Kattenbakzak in de kattenbak?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Kattenbakzak in de kattenbak?

Bericht door puck0906 »

ik heb een kat die plastic eet dus geen handig iets voor mij. Ik heb altijd ah houtskorrels en dat werkt echt ideaal. Ik verschoon de bakken nog maar 1x per week en schep 3 x per dag de ontlasting eruit. De korrels worden zacht door de urine en door dat ik zoveel schep blijft hij schoon. Ik deed voorheen altijd 3x per week hele bak schoonmaken maar hoef eigenlijk niet. De bak doe ik gewoon 1x per maand in een soppie maar eigenlijk hoeft dat nog niet eens door dat de korrels het opnemen.
Boefke
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 okt 2009 20:38
Locatie: Tilburg

Re: Kattenbakzak in de kattenbak?

Bericht door Boefke »

inderdaad van mij ook een late reactie...ik heb 3 weken geleden een kitten gekocht bij het asiel van 3,5 maand en dacht dat een kattenbakzak wel handig zou zijn...want je vouwt het als een luier op en gooit het zo in de kliko...maar niet heus...mijn kitten (katertje) krabt heel de zak kapot met het geval dat het grit onderop in de kattenbak onder de zak ging liggen.
ik vind de kattenbak van mijn katertje ook gigantisch naar poep ruiken! ik heb gister middag de kattenbak verschoont...zonder zak er in en geur stopper speciaal voor in de kattenbak gekocht bij de dierenspeciaalzaak, maar helaas de bak ruikt nu al. terwijl ik deze gister verschoont heb en eigenlijk van plan was om 3x in de week te gaan doen en niet elke dag. weet iemand misschien raad?
Trotse eigenaresse van Boefke en Bikkel! :D
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Kattenbakzak in de kattenbak?

Bericht door puck0906 »

hoi boefke. Zie mijn verhaal. Ik gebruik houtskorrels van de ah en dat werkt ideaal. Urine zorgt ervoor dat de korrels zaagsel wordt en de ontlasting kan je er heel makkelijk uit scheppen. Wat ik doe is 2x per dag de ontlasting eruit scheppen en dan direct in een boterham zakje en 1x per week verschoon ik de bakken. (heb er 2) Ik heb 4 katten en dit werkt perfect. Ruikt niet (behalve als ze net geweest zijn) en je hoeft het maar 1x per week helemaal te verschonen. Succes!
Boefke
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 okt 2009 20:38
Locatie: Tilburg

Re: Kattenbakzak in de kattenbak?

Bericht door Boefke »

hoi puck0906
oke bedankt voor je reactie!
ik heb nu kattenbakgrit bij de boerenbond gehaald, zn blauwe zak klontvormend.
ik heb t gister gestest door een beetje water in de kattenbak te doen en inderdaad het klonterde zodat ik het er gemakkelijk uit kon scheppen.
ik wist begot niet waar ik houtskorrels moest gaan halen, gewoon bij de ah dus
bedankt!
groetjes nicole (en boefke :cathappy:)
Trotse eigenaresse van Boefke en Bikkel! :D
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Kattenbakzak in de kattenbak?

Bericht door puck0906 »

Ik zie nu pas je berichtje. SOrry! Ik vind dat klont vormige spul niet zo lekker maar het werkt ook goed. Ah heeft ze volgens mij in elke vestiging. Staat gewoon houtskorrels op. Zak kost geloof ik 3,40 en daar doe ik dus 1 week mee met 3 katten. (2 bakken) Het werkt super! Succes!
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Kattenbakzak in de kattenbak?

Bericht door Siris »

Ook een late reactie.
Ik zou ook geen kattenbakzak onderin doen. Ik schep gewoon de kattenbak per dag of om de dag hoe het uitkomt uit. Ik doe zo heel lang met de kattengrit (die klontvormend is). Ik vind het ook prettiger om de kattenbak met een sopje schoon te maken en is inderdaad ook zo gebeurd.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Kattenbakzak in de kattenbak?

Bericht door Biny »

Hihi wat grappig mijn eigen topic.. nou vooral luna heeft een hobby: 10 minuten in de bak blijven graven.. nouja, omspitten, grit gooien, hoe je het wilt noemen.
Verder maakt ze ook netjes de zijkanten schoon met haar tenen en het deurtje.. Dan gaat ze met de achterpoten er nog in, de grond vóór de bak dweilen.. dan is ze klaar, maar bedenkt zich en gaat weer terug :lol:
Dus nee, die zakken zijn er hier niet gekomen en lijkt me ook niet het beste idee om dat ooit te doen :lol:
(Luna maakt nu mijn beeldscherm even schoon, doet ze ook met de vloer als er iets ligt wat er niet hoort :lol: )
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
Repsaj
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:51

Re: Kattenbakzak in de kattenbak?

Bericht door Repsaj »

Bij mij werkt een zak ook niet. Poes graaft het helemaal kapot. Ik ben nu kranten aan het proberen maar zie dat ze deze ook kapot maakt. Misschien doe ik er nog een laag kranten bovenop.

Maar weet je wat ikniet snap? Dat er geen goede oplossing is bedacht door een commercieel bedrijf. Ik ben nog niet zo lang bekend in deze 'wereld' maar ben er wel achter dat veel bedrijven goud proberen te vinden. Dus een goede oplossing voor dit kattenbak-probleem had ik eigenlijk wel verwacht..
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kattenbakzak in de kattenbak?

Bericht door Nyncke »

Ik doe altijd een of 2 van die huis-aan-huisbladen onderin en dan een lekkere laag grit.
Vind het goed werken, ook weinig grit wat aan de bodem blijft.
Gebruikersavatar
ExoticElja
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2010 14:32

Re: Kattenbakzak in de kattenbak?

Bericht door ExoticElja »

Hallo,
Ik gebruik een gewone vuilniszak, die past net om de randen van de bak en dan een krant op de bodem, zodat ze niet meteen door het plastic krabt. Zo blijft de bak mooi schoon. Elja is ook niet een enorme graver, dat scheelt. Ik vind het handig dat ik snel de vuilniszak uit de bak kan halen, een knoop er in en dan in de container gooien! 8-)
Groetjes
Plaats reactie