Zijn mijn katten extreem wild?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

KellyVG schreef:Dat is het nu juist. Ze vonden het in het begin geen probleem. Ze kwamen het zelf vragen. Dat is dan toch raar?
Als kittens nog heel jong zijn zijn ze vaak nog heel knuffelig, maar als ze wat ouder worden en ze gaan puberen worden ze vaak een stuk zelfstandiger en afstandelijker. Dit is eigenlijk net zo met kinderen van zo rond een jaar of 10, die zijn ook veel minder knuffelig dan een kind van 4 en die willen echt niet meer op schoot ;-).

Gelukkig trekt dit bij katten meestal weer bij als ze ouder en dus rustiger worden, zeker na een castratie of sterilisatie, al zijn er natuurlijk grote verschillen in karakter. Dus nog even geduld hebben en vooral niets forceren.

groeten,
Sandra
KellyVG
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:17

Bericht door KellyVG »

Bedankt voor de vele tips! Ik zal ze dan zeker niet meer tegen hun zin oppakken! Ik had tot nu toe altijd de omgekeerde tip gekregen, om niet toe te geven aan hun afstandelijkheid. Ze vertelden mij dat ze dan meer mensenschuw worden.
Gesloten