Ontworming

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
poespas
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 feb 2010 23:44

Re: Ontworming

Bericht door poespas »

hoi,
waar woon je in gelderland?
ik woon zelf ook in gelederland en kan je dan mischien verder helpen...

heeft je dierenarts ook de temperatuur gemeten?
want dat is toch wel het eerste wat je als arts behoort tedoen, ....of je doet het zelf even
dan heb je mischien alweer wat uitgesloten..
het luisteren naar de longen en het hart is normaal wat hij gedaan heeft, hij zal waarschijnlijk geen verdere aperatuur hebben
om meer controles uit tevoeren, er zijn maar weinig DA die dat hebben, meestal word je dan doorgestuurd naar een DA die dat wel heeft
mijn DA heeft dat allemaal zelf, vandaar ook dat ik voor hem heb gekozen
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Ontworming

Bericht door sharon24 »

ja ik woon nu in lunteren, nee hij heeft geen temperatuur gemeten dat doen ze toch met stokje anaal?
is niet gebeurd.
ik wil na het weekend een andere DA bezoeken die ook al het nodige apparatuur heeft.
En nog eens de longetjes laten nakijken temparatuur opmeten en evt kijken of ze suikerziekte heeft hoe doen ze dat? kan een kitten van 8 maanden wel suikerziekte hebben, mijn zorgen daarover omdat ze laatste dagen zoveel drinkt echt heel veel.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Ontworming

Bericht door sandy »

Heel veel drinken kan ook met de nieren te maken hebben, denk dat bleodonderzoek wel uitsluitsel kan geven hierover.
Bij Buffy zag ik dat er iets mis was toen zij ook zo raar uit dr oogjes keek, dr oortjes waren heel erg warm en haar ademhaling snel, ze bleek koorts te hebben van een virus wat heerste.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Ontworming

Bericht door sharon24 »

ja ik weet dat het ook met de nieren te maken kan hebben, dan ga ik een bloedonderzoek doen, maar nu heeft de da gewoon een enting gedaan terwijl ze miss wel ziek is hij heeft dr temp niet eens gemeten heeft ie t niet alleen maar erger gemaakt dan? ik denk ook dat ze krols is door dr miauwende geluidjes en kopjes geven op de rugje liggen ze kan ook nog eens zwanger zijn door vorige katertje die dus overleden is door de castratie.
Dat heb ik aangegeven aan da hij zei dat ie t nog niet kon zien of ze zwanger is en hij denkt ook dat ze niet krols is waarom weet ik niet maar dat antwoord gaf hij mij. enten wanneer ze zwanger is dat een gevaar? enten wanneer ze ziek is weet ik hij hij heeft het dus alleen maar erger gemaakt als t blijkt dat ze inderdaad ziek is.
poespas
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 feb 2010 23:44

Re: Ontworming

Bericht door poespas »

begrijp ik het nu verkeerd???
ze was toch niet ziek toen ze naar de DA ging? je kwam toch voor een wormenkuur
en ze heeft tegelijk de 2de enting gehad??
daarna werd ze toch ziek?? hoezo denk je dan gelijk aan suikerziekte of nieren...
alleen omdat ze nu 1 hele dag veel water drinkt??
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Ontworming

Bericht door sharon24 »

zal even duidelijker uitleggen.
ik ging met haar naar de da omdat ik t gevoel had dat ze iets had opgelopen koutje msschien omdat ze van die rode oogjes had.
als er dus niks was wilde ik dr laten enten ontworming dacht ik niet eens aan.
(2e enting heeft ze nooit gehad)
vandaar dat de da naar de longetjes en hartje ging luisteren.
dat was dus goed volgens hem
daarom heeft die de enting voortgezet hij zei is niks aan de hand.
ontworming kwam er ook bij dat was zijn idee.
maar nu ik erachter kom dat hij helemaal niet betrouwbaar te werk is gegaan vertrouw ik t niet meer dat ze niet ziek kan zijn.ze heeft nog steeds rode oogjes.

hij had mij gewoon door moeten verwijzen naar een arts die haar beter kon onderzoeken hij nam genoegen met zn eigen kleine makkelijke onderzoekje.
poespas
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 feb 2010 23:44

Re: Ontworming

Bericht door poespas »

oohh...oke nu begrijp ik je
in je eerste berichtje schrijf je namelijk niet dat je ernaar toe was gegaan omdat je
dacht dat ze ziekig was
en hoe gaat het dan nu met haar?
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Ontworming

Bericht door sharon24 »

Aan dr gedrag kun je niet zien dat er wat aan de hand is.
Alleen rode oogjes heeft ze nog wel, ze drinkt nu weer normaal alleen eet ze wel ontzettend veel brokjes meer dan normaal en af en toe een niesje
Voor mijn gevoel is ze wel ziek althans ze heeft wel iets weet alleen niet wat..
Welke onderzoeken kan ik t beste laten uitvoeren? :???:
en bij een goeie dierenarts in gelderland?
ik weet niet of je die hier mag benoemen maar wil dr alleen nog naar een goeie da brengen die ook al t apparatuur heeft
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Ontworming

Bericht door sharon24 »

oh heb vandaag al een afspraak bij dierendokers:)
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Ontworming

Bericht door Nyncke »

Waar woon je in Gelderland?

Als het vlak bij Nijmegen is kun je denken aan DAP Vorstenbosch ( net in Brabant ) ze staan heel erg open voor alle vragen.
Daarnaast ook goed betaalbaar.
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Ontworming

Bericht door sharon24 »

ja heb mijn dierenarts al gevonden:)

Dierendokters is ede.. erg vriendelijk en staan ook erg open voor vragen.
voelt ook erg vertrouwd
ben blij dat ik ze gevonden heb.
wat een verademing als je met een goed gevoel de praktijk kan verlaten.
met poes mankeert niks ernstigs, heeft wel een antibiotica spuitje gekregen want blijkt dat ze toch wel een verkoutje heeft opgelopen(helpt de verkoudheid sneller te genezen) ik had dus wel gelijk wat betreft de rode oogjes.
Maar ze moet binnen een week weer helemaal de oude zijn.
Ik wacht het af:)

betaal wel meer maar dat mag ook wel als ze goede kwaliteit leveren.
het beste voor mijn katje:)

einde verhaal:)
Plaats reactie