geloof niet dat ik iemand ben die met de meute meeloopt. Daarvoor weet ik ten eerste niet wat "de meute" hier vindt daarvoor ben ik er niet lang genoeg. En ten tweede heb ik daarvoor al te vaak meegemaakt dat men het niet met mij eens is.

Verder betekend het NIET dat je ze het zou kunnen geven als traktatie. Als je kat daar blij van wordt kan je dat af en toe doen.

En jij zegt dat als een kat iets niet wil eten dan eet ie het niet?!!!!!! Dat denk ik toch ook echt niet hoor!

@Adriana, klopt er wordt al jaren verplicht geënt tegen aujeszky en boeren hebben meldingsplicht voor dit virus......dat is toch gek? Dat er nog steeds een meldingsplicht bestaat voor een ziekte die is uitgeroeid?

Die ziekte is helemaal niet uitgeroeid! De regering gaat geen melding maken van alle zaken die er fout gaan op het gebied van virussen die uitbreken op de boerenbedrijven! pas als er een mondiaal probleem dreigt te ontstaan. Zoek voor de grap eens de docu's op van Bioloog en viroloog Ab Osterhaus, dan schrik je je dood zo veel dat er gebeurd waar wij niks van weten.
Er worden genoeg dieren/vlees geïmporteerd van buiten europa + virussen muteren, vaccins worden niet bijgemaakt....

Je kat of hond hoeft het maar één keer te eten en het is klaar he, niemand kan iets tegen aujeszki doen en ik weet niet of je ooit een hond met rabiës hebt gezien, nou de symptomen mij aujeszki zijn gelijk en het is geen pretje kan ik je vertellen!

Waarom zou je het risico lopen (ookal is het eventueel zo klein?) Ik wil absoluut geen doemdenker zijn maar als er genoeg keus is om ander vlees te voeren, waarom zou je het dan nog willen? Ik zie alleen maar nadelen namelijk.

Een forum is geen afgesloten wereldje (het lijkt er soms wel een beetje op), er komen mensen met nieuwe inzichten en ideeën, dat lijkt me alleen maar goed en is, zolang het forum openbaar blijft, inderdaad niet uit te roeien....net als Virussen en bacteriën ;)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door Adriana »

over Aujeszky: als je het Wageningse verhaal goed leest dan zie je dat er meer dieren besmet kunnen raken dan alleen varkens.
bovendien komen er vrachtauto's van overal uit Europa de Nederlandse grens over..
er blijft dus een meldingsplicht en de te nemen maatregelen staan in dezelfde alinea. en ja er is discussie over de entingsplicht maar dat voert hier allemaal veel te ver..

ik bedoel: varkensvlees hoeft in Nederland om Aujeszky niet in de ban (heb even gegoogeld maar kan geen meldingen vinden van Aujeszky-besmetting van huisdieren..) maar waarom zou je een kat rauw varkensvlees voeren?
en waarom zou je zo specifiek juist voor Aujeszki waarschuwen? varkensvlees is heel erg verzurend en katten zijn niet gebouwd op varken maar op muis en gevogelte.
en het klopt dat onze Nederlandse veestapel/bio-industrie zo ongeveer door de chemische industrie op de poten wordt gehouden en ik heb Oosterhuis niet nodig om te weten dat er heel erg veel mis is met de manier waarop in Nederland 'consumptie'dieren worden gehouden.. mega-dierenleed.. en alle niet biovlees etende mensen houden dat in stand..

er is zo heel veel meer om tegen te waarschuwen..
en k bedoel ik ook: leg het ff uit en geef in hetzelfde bericht alternatieven, want daar hebben mensen, die dat allemaal niet uitzoeken, wat aan.. ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9387
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door castratenkoor »

Persoonlijk voer ik elke dag rauw naast het blikvoer, ik doe 3 x per week kip en 3 x per week lam.
1 x per week krijgen ze rund, dit omdat alleen dan alle katten mee-eten. Dat vinden ze gek genoeg het lekkerst. Ik voer het voornamelijk als gebit - onderhoud. 1 x per week kan geen kwaad, vaker zou niet verstandig zijn. Kuikens ook 1 x per week, ook erg goed om tandjes schoon te schaven.

Varken voer ik nooit, ik zou niet weten waarom ik het wel zou doen, het heeft wat mij betreft geen toegevoegde waarde.

Zelf voer ik geen supermarktvoer, wetenschappelijk onderbouwen kan ik dat niet, puur mijn gevoel erbij.
Ik voer Sanabelle Urinary brok standaard en als snoepje Sanabelle tegen haarballen en nierdieet RC voor Sjaak. daar hou ik mee op als deze zak leeg is, want Sjaak vreet het niet meer en Timo vreet alles dus waarom die nierdieet geven terwijl hij gezond is.

Natvoer geef ik Almo, visvarianten - Animonda - Hills Science Plan 7+ katten - Miamor - Grau - dr. Clauder - Terra Fealis - Katovit.

Ik heb expres een enorme variatie in huis. Als Sjaak een slechte periode heeft kan ik hem goed stimuleren door van alles open te trekken. De rest vreet de restanten wel op.
Ervaring leert dat een pas opengetrokken blik veel attractiever is dan een restje uit de koelkast.
Daarom ook dat ik ondanks dat ik 8 katten heb, ik geen 400 gram blikken koop.
Ik ben ook van mening dat de kwaliteit en de vitamines ed achteruit gaan hoe langer een blik open is.
Dus bij mij 2 x daags vers blik open getrokken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door puksji »

Maar misschien geloof je me op mn woord als ik zeg dat 99% van de katten die ik tegenkom in mijn dagelijks leven, met diarree, gedragsproblemen en allergische reacties niet alleen brokken aten maar ook goedkope troep zoals gourmet, sheba, whiskas.
En dat wordt daardoor veroorzaakt? Wat een onzin! Dat is echt geen onomstotelijk bewijs hoor! Je vergeet dat de meerderheid juist alleen maar dat voert. Dan is het makkelijk om te zeggen dat het daardoor komt hè. Heb je een mooie stok om te slaan nietwaar ;-)
Als een kat een goeie drol draait (geldt voor ieder dier), dan is het voer prima.
Maar om op bewijzen terug te komen, je mag roepen wat je wilt, maar niet zonder bewijzen dat iets slecht is. Onderbouw het, of houd je mond. Ik bedoel, in de rechtszaal zal ook geen rechter zeggen 'u bent schuldig' zonder dat er enig bewijs is.
Je plaatst teksten op internet, die iederéén kan lezen, en je mag niet iets als waarheid verkopen zonder dat je daar goede bewijzen voor hebt. Dat is regelrechte laster.

En btw, ik ken mijn kat, en die laat zich net als veel andere katten helaas niet dwingen :-|
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door Livewithlouis »

Nouja in principe mag ik alles zeggen wat ik wil he ik zeg nergens dat mensen mij moeten geloven, überhaupt medisch advies vragen op een forum en er vanuit gaan dat het klopt lijkt me niet verstandig juist omdat iedereen alles kan zeggen.

Ik vind zelf dat ik mijn argumenten redelijk goed onderbouw en ik laat iedereen vrij om te vinden/zeggen en doen wat hij/zij wil toch? Mijn mening over blikvoeding of voeding in het algemeen bestempelen als laster vind ik een beetje ver gaan...

@Adriana juist dan is het toch verstandig om voorzichtig te zijn met varkensvlees? En wat je zegt waarom zou je het voeren inderdaad? helemaal mee eens dus.
Dat andere dieren dan varkens ook aujeszky zouden kunnen krijgen wist ik niet het is inderdaad verstandig om het verhaal in zijn geheel goed te lezen en te onthouden. Dat is zeer zeker waar.

@Castratenkoor wat een chill voedingssysteem heb je! Super veel variatie inderdaad, vast gelukkige dieren in huis!
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door achtpuntzes »

mijn poezels zijn ook wel van die moeilijke eters.

ik zou echt dolgraag rauw vlees geven (maar geen rauw varkensvlees, dat wordt voor mensen ontraden, en dat is voor mij dan ook reden het de kat niet te geven) maar wat ik ook geprobeerd heb: carnibest, rauwe kip, eendagskuikens, enz ze willen er gewoon niet aan. met brokjes zijn ze niet zo moeilijk, maar met vlees uit blik dan weer wel, ze willen per se whiskas.

ik geef nu brokjes van RC in de ochtend (indoor 27 geloof ik) en s'avonds wat whiskas blikvoer, door sommigen dus bestempeld als zijnde "junkfood" voor katten. volgens mij valt dat best mee, hoewel rauw vlees natuurlijk veel gezonder is. mar zoals gezegd, ze willen dar absoluut niet aan.

naar mijn mening bestaat er wel degelijk "junkfood" voor katten, maar dan moet je echt teruggan naar c-merken, zoals de aldi en de little. heb ooit een blik vlees van de little meegenomen, maar dat bleek uiteindelijk om een blik doperwten te gaan. vlees moest ik er echt in gaan zoeken, dus leek het mij toch meer geschikt voor konijnen of zo. ook als je die prijzen ziet, zo laag, daar kan gewoon nauwelijks vlees in zitten.

ontopic:

ik heb die kuipjes pate van de euroshopper wel eens zien staan voor 17 cent, maar ik ging er vanuit dat dat bagger was. in de eerste paar berichten hier word het toch wel als zijnde oke bevonden, dus zal ik het toch maar eens proberen. :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door puksji »

Je kan niet zomaar zeggen dat katten uitsluitend voeren met B-merken hetzelfde is als alleen maar McDonalds eten. Wanneer je alleen maar McD zou eten, dan krijg je wel degelijk een tekort aan het eea. Over het algemeen is vrijwel ieder kattenvoer een compleet voer, tenzij anders vermeld wordt. Wanneer je alleen versvoer geeft, krijgt een kat een tekort, dat is toch bekend, dus voer je wat anders bij, zoals droge brokjes.
Wanneer je een gezonde kat hebt die het prima doet op een blik/natvoer wat geen A-merk is, dan is er geen reden om die kat wat anders te geven. heb je een kat met een spijsverteringsprobleem oid, dan ben je er wel op aangewezen.
Trouwens, het Aldi natvoer is helemaal niet zo slecht, en er zijn meer huismerken die net zo goed zijn als een A-merk.
In mijn ogen speelt er ook een hoop commercieel belang!
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door Adriana »

eerlijk gezegd zou ik niet weten wat A-merken en B-merken zijn en wie dat bepaalt..
is het niet handiger om naar de ingrediënten en analyse te kijken..?
en dan is het ook nog zo dat katten verschillend op hetzelfde voer zullen reageren..

k vind dat er bij de duurdere merken een heleboel bla-di-bla verteld wordt en prijzen worden ook nog eens een keer bepaald door transport en soms invoerrechten en ontwikkelingskosten.. dus uitgaan van het duurste voer want dat zal dan ook wel het beste zijn, gaat denk ik niet op.
ik heb de afgelopen jaren van een heleboel voer de ingrediënten (zie de voedingstopics) en analyse naast elkaar gelegd en dan zie je bepaalde formules in voer van uiteenlopende prijsklassen terugkomen.

bv er was bij de brokjes ooit alleen Orijen met een bepaalde formule en nu zie je veel meer soorten met die formule, die vaak de helft goedkoper zijn. bovendien heeft Orijen zijn formule aangepast en merkwaardigerwijs al zijn voedingsinformatie van zijn website afgehaald.

en hier eten drie katers alle drie verschillend uit het brokkenbuffet, ze weten kennelijk welk voer bij hen het beste valt.
en daar is Sanabelle (huid+vacht en urinary en senior en sensitive+lam) en Almo holistic kip en Hill's nature's best senior, HappyCat nierdieet en nog wat RC kitten 36 totdat het op is..
en de uitgangsregel is dat er altijd HC nierdieet te kanen valt en de rest wordt beperkt twee maal per etmaal geserveerd. daarnaast krijgen ze ook natvoer want ze weigeren alle drie pertinent rauwe kip/kalkoen.... af en toe frommel ik wat gestolde eidooier in de bekjes maar dat gaat niet van harte.. en ze krijgen nog wat verknipt tarwegras zolang ze niet buiten komen..
merkwaardigerwijs zijn ze alle drie bestorven op rosbief maar daar zijn ze de volgende dag heel moe/mat/slaperig van dus ik denk dat dit zwaar op de maag ligt en dat is dus al een tijdje vervangen door die vermaledijde eidooier.

wat ik niet wil is stinkende ontlasting, hyper actieve katzels, kotsen binnen een kwartier en nog zo wat. en graag glanzende vacht en oogjes, geen overwicht en geen gebedel (muv Maks zijn dagelijkse behoefte aan een beetje appelstroop...)

mijn ervaring op het forum is dat je nooit uit de discussie komt over wat goed voer voor katten is, want je komt al niet uit de aanbevolen hoeveelheid eiwit per etmaal...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9387
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door castratenkoor »

achtpuntzes schreef:mijn poezels zijn ook wel van die moeilijke eters.

ik zou echt dolgraag rauw vlees geven (maar geen rauw varkensvlees, dat wordt voor mensen ontraden, en dat is voor mij dan ook reden het de kat niet te geven) maar wat ik ook geprobeerd heb: carnibest, rauwe kip, eendagskuikens, enz ze willen er gewoon niet aan. met brokjes zijn ze niet zo moeilijk, maar met vlees uit blik dan weer wel, ze willen per se whiskas.

ik geef nu brokjes van RC in de ochtend (indoor 27 geloof ik) en s'avonds wat whiskas blikvoer, door sommigen dus bestempeld als zijnde "junkfood" voor katten. volgens mij valt dat best mee, hoewel rauw vlees natuurlijk veel gezonder is. mar zoals gezegd, ze willen dar absoluut niet aan.

naar mijn mening bestaat er wel degelijk "junkfood" voor katten, maar dan moet je echt teruggan naar c-merken, zoals de aldi en de little. heb ooit een blik vlees van de little meegenomen, maar dat bleek uiteindelijk om een blik doperwten te gaan. vlees moest ik er echt in gaan zoeken, dus leek het mij toch meer geschikt voor konijnen of zo. ook als je die prijzen ziet, zo laag, daar kan gewoon nauwelijks vlees in zitten.

ontopic:

ik heb die kuipjes pate van de euroshopper wel eens zien staan voor 17 cent, maar ik ging er vanuit dat dat bagger was. in de eerste paar berichten hier word het toch wel als zijnde oke bevonden, dus zal ik het toch maar eens proberen. :)
Ik zou het je absoluut afraden - ik ken twee katten die er flinke gezondheidproblemen door kregen. Ze zijn inmiddels herplaatst en krijgen nu goed voer. Alle problemen zijn over.

Ik ben op zich geen voorstander van Whiskas maar ik heb wel altijd 2 blikjes Whiskas senior staan. Als Sjaak echt overal zijn neus voor optrekt op slecht dagen en ik trek Whiskas open - eureka dan eet hij. Dus als stimulans voor moeilijk dagen een prima optie.
Het dagelijks eten tot zich nemen is dan even belangrijker.
Het valt overigens meteen te ruiken op de kattenbak, de sigaren ruiken meteen veel sterker.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door achtpuntzes »

@ castratenkoor:

dank voor je info. heb je misschien een alternatief om te proberen, iets wat gezonder is maar wel behoorlijk veel smaak en geur bevat? (want volgens mij is het daarom dat ze whiskas zo lekker vinden en voor ander voer hun neus ophalen...) en rauw vlees zitten ze gewoon naar te kijken: wat is dat nou? het ruikt niet, dus het is geen eten. het rolt niet, dus het is geen balletje... waarom zet het personeel dit dan voor onze neus?

overigens krijgen de katten op ons dierenasiel naar mijn mening behoorlijk kwaliteitsarm voer. er staan nu van die kittekat zakjes (halen mijn katten hun neus voor op) en blikken die ik wel eens bij de aldi heb zien staan (c-merk, vol groenten dat geef ik echt niet aan mijn katten)... maar ja, we moeten roeien met de riemen die we hebben, en het voer betreft vaak giften (een gegeven paard moet je immers niet in de bek kijken :) )
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
paasnini

Re: Pate van Euroshopper

Bericht door paasnini »

Bij mij geen Gourmetmousse meer, behalve dat er vaak suiker in zit hebben mijn twee katten daar enorme tandplak van gekregen.
Voor wie bij Zpls besteld http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... pje/155099
Plaats reactie