Gelkorrels voor in de kattenbak?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: gel korrels voor in de kattenbak??

Bericht door lievelijn »

als je elke dag je bak schoonmaakt kan het wel. Je kunt nl een parasiet oplopen 9die zit in de poep van sommige katten en is niet schadelijk voor ze) die schadelijk is voor het ongeboren kind. Maar die parasiet komt pas na 3 dagen tot "leven" maar hee als je zwanger bent mag je vent wel een vervelend klusje over nemen he ;-)
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: gel korrels voor in de kattenbak??

Bericht door Leonie89 »

boeiend! :grin: maar snel zwanger worden :lol:
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: gel korrels voor in de kattenbak??

Bericht door lievelijn »

hahaha vrienden van ons hebben een kindje van 2, toen ze zwanger was maakte haar vriend de bak schoon, maar na 9 maanden (ze hebben 3 katten) was hij het zo beu, dat ie het NOOIT meer doet dus kijk maar uit met wat je zegt ;-)
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
pamela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 dec 2008 18:01

Re: gel korrels voor in de kattenbak??

Bericht door pamela »

ik vind (of eigenlijk mijn poesjes ;-) )die korrels van vitakraft heel fijn!
Ze zitten allebei op 1 bak en 1 zo'n zak gaat zeker 2 soms 3 weken mee, maar poesjes krijgen wel afgemeten voer van royal canin en dat scheelt ook wel hoor.
Ik schep om de dag de drolletjes eruit en als ik het grit ververs haal ik een sopje door de bak.
Vind het ideaal, het ruikt minder, stuift minder en je doet er best lang mee!

Ik vind het wel een uitkomst. :smile:
Alles wat een kat doet, vind ik mooi, lief stimulerend, kalmerend en betoverend
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: gel korrels voor in de kattenbak??

Bericht door Maartje »

Wij zijn begonnen met houtkorrels (wel ideaal om bij de gft te gooien) omdat ze dat bij mama poes hadden, toen ze iets ouder werden heb ik Catsan geprobeerd dat vond ik (toen) wel fijn maar toen ik dat niet kon krijgen heb ik schep en schoon van ah (klontervormend) gebruikt en hier ben ik wel erg tevreden over, maarja tussendoor weer een zak catsan gekocht maaruhh nou lijkt de hele woonkamer wel een kattenbak, die korrels zijn te groot en te licht dus die lopen ze uit de bak. Snel deze zak leegmaken en weer verder op klontervormend.

Ik schep het klontervormend grit er dagelijks uit en 1x in de 2 a 3 weekjes helemaal leeg gooien schoonmaken en weer nieuw, dit gaat prima zo en het stinkt niet. Ook al maken ze met z'n 2en gebruik van 1 bak dit gaat prima zo.

Groetjes maartje
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: gel korrels voor in de kattenbak??

Bericht door Leonie89 »

wij hebben een hoogpolig kleedje voor de kattenbak liggen.. als we die weghalen ligt bij ons ook de hele gang en woonkamer vol met kattengrid.. misschien is dat een idee??
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: gel korrels voor in de kattenbak??

Bericht door Maartje »

hmm ja nouja ik heb een deurmat voor de bak liggen dit helpt bij het klontvormige grit wel alleen die catsan is niet normaal hier. dus die koop ik gewoon niet meer. dan is het probleem ook opgelost.

maar wel een super handige tip :-)
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: gel korrels voor in de kattenbak??

Bericht door lievelijn »

Maartje schreef:hmm ja nouja ik heb een deurmat voor de bak liggen dit helpt bij het klontvormige grit wel alleen die catsan is niet normaal hier. dus die koop ik gewoon niet meer. dan is het probleem ook opgelost.

maar wel een super handige tip :-)
hahaha dat hebben wij ook, een kokos matje :D is meteen mevrouw der krabmatje (naast der paal en de douchemat van bamboe) dat vind ik ook een voordeel van houtkorrels, heel weinig meeneem, zelden dat ik iets vind en als ik iets buiten de bak vind zijn het twee/drie korrels op de mat ;-)
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: gel korrels voor in de kattenbak??

Bericht door Maartje »

hahaha jah dat eigen uitgevonden krabmatje is bij ons ook van toepassing, maarja ik laat ze daar ook maar aan krabben hij is tenslotten voor hun ;-)
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: gel korrels voor in de kattenbak??

Bericht door lievelijn »

Vlinder heeft dat matje er speciaal voor gekregen ;-) de badmat niet, maar die is zo goed als onverwoestbaar :grin:
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: gel korrels voor in de kattenbak??

Bericht door Boomer »

Voordeel van houtkorrels vind ik ook dat het niet blijft plakken aan de bak als je hem leeg gooit.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
julie en micha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 okt 2008 20:48
Locatie: Tilburg

Re: gel korrels voor in de kattenbak??

Bericht door julie en micha »

ik heb twee katten en ik heb al vele verschillende soorten kattenbakkorrels geprobeerd. Houtkorrels, grit, klontvormend grit enz. maar nu heb ik de voor mij ideale vulling gevonden en dat zijn toch de litterpearls. Ik heb 3 kattenbakken, omdat 1 van mijn katten geen genoegen neemt met minder. Dan gaat ze overal in huis plassen. Ik koop dus 3 zakken litterpearls per maand. Dan ben ik ongeveer 18 euro kwijt. Iedere dag even de ontlasting eruit scheppen en daarna de korrels even goed omscheppen. Dan doe ik er iets langer dan een maand mee. Mag ook wel met 3 bakken. Het voordeel van litterpearls is dat je de kattenbakken totaal niet ruikt. dat probleem had ik dus wel met de andere soorten vulling. Ook al schepte ik ze iedere dag uit. Na verloop van tijd worden de gelkorrels geel, omdat de korrels de urine absorberen. Als ze bijna allemaal geel zijn, is het tijd om de kattenbakken helemaal te verschonen. Dan begint de bak ook een klein beetje te ruiken en dan weet je dus ook dat het tijd is om te verschonen.
ik stap nooit meer van deze kattenbakvulling af. Toch vind ik dat iedereen z'n eigen voorkeur heeft voor kattenbakvulling. de een vindt klontvormend grit fijn en de ander vindt houtkorrels fijn. Ieder z'n eigen voorkeur! ;-) ik wilde alleen even mijn ervaring met litterpearls kwijt.

groetjes cindy
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: gel korrels voor in de kattenbak??

Bericht door rieneke »

ik kan me ook voorstellen dat de litterpearls veel lichter zijn dan gewoon grit??
Gebruikersavatar
julie en micha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 okt 2008 20:48
Locatie: Tilburg

Re: gel korrels voor in de kattenbak??

Bericht door julie en micha »

nou, dat valt nog tegen. als ik de kattenbakken verschoon, dan leeg ik ze alle 3 in 1 zak en dan is die zak wel heel zwaar. En 1 zak korrels is voor 1 kattenbak. dus ik moet 3 zakken kopen. en die 3 zakken in 1 tas is ook erg zwaar. als ik ze weer moet kopen, dan zal ik wel eens kijken hoe zwaar het weegt :lol:
Plaats reactie