Kittens? Katten uit het asiel? Marktplaats?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kittens? Katten uit het asiel? Marktplaats?

Bericht door Adriana »

trauma is nog helemaal niet gezegd,
wij hebben er een paar die ruim een jaar in een garage hebben gebivakkeerd
en deze katten zitten misschien paar weekjes op zijn hoogst in een schuur...
welnee, gewoon rustig gaan kijken en praten met die mensen en ook je onzekerheden daar even uitspreken! en wie weet krijg je wel gewoon antwoord en ziet het er allemaal best wel logisch uit.. en zijn het schatten van katten, die zo snel mogelijk een liefdevol huis verdienen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kittens? Katten uit het asiel? Marktplaats?

Bericht door Nyncke »

Ik zit zelfs op 2 sporen, je hart en gezonde verstand.

Soms ben je verliefd maar zegt je gezonde verstand; ik moet dit ( nu ) niet doen = twijfel

Ik heb dat eens met een hond in het asiel gehad, ik was totaal vekocht maar ik wist niet of ze met katten kon. Ik mocht haar niet mee naar huis nemen om te kijken hoe het ging ( ander asiel had de regel, je neemt de hond mee, regelt alles van papieren en de financieen- als het goed gaat bel je op hij blijft en anders kon je hem om uiterlijk 16.00 uur weer terug brengen )
Mijn gezonde verstand zei: niet doen.

Ik heb het uiteindelijk niet gedaan, het asiel was razend op me....
Zelf ben ik altijd aan haar blijven denken, ik zou zo graag weten hoe het met haar is ( het is nu 7 jaar geleden).
Maar ik weet dat ik voor dat moment de goede keuze had gemaakt.
Als ik toen had geweten wat ik nu weet, had ik haar trouwens wel zonder twijfel in huis gehaald. Maar dat is achteraf praten.
Gebruikersavatar
dijual
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 feb 2010 22:03

Re: Kittens? Katten uit het asiel? Marktplaats?

Bericht door dijual »

Hoi Nyncke,
Ik heb een tijd geleden in mijn werk een stuk coaching gehad (ja, ivm mijn eeuwige wikken en wegen !).
Maar, heb dit onthouden:
De keuze die je op een bepaald moment maakt, is voor jou de juiste keuze van dat moment !

Misschien kan jij daar ook wat mee ?
Je werd verliefd op de hond, en natuurlijk denk je daar nog eens aan. Maar, geen spijt van de keuze destijds. Het was voor jou VOOR DAT MOMENT de juiste keus.

Voor mij geldt dus ook. Ik ga morgen naar mijn afspraak. Ga kennismaken met de beide katers.
Ik hoef niet verder met het bazinnetje maar alleen met de beide katers.
Vallen we voor de katten, dan is het goed en gaan we daarvoor.
Bij twijfel, zal de keus vast anders uitvallen, leer mij mezelf kennen :)

Groeten,
Dijual
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kittens? Katten uit het asiel? Marktplaats?

Bericht door Adriana »

:eclap: joepie !
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie