Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Hallo allemaal,
Onze eerste kat gaf ik altijd een goedkoper bekend merk tot een kennis mij aanraadde om het eens te proeven.. En ik deed dat. :roll: Ik nam gewoon een hap zout. Dat voer heb ik dus meteen weggedaan.
Nu kreeg ik van de DA Scientific mee. Ik wil best wat meer geld uitgeven aan voer maar dat gesleep naar de DA vind ik niet zo fijn. Daarbij had ik het idee dat Enzo en Simba het voer niet zo lekker vonden.
Nu heb ik sinds een paar weken Life Time Petfood en ik ben er heel tevreden mee. De kattten vliegen erop af als ik eten geef en ze zien er beter uit. Vooral bij Enzo zie ik een groot verschil in de vacht. Die wordt wat voller en glanst meer.
Dit voer ik op basis van natuurlijke ingredienten. Wel een fijn idee. En de katten doen het er goed op.
Ik betaal 3,95 per kilo en dat wordt vanaf drie kilo goedkoper dus daar hoef ik het ook niet om te laten. Voor mij dus alleen nog maar Life Time.

Voor ingredienten klik op onderstaande link. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
http://www.lifetimepetfood.nl/producten.htm
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Major
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2005 07:49
Locatie: Kortrijk

Bericht door Major »

Toen ik informatie zocht over Iams, vond ik via google - het tweede resultaat - een schrikwekkend bericht over - op zijn minst gezegd - dubieuze gebeurtenissen bij Iams.
Als ik allemaal mag geloven wat er staat, dan koop ik nooit van z'n leven nog Iams en stap ik over naar Hills of RC.

http://www.iamscruelty.com/

kan iemand mij meer uitleg verschaffen over de juistheid van deze berichten?
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

telefoonklep schreef:Nu heb ik sinds een paar weken Life Time Petfood en ik ben er heel tevreden mee. De kattten vliegen erop af als ik eten geef en ze zien er beter uit. Vooral bij Enzo zie ik een groot verschil in de vacht. Die wordt wat voller en glanst meer.
Dit voer ik op basis van natuurlijke ingredienten. Wel een fijn idee. En de katten doen het er goed op.
Ik betaal 3,95 per kilo en dat wordt vanaf drie kilo goedkoper dus daar hoef ik het ook niet om te laten. Voor mij dus alleen nog maar Life Time.

Voor ingredienten klik op onderstaande link. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
http://www.lifetimepetfood.nl/producten.htm
Zo op het eerste gezicht ziet het er goed uit, maar ik zie geen ingredientenlijst? Alleen de samenstelling kan ik vinden. Mocht je de ingredientenlijst ergens hebben/vinden dan zou ik die graag willen inzien ;-)
Waar koop je het eigenlijk?
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Ik haal het bij een kleine dierenwinkel hier in de stad. Ik zal daar eens vragen naar een ingredientenlijst en waar je het nog meer kan halen. ik houd je op de hoogte
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Ik kreeg gisteren een probeerzakje mee van Hill's nature's best. Ik heb het deze morgen aan pitou gegeven en ze viel erop aan :shock: ! Haar normale hoeveelheid (normaal Iams, kip) voor één dag was op een kwartier op!

Ik heb beide voeders vergeleken en merk eigenlijk niet zo erg veel verschil, alleen zitten er in de hill's geen kunstmatige bewaarmiddelen. Wat ik me echter wel afvraag is, vond ze het zo lekker of heeft ze d'r gewoon meer van nodig? (Op het zakje Hill's stond ook 40gr voor katten van haar gewicht, net zoals bij Iams)
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Ik denk dat ze het gewoon errug lekker vond. Maar ik zou wel blijven opletten... Als ze hongerig overkomt zou ik toch wat meer geven.
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Katten worden aangetrokken door voer met een sterke vlees of vet smaak. Kattenvoer fabrikanten hebben er veel voor over om hun op granen gebaseerde droge voeding aantrekkelijk te maken voor katten. Ze kunnen de brokjes omhullen met vet of met een dierlijk aftreksel; dierlijke bijproducten welke chemisch of met enzymen zijn bewerkt tot een poeder. Dit kan resulteren in een kat die overeet, niet omdat hij honger heeft maar omdat hij zo van de smaak van het voedsel houdt en niet wil stoppen met eten (ik denk dat we dit allemaal persoonlijk herkennen :grin: ).

Vaak beroordeelt de verzorger van de kat de hoeveelheid naar volume en niet naar de calorische waarde. Dit samen met de hoge waardes aan koolhydraten in droogvoer zorgen ervoor dat deze katten snel overgewicht krijgen. Ik zou dus zeker opletten dat je niet teveel geeft van het voer ;-)
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ik denk dat Pitou het ook wel zo lekker zou kunnen hebben gevonden omdat het 'anders' was dan haar eigen voer. Sommige katten krijgen soms brokjes van een ander merk als snoepjes. Je zou het haar voor een langere tijd moeten voeren om te vergelijken of ze er dan ook nog zoveel en graag van eet. ;-)
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Even een updatje, haar enthousiasme was op dag twee al aanzienlijk geluwd en op dag drie at ze niet meer of sneller dan haar normale brokjes. Ik vind dat haar poep wel veel slechter ruikt (en nu al kan ik merken dat ze meer poept) met die Hill's nature's best :esick: dus ik geef, als dit probeerzakje op is, weer gewon Iam's. Daar ben ik toch meer tevreden over.
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
MissM
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 sep 2005 20:42
Locatie: Heerlen

Bericht door MissM »

Ik geef mijn twee katten nu Hills Indoor (op advies van de dierenarts), maar vraag me af hoe het nu zit met de hoeveelheden. Ze wegen allebei 5 kilo en de bovengrens voor dat gewicht is 85 gram per dag. Ik geef ze nu dan ook 2x per dag 40-45 gram, maar het lijkt alsof ze daar lang niet genoeg aan hebben.. Zijn ze gewoon te verwend (bij hun vorige baasjes stond de hele dag brokjes en kregen ze ook nog 2x blikvoer) of hebben ze echt nog honger? Sinds gister geef ik ze 's avonds ook een klein beetje nat voer, maar dan nog lijken ze hongerig...
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Je katten zijn gewend om veel te eten en worden nu ineens beperkt. Dus ze zullen iid wat hongeriger zijn, maar dit is echt even een kwestie van wennen.
Verder zullen ze het gewend zijn om constant te kunnen eten en dat kunnen ze dus nu niet meer. Dus hun gewoontes moeten veranderen.

Vergelijk het met als je zelf de hele dag door koekjes kon eten en je nu daar mee stopt. Je mist wel wat, maar echte honger heb je niet. En je went er na een tijdje ook wel aan dat je gewoon eet en niet snaait.

Dus je katten zullen even zielig doen, maar zullen na een tijdje aan dit ritme wennen. Succes!!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
MissM
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 sep 2005 20:42
Locatie: Heerlen

Bericht door MissM »

Ja, dat klinkt inderdaad wel logisch. Bovendien zijn ze ook een beetje te zwaar allebei, dus een beperking is sowieso wel nodig. Ik geef ze nu dan gewoon wel de bovengrens van de brokjes en dus een lepeltje blikvoer of zo. Als ze daar eenmaal aan gewend zijn, kan ik het misschien nog een klein beetje minderen (als ze tenminste nog niet afvallen dan).

Bedankt!
Gebruikersavatar
Iet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 apr 2004 21:01
Locatie: Wijchen

Kleine brokjes

Bericht door Iet »

Er is iets wat ik toch een beetje apart vind;

Chanel "kauwt"eigenlijk niet echt op haar brokjes, maar slikt ze volgens mij in zijn geheel door. Daar lijkt het in elk geval wel op. Ik dacht eerst dat het aan de grootte van de brokjes lag, maar ook grotere harde brokjes slikt ze gewoon door. Toch geeft ze wel de voorkeur aan de grotere brokjes, maar misschien omdat ze die lekkerder vind? Nikita kraakt alle brokjes, zelfs die kleine kittenbrokjes.

Ik vraag me af of dat slecht is, zowel voor haar maag als voor haar tanden :?: :?: :?:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Het is geen van beiden slecht, alleen goed kauwen is beter voor de tanden.
Dat gaat tandsteen tegen tenzij je pech heb dat ze er gevoelig voor zijn.
Bij ons zie ik ook wel is dat brokjes heel naar binnen gaan, en soms worden ze weer goed gekauwd :geenidee:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
EnricoDB2
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 sep 2005 11:22

Re: Kleine brokjes

Bericht door EnricoDB2 »

Pluk kauwt ook niet op zijn brokjes, maar schrokt ze echt heel naar binnen. Tja, wat doe je eraan?
Plaats reactie