Opleving na diagnose FIP?

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aria
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 aug 2007 19:29

Bericht door Aria »

Hoi,
Wij geven Fleur ook zo nu en dan nog Hill's AD, dat is ook speciaal voor katten die aan moeten sterken na of bij ziekte. Het is een soort mouse en dat mengen we dan 1:1 met lauw water zodat het vloeibaar wordt en dan likt ze het zo op.
Groetjes,
Aria
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Bericht door wendy dirk »

Hallo
Dat kende ik nog niet.
Maar aangezien onze Dirk nogal kieskeurig is zal dat waarschijnlijk niks worden met hem.
De vitamines smaken naar snoepjes dus dat gaat er wel in.
Is Fleur nog steeds koortsvrij?

Groetjes
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

A/D blikvoer van Hills is echt topspul en het geeft een enorme boost aan zieke of zwakke katten, dus het is een echte aanrader!

Het wordt ook wel astronautenkrachtvoer voor katten genoemd, omdat het zo geconcentreerd is met bouwstoffen en voedingswaarden. Ook ziet het erg goed uit, ruikt het lekker en vinden de meeste katten het heerlijk. Je kunt het gewoon geven of met wat water erbij.

Ik ben echt geen reclame voor dit merk aan het maken, maar ik raad je sterk aan een blikje uit te proberen. Het is verkrijgbaar bij de dierenarts of betere dierenspeciaalzaak.

groeten,
Sandra

PS: Wendy en Aria, ik wens jullie allebei ontzettend veel sterkte met jullie katten!
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Bericht door wendy dirk »

Zit dat A/D blikvoer soms in een wit plat blikje?
Dirk had laatst een ab kuurtje en daar werd hij zo misselijk van dat hij niet meer wilde eten omdat hij het niet meer vertrouwde.
Toen kreeg ik van me dierenarts een blikje mee waarmee ik hem moest dwangvoeren.
Ik kon het ook verdunnen met wat water en dan met een spuit in zijn keel doen.
Hij luste het echt niet.
Wat dat betreft is hij echt een zeur.
Hij eet alleen maar brokjes verder echt niks.
Zelfs geen lekker stukje vis (rauw,gebakken of gekookt)
Maar kan het natuurlijk altijd nog een keer proberen.
Het is nou natuurlijk wel anders omdat hij zich nou niet ziek voelt zoals toen.

Bedankt voor de tip!!
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Hoi Wendy,

Je hebt ook astronautenvoer in poedervorm (wit zakje), dit moet je met warm water aanlengen en mengen tot een papje, schijnt erg smakelijk te zijn.

Ik kan wel begrijpen dat Dirk de Hill's a/d niet lekker vindt (dat zit in een orange/wit blikje), wij werden ook misselijk van die geur ;-). Linus vond het ook niet lekker.

Ik vind het wel positief hoor, dat Dirk liever brokjes eet, is ook beter voor zijn gebit ;-).

Groetjes,
Wendy
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Bericht door wendy dirk »

Hoi Puma
Ben er ook wel blij mee dat hij alleen maar brokjes eet.
Is zeker beter voor zijn gebit.
Geloof dat ik hem er ook maar niet mee ga plagen om hem dat spul te geven.
Hij heeft multi vitaminen van de dierenarts gekregen en volgens mij werkt dat ook wel.
Hij is altijd al wel actief maar geloof dat hij van die vitaminen extra actief wordt.
Hij speelt de hele avond door. :grin:

Groetjes
Gebruikersavatar
Aria
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 aug 2007 19:29

Bericht door Aria »

Hoi Wendy,
Tot op heden is Fleur nog steeds koortsvrij. Gelukkig dat
het met Dirk ook nog steeds goed gaat, toch? Als hij nog
speelt is dat wel een goed teken denk ik.
Groetjes,
Aria
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Bericht door wendy dirk »

Hallo
Hebben we Dirk bloed laten prikken en naar Utrecht gestuurd nou hebben ze contact opgenomen met de dierenarts om te vertellen dat ze niks met het bloed gaan doen want het is van 1 kat en ze doen het alleen als er meerdere katten bij elkaar wonen.
Heeft het arme beest voor niks stress gehad bij de dierenarts. :cry:

Met Dirk gaat het nog steeds prima.
Eet drinkt en speelt nog prima.
Hij is alleen wel erg knuffelig de laatste tijd.
Ligt altijd wel graag op schoot maar nou wel heel veel.
Maar ach daar genieten we allebei van.

Groetjes wendy.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Bericht door Boomer »

Wat belachelijk dat Utrecht die test niet gaat doen. Voor hetzelfde geld heeft hij het buiten opgelopen. Ik zou het er niet mee eens zijn. Betalen moet je toch en jij komt als "klant" iets kopen (effe cru gezegt). Zij geven die dienstverlening.

Maar waar had je de 1e bloedtest laten doen dan. (stukje 4 sept) Was dat niet in Utrecht ?
Zowiezo is een bloedtest niet 100% gegarandeerd. Een dier met stress geeft vaak hogere waardes aan in zijn bloed.

Heel veel sterkte !
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Bericht door wendy dirk »

Hallo
De eerste test hebben we gewoon bij de dierenarts laten doen.
Die was positief en voor 98% betrouwbaar zeiden ze.
Toen las ik over Utrecht dus dacht dat ga ik ook proberen.
Nou helaas dus.
Ben het er ook niet mee eens maar kan ze toch niet dwingen.
Heb alleen het bloedprikken bij de dierenarts betaald, Utrecht hoef je als het goed is niet te betalen want die doen het voor eigen onderzoek.
Dus ja dan kan ik ze weinig verplichten toch?
Maar baal er echt flink van!!
:evil: :evil:
Groetjes
Gebruikersavatar
Aria
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 aug 2007 19:29

Bericht door Aria »

Hoi Wendy,

Wat is een tegenvaller, zeg! Inderdaad stress voor niets, bloedprikken bij katten is echt geen pretje. Jammer, hoor. Gelukkig gaat het met Dirk nog steeds goed. Met Fleur ging het ook nog goed, maar vandaag wilde ze ineens niet meer eten en is ze ook slomer. We hebben net koorts gemeten, maar gelukkig heeft ze geen koorts. Hopelijk is het een heel tijdelijk dipje...
Groetjes,
Aria
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Bericht door wendy dirk »

Hoi Aria

Dirk heeft ook wel eens van die dagen dat hij heel sloom is
maar heb altijd meer het idee dat het aan het weer ligt. :ethink:
Ben zelf ook niet echt fit als het de hele dag regent. :lol:
Al moet ik zeggen dat hij door de vitaminen wel veel actiever is geworden.

Groetjes wendy.
Gebruikersavatar
Snokkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 dec 2006 16:50

Bericht door Snokkie »

Misschien een beetje als spuit elf, maar ik wil toch even reageren.

Aria, weet je toevallig hoe de diagnose van FIP is gesteld? Mocht er een sneltest zijn gedaan, dan is deze alleen betrouwbaar bij een negatieve uitslag. Dat wil zeggen, als de uitslag negatief is, dan is het vrijwel zeker dat de kat geen FIP heeft. Bij een positieve uitslag is deze echter helemaal niet betrouwbaar. Er is dan echt aanvullend onderzoek nodig om dit te bevestigen. Na een sneltest concluderen dat de kat voor 100% zeker FIP heeft is dus echt te kort door de bocht!

Even mierenneuken w.b. de koorts. Ik heb als referentiewaarden (=95% van de 'populatie') geleerd dat katten als lichaamstemperatuur tussen de 38,5 en 39,5 graden moeten hebben. 39,5 zou ik dus niet direct als koorts zien.

Nouja, ik hoop dat je wat aan mijn berichtje hebt. Ik wil overigens absoluut niet zeggen dat de dierenarts een verkeerde diagnose heeft gesteld. Hij/zij heeft het totaalplaatje van de Fleur natuurlijk gezien. Maar misschien heb je wat aan mijn achtergrond info.
Kleine muisjes hebben kleine wensjes,
geroosterd brood met gestampte mensjes!
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Bericht door wendy dirk »

Hallo Snokkie
Waarschijnlijk zul je ook mijn verhalen gelezen hebben.
Dirk is dus ook positief getest op Fip.
Dit is inderdaad met een sneltest gedaan en dus niet 100% betrouwbaar.
En zoals je al zei er is aanvullend onderzoek nodig om het te bevestigen.
Maar dat is dus het probleem er wordt nergens aanvullend onderzoek gedaan... :cry:
Ik heb stad en land af gebeld, zou naar de faculteit in utrecht gaan maar nergens willen of kunnen ze helpen.
Dus je zit nou voor altijd met de onzekerheid of je beestje ziek is of niet. :-|
Dus als je nog ideeen hebt dan hoor ik ze graag! :smile:

Groetjes wendy.
Gebruikersavatar
Snokkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 dec 2006 16:50

Bericht door Snokkie »

Hoi Wendy,

Ik vind het heel raar dat Utrecht geen aanvullend onderzoek wil doen. Misschien kun je het nog via een andere dierenarts proberen? Anders weet ik het ook niet. Je zegt dat de sneltest voor 98% betrouwbaar is. Maar zoals ik al zei geldt dat alleen voor een negatieve uitslag. Als ik meer weet zal ik het je laten weten!

Liefs
Suzanne
Kleine muisjes hebben kleine wensjes,
geroosterd brood met gestampte mensjes!
Plaats reactie