De poten van mijn kat sterven af

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Riane
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 apr 2007 10:52

Bericht door Riane »

Hallo allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie medeleven. Jullie zijn voor mij een steuntje in de rug. Dank je wel!!

Ik blijf jullie op de hoogte houden. Ik vind het heel erg fijn dat Mauw morgen weer naar huis komt, maar ook heel erg eng, omdat het andere achterpootje nu ook aan het rommelen en ontsteken is. Dus hoe verloopt dat nu allemaal? Erg eng allemaal.

Maar nogmaals heel erg bedankt voor jullie medeleven

Liefs van Riane
Gebruikersavatar
eeke
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:30
Locatie: leeuwarden

Bericht door eeke »

tjeeee wat een verhaal zeg.. erg hoor en t is zo,n mooie poes. en als ze dan al helemaal niks kunnen vinden..
wel jammer, weet je ook niet wat het wel is of waar het door veroorzaakt word.
in ieder geval gelukkig dat je dr morgen weer lekker thuis hebt..
sterkte en succes ;-)
ik heb 3 grote liefde,s... mijn kater loeky, poes lara, en mijn friese merrie eeke
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Hoi Riane,

ik lees je verhaal nu pas. Wat verschrikkelijk dat ze er niet achter kunnen komen wat het is. Ze zullen daar ook wel voor een raadsel staan. Mij deed het ook aan suikerziekte denken, maar ik neem aan dat ze die optie al wel onderzocht hebben.

Een knuffel voor Mauw!
Rian
Mauw
Gebruikersavatar
Riane
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 apr 2007 10:52

Bericht door Riane »

Hallo allemaal,

Ik wil jullie even laten weten dat jullie mijn verdere verhaal kunnen volgen via:

(URL verwijderd door admin - Reden: geen links naar andere kattenfora plaatsen, ajb)

Liefs van Riane
Gebruikersavatar
Tejo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jan 2007 09:21

Bericht door Tejo »

Beetje spijtig Riane, dat we het niet meer kunnen opvolgen nu.
Beetje dom ook, want andere poezen-forum-links kan je zo ook wel vinden hoor, dus waarom niet gewoon vermelden. Maakt toch niets uit!!
Ik bezoek ook meerdere fora hoor, 't is toch niet dat je mekaar het licht in de ogen niet gunt! Integendeel!
Vele likje van onze lieve schat!
Mensen die katten haten zullen in een volgend leven terugkomen als muizen.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Tejo,

Voordat je mij "dom" gaat noemen :roll: had je misschien mij beter eerst gewoon een PB-tje gestuurd, ipv in het wilde weg over mijn actie te oordelen alsof ik niet kan lezen.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik hoop dat je je verhaal ook hier blijft doen Riane! Ik lees het hele verhaal nu pas.
Ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig hoe dit af gaat lopen met Mauw.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Riane
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 apr 2007 10:52

Bericht door Riane »

Hallo mensen,

Ik zag later ook dat ze mijn link weg hebben gehaald! Het gaat hier wel om het LEVEN van mijn KAT!!!

Het gaat niet goed met Mauw. Intussen zijn 2 teentjes aan haar andere poot ook begonnen met afsterven. En op de kussentjes van de voorpoten zijn lichte vlekken ontstaan. Nog steeds is de oorzaak onbekend. De poot waar het mee begonnen is, daar zijn 2 weken geleden de 2 afgestorven tenen van geamputeerd, er is huidbiopsie gedaan op die 2 tenen en wat gezond weefsel, maar niks gevonden Inmiddels was tot aan de elleboog deze poot deze week al helemaal afgestorven, die poot is afgelopen dinsdag geamputeerd. De hele poot is opgestuurd naar Utrecht naar de patholoog. De patholoog en de dermatologe onderzoeken nu dit pootje opde oorzaak. Ze zoeken door tot het eind... Inmiddels heb ik ook via forum van Russisch Blauw (Mauw is een Russisch Blauw) mijn verhaal in gastenboek gezet. Een vrouw die mijn verhaal gelezen heeft daar, heeft mijn verhaal in het Engels laten vertalen en dit verhaal op een internationaal forum gezet. Ik heb deze week zoveel berichten binnengekregen. En heel veel medeleven, net als van jullie. Dat doet me goed. Vandaag heb ik een berichtje gekregen via via, met daarin eindelijk iemand die ook iets soortgelijks had meegemaakt en dat bleek na autopsie te komen door landbouwgif. Naast het huis van mijn buurvrouw wordt in de boomgaard gewerkt met gif. Dus dat heb ik vanmiddag doorgegeven aan mij dierenarts en die geeft het door aan de patholoog om de poot daarop te checken.

Vanmorgen ook weer met Mauw naar dierenarts geweest. Ik krijg haar tabletten niet meer bij haar naar binnen, ze sputtert tegen als een leeuw en dat gevecht 2 keer per dag en al 2 maanden lang, is voor haar niet goed en voor mij ook niet meer. En ze heeft gisteren en vanmorgen niet willen eten en ze ligt vanaf gisteren al steeds voor de achterdeur omdat ze zo ongelukkig is binnen en naar buiten in het zonnetjes wil liggen. Vanmorgen had ik er genoeg van. Ik naar de dierenarts terug methaar. Hij geprobeerd met een pillentang om een pil bij haar naar binnen te krijgen, maar zelfs hem lukte dat niet. Hij zei dat ze nu 2 spuiten met antibiotica heeft gehad. De prednison wilden we toch al afbouwen, dus hij zei dat we de pillen nu maar moeten laten. Ze heeft genoeg antibiotica gehad en we kunnen nu toch niet meer doen dan de patholoog afwachten. Hij zei dat ze nu ook wel lekker naar buiten mocht, want de wond was dicht. Dat was een opluchting. Toen ik thuis kwam heb ik ze gelijk naar buiten gelaten en oh wat was ze gelukkig! Ze ging liggen rollen. Dus het is nu gewoon afwachten op de uitslag.

Wat lief dat jullie zo meeleven! Dank je wel!

Liefs van Riane en Mauw
Gebruikersavatar
eeke
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:30
Locatie: leeuwarden

Bericht door eeke »

tjee wat erg zeg en zoo raar dat ze nog niet echt een oorzaak kunnen vinden.
je wilt toch weten wat het is.
en ja landbouw gif is raar spul hoor...
veel sterkte en hou ons op de hoogte
groetjes eeke
ik heb 3 grote liefde,s... mijn kater loeky, poes lara, en mijn friese merrie eeke
Gebruikersavatar
Riane
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 apr 2007 10:52

Bericht door Riane »

Ha ha, in mijn vorige bericht hebben ze de naam van de anders site veranderd in 'mijn link'. Heel slim...Niet erg hoor! Ik houd het nu hier ook gewoon bij.

Het lijkt of de andere 3 pootjes weer stil staan,, hoewel al 2 nagelbedjes van de andere achterpoot ook al zwart zijn, maar de kussentjes van voorpoten en achterpoot zijn nog gewoon zacht. Dus dat is nu rustig, maar of het stil staat, weet ik niet. Dat moet blijken over een tijdje. ik hoop het van wel.

Mauw is vanmorgen weer lekker buiten geweest. Ze eet een beetje en drinkt. Vanmiddag tot nu heeft ze de hele tijd op ons bed gelegen. Ze voelt zich nu denk ik niet zo lekker. Maar ja, dat kan ook niet anders na zo'n grote ingreep. Ik moet nog steeds iedere keer mn verstand op nul zetten als ik de wond zie, hoor! Ik vind het nog steeds te confronterend.....
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Fijn dat het nu stil lijkt te staan, ik duim voor je dat het zo blijft en dat je kat er weer helemaal bovenop komt.

Ben je niet bang dat je kat opnieuw gif binnen krijgt nu hij weer naar buiten mag of zijn ze gestopt met spuiten?

groeten,
sandra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Riane, ik zou haar ook niet meer zo naar buiten laten. Je weet niet waar het vandaan komt. Het blijft je eigen keuze natuurlijk. ;-) Ik hoop dat het nu goed komt. Wat een verhaal joh!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Riane, ik lees ook je topic mee, en ik duim ook voor jou en Mauw dat het vanaf nu alleen maar beter gaat. Wel ontzettend raar he dit? Lijkt me ook moeilijk om zo'n wond te zien, maar uiteindelijk gaat het er hopelijk wel minder eng uitzien.

Heel veel sterkte en liefs,

Wendy
Gebruikersavatar
Riane
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 apr 2007 10:52

Bericht door Riane »

Mauw is echt een buitenliefhebber, dus het is moeilijk om haar binnen te houden. Als ze nu naar buiten gaat, houd ik haar wel in gaten nu. Ik laat haar niet zomaar alleen naar buiten. Als ik haar binnen houd, eet ze niet meer van chagrijnigheid, dus dat is ook geen optie. Raar, maar waar. Dan eet ze dus ECHT niet meer omdat ze dan zo ongelukkig is.

Het gaat nu steeds een beetje beter met haar. Ze speelt weer en loopt rond en vooral als ze naar buiten is geweest is ze weer op en top vrolijk.

Ik wacht nog steeds op de uitslag..

Groet, Riane en Mauw
Gebruikersavatar
Riane
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 apr 2007 10:52

Bericht door Riane »

Het is nog steeds hetzelfde. De pupillen zijn nog steeds ongelijk. De andere 2 poten lijken nog steeds stil te staan...Ze eet en drinkt. Gisteren was ze wel duidelijk erg moe. Ik had niet echt het idee dat ze erg pijn had. Ze heeft bijna de hele dag boven op bed gelegen. Morgen gaan de hechtingen eruit. De wond ziet er goed uit. We wachten nog steeds op de patholoog..Hoe lang gaat dat nog duren..?! Ik heb nog steeds de angst dat het proces van afsterven zo ineens weer verder kan gaan. Ik hoop dat we snel de uitslag krijgen.

Liefs, Riane
Gesloten