Akelig plasgedrag

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
Thanos
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 feb 2009 13:09

Re: Akelig plasgedrag

Bericht door Thanos »

Late reactie, maar het heeft ook even geduurd voor er wat te melden was.

Vandaag eindelijk een vrije dag en meteen drie dingen voor de katten op kunnen pakken.

Gouki is bij de dierenarts geweest en hij is lichamelijk helemaal in orde. Aan zijn urine was niets bijzonders te merken. Verder is er nu de derde kattenbak erbij gekomen. Dit op advies van de dierenarts en volgens mij ook van hier. En last but not least is er nu een Feliway verdamper in huis gekomen.

De laatste twee weken gaat het goed tussen de heren. Ik heb de kattenbak van Gouki nu standaard in de douche staan en de bak van Grimlock in de woonkamer. De derde bak staat nu ook in de woonkamer.

Het advies van de DA was om op dit aan te kijken en in ieder geval de komende tijd de heren in ieder geval snachts nog wel van elkaar te scheiden. Na ongeveer een paar weken moet er in het gedrag als het goed gaat met de derde bak en de verdamper al wat verschil te merken zijn. Tevens ga ik op advies van de DA vandaag ook het boekje "Begrijp ik mijn kat?" aanschaffen.

Ik hoop dat het nu de goede kant op gaat. De beide heren zijn de laatste tijd zo ongelofelijk lief.. ik zou het erg jammer vinden als Gouki weg zou moeten..

Verder tips van jullie zijde zijn natuurlijk meer dan welkom. Ik houdt jullie van mijn zijde op de hoogte van de ontwikkelingen.

Alvast thanks voor het vele meedenken!!!
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Akelig plasgedrag

Bericht door JLC »

Ik ben blij voor je dat het beter gaat en dat je onze adviezen ter harte hebt genomen. :grin:
Ik heb zelf een aantal boeken van Vicky Halls gelezen en de tips die zij geef in haar boeken zijn interessant en goed.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Plaats reactie