Kitten ontvlooien

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Kitten ontvlooien

Bericht door Boomer »

Ik ben juist voor kittens ontvlooien. Kittens krijgen vaak nestvlooitjes mee vanuit het nest. Verder zijn kittens erg bevattelijk voor bloed armoede. Dit kan komen door vlooien. Die zuigen de kitten leeg.
Verder heb je hele goede vlooienmiddelen, juist voor kittens. Deze kan je halen bij de DA. Deze vlooienmiddelen gaan op gewicht van de kat / kitten. Zo is bv bij stronghold de roze verpakking voor kittens.
Ik denk dat afwisseling van vlooienmiddelen de ressistentie tegen gaat.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Kitten ontvlooien

Bericht door Siris »

Ik bedoelde de inentingen voor kattenziekte e.d. dat je die niet zo vroeg op een jong kitten moet doen, maar juist als ze ietsjes ouder zijn. (Desondanks dat ik daar niet echt 100% achter sta, zal ik het wel gaan doen) Kittens kunnen behoorlijk ziek worden van inentingen maar goed dat was dus :offtopic:

Ontvlooien kitten of oud, dat moet helaas gebeuren (voor de kat dan :smile: ), dat kittens kunnen behoorlijk ziek worden van vlooien dat weet ik. Maar heb weer wat geleerd, dat ze ingewreven worden, ik heb ook niet zo heel veel ervaring met kittens (wel iets) (heb alleen oudere katten gehad) dat zal ik meenemen als ik weer een kitten neem,hopelijk is dat gewoon niet nodig, maar nu weet ik hoe een kitten ontvlooit wordt. Vroeg ik met toch altijd al af, hoe die hele kleintjes vlooienspul kregen.
Deze kan je halen bij de DA. Deze vlooienmiddelen gaan op gewicht van de kat / kitten. Zo is bv bij stronghold de roze verpakking voor kittens.
Dit geldt eigenlijk als je kitten wat ouder is, ik heb ook zo eentje liggen voor mijn kitten die 4 maanden was.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kitten ontvlooien

Bericht door Umimeis »

Mijn kitten is wel inge-ent en hij is er niet ziek van geworden. Over 4 weken krijgt hij zijn 2e vaccinatie.
Ik heb juist op internet enzo gelezen dat je kittens wel moet inenten, zeker als het in huis komt met andere dieren.
Die mevrouw van wie ik Sam (mijn kitten) werkt in een asiel en heeft net 1 dag voor ik Sam ging ophalen alle kittens uit dat nest laten onderzoeken en vaccineren, dus ga ik er vanuit dat ze wel weet wat ze doet.
Ze had er wel op gelet hoe de kittens op de vaccinaties reageerden. ;-)
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Kitten ontvlooien

Bericht door Siris »

Ja, dat weet ik maar ik heb genoeg gehoord dat kittens ziek worden van de entingen en goed ziek (ze kunnen er ziek van worden, het hoeft niet, net zo iets als de griepprik) En ik ent mijn kitten straks ook, want net wat je zegt
Ik heb juist op internet enzo gelezen dat je kittens wel moet inenten, zeker als het in huis komt met andere dieren


Ik ben alleen een beetje kritisch omdat ik niet zo lang geleden mijn kitten is overleden. Zij had ook al haar entingen gehad, tuurlijk weet ik niet zeker of het daardoor is gekomen. Ik wacht nog steeds op de uitslag van de autopsie. Maar ben wel een beetje sceptisch. Mijn ouders hebben alleen maar katten gehad (nog steeds) Nooit ingeent, kwamen buiten en zijn ook een jaar of 17 geworden. Ondertussen enten ze wel, maar toch. Maar is dit niet een beetje :offtopic: :icon_shifty:
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kitten ontvlooien

Bericht door Umimeis »

Anders laat je ze toch als ze 1 zijn inenten, als je het niet vertrouwd? Maar ik zou het sowieso elk jaar doen.
Ook al zouden ze binnen blijven.......want mensen dragen ook vanalles mee naar binnen en zeker als die in contact zijn geweest met andere honden en katten.

Maar jij moet doen waar jij je goed bij voelt.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Kitten ontvlooien

Bericht door Siris »

Hoi Unimeis,

Ik ben ook niet tegen enten, alleen vind ik kitten op jonge leeftijd in laten enten een twijfel geval.
Maar jij moet doen waar jij je goed bij voelt.
Dat is ook zo, maar juist bij kittens, weet ik het niet, geeft mij een dubbel gevoel, maar dat is iets waar ik zelf uit moet komen. Voor de rest is het voor mij wel duidelijk, Simba wordt gewoon elk jaar ingeent of hij nou buiten komt of niet, maar dat is geen kitten meer (al lang niet meer, al denkt hij soms van wel :-P ) (hij is wel net zo schattig als een kitten ;-) )
Groetjes, Siris
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kitten ontvlooien

Bericht door Umimeis »

Als je twijfeld, dan moet je de DA om advies vragen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
-evelien-
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 mei 2009 18:29

Re: Kitten ontvlooien

Bericht door -evelien- »

ik las laatst dat er nou ook een enjectie is tegen vlooien
dit hoeft maar 2 x per jaar
heeft iemand hier ervaring mee?
evelien..katten: noah & amor (4.5 mnd) konijn bo (6mnd)
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kitten ontvlooien

Bericht door loek »

Hoi,
Mijn kittens (nu anderhalve week bij mij) zaten onder de vlooien...ze kwamen uit niet zo'n verzorgde omgeving ook.
(ook oormijt en waarsch. wormen)
Ik heb advocate (volgens mij schrijf je het zo) gekregen voor ze. Tegen vlooien, wormen en oormijt. (druppel in nek).
Nou heb ik ze net gekamd en heel veel vlooienuitwerpelen gevonden (juk). Nou vroeg ik me af of dit een restant kan zijn van vlooien die al weg zijn. Of dat het betekend dat ze nog vlooien hebben. Ik heb al de dierenarts gebeld drie dagen na ontvlooiing want toen waren ze iniedergeval nog niet weg. Volgens hem werkte dat spul nog weken en moest ik geduld hebben...

Maar ja het wordt warmer....en ik zie de plaag al hangen....
Wie weet of uitwerpelselen van vlooien ook oud kunnen zijn?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kitten ontvlooien

Bericht door Cari »

Het lijkt me dat de advocate niet gewerkt heeft. Na 1,5 week nog steeds vlooien? Foute boel! Je zou eens Stronghold kunnen proberen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kitten ontvlooien

Bericht door loek »

Hoi Cari
Ja dat weet ik dus niet...of er nog vlooien zitten. Ik heb ze nooit gekamd, gisteren voor het eerst. (de vlooien waren in het begin erg duidelijk, ik zag ze gewoon springen mmmm. Nu dus niet meer, dus minder is het in ieder geval ;-) Maar dacht laat ik ze dus eens kammen, en toen zag ik dus wel allemaal uitwerpelen...Daarom vroeg ik me ook af of dat nog oud kan zijn (vlooien al weg uitwerpelen niet) of dat dit betekend dat ze nog steeds vlooien hebben.

Jeuk hebben ze niet echt. Maar dat hadden ze ook niet toen ze helemaal onder de vlooien zaten...dus zegt niet zoveel.

Nou ja, opnieuw spul er voor gebruiken mag volgens mij nog niet. Dus het blijft toch nog minstens anderhalve week afwachten....

(ik krijg ineenkeer over jeuk nu ik het erover heb haha)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Kitten ontvlooien

Bericht door Boomer »

Als je ze dus al die tijd niet gekamd hebt ( tussen het geven en vandaag) dan kunnen het best oude poepjes van een vlo zijn. Als je nu met kammen geen vlo bent tegen gekomen dan heeft advocate dus wel geholpen.
Je kan ze het beste regelmatig kammen. Mocht je een vlo tegen komen dan kan je de vlo het beste in een bakje water met afwasmiddel doen. Dan verdrinken ze.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kitten ontvlooien

Bericht door Cari »

Ik sluit me bij Boomer aan.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kitten ontvlooien

Bericht door loek »

Bedankt voor de tip. Heb ik inderdaad ook gedaan na het kammen, steeds alles in een bakje met afwasmiddel, ook al zag ik geen vlooien.
Net 1 kat gekamd en niets meer gevonden. Dus ik denk en hoop maar dat het oude uitwerpelen waren, jippie! De andere moet nog die is de hele tijd druk aan het spelen, dus wacht even tot hij rustig ligt. Ik zal ze inderdaad regelmatig gaan kammen.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kitten ontvlooien

Bericht door Cari »

Je kan ze ook een keertje wassen (dat gaan ze mij niet in dank afnemen :icon_shifty: ), dan zijn ze weer poepvrij :grin:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie