Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Dinky »

Fijn dat je een voer hebt gevonden waar ze het goed op doet :)
Ook fijn dat Louis goed en vlot is herstelt van de vaccinatie ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Kreeg bericht van de fokker dat Louis en een zusje van hem een lichte groeiachterstand hebben. Verdorie zeg....

Hij wordt ook een beetje gepest door een ander zusje. Dit zusje wordt morgen opgehaald. Die wil de hele tijd spelen en donderjagen, maar Louis vindt het wel Jetje op een gegeven moment. Hij is een rustige kitten, zegt de fokker.

Ik zeg het je; ik heb hem een week, krijgt ie FIP. Dat zou ik zo erg vinden....

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Sifra »

Kom op, Carolien, niet zo pessimistisch, anders durf je straks niet echt van Louis te genieten.
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Sifra schreef:Kom op, Carolien, niet zo pessimistisch, anders durf je straks niet echt van Louis te genieten.
Klopt. Ook beetje bang na alle problemen met Polly. Ga morgen een grote doos maken met een holletje waar Louis doorheen past en Polly niet. Kan hij zich terugtrekken.

Maar heb wel moeite het los te laten ja :-(


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Bericht van de fokker dat Louis te mager is en nog niet opgehaald kan worden zaterdag. Hij is afgevallen na de enting en eet nog niet genoeg erbij. Als ik hem op foto's zie lijkt hij heel klein. Ik begin steeds meer te twijfelen of dit nog wel door moet gaan. Dan ben ik maar een aanbetaling van 100 euro kwijt...wat denken jullie?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Hij zou mee mogen als hij 700 gram is. Dat betekent dat hij nu onder de 700 weegt, terwijl hij 11 weken oud is....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Dinky »

Je zou verwachten dat het gewicht met 11 weken zo'n 1100 gram is.... nog geen 700 gram vind ik dan inderdaad wel erg klein. Geloof dat Yuna van Rik ook langer moest blijven omdat ze bij asiel de enting niet gaven aan kittens onder de 700 gram...
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Met elf weken zou hij zelf 1200 gram moeten zijn. (100 gram geboortegewicht en 100 gram per week erbij). Iets lichter is niet erg, maar onder de 700 gram........Ik zou ook nog maar eens goed achter de oren krabben of dit wel verstandig is.

Ik heb Bob uit een opvang van een asiel, stond gelijk de volgende dag bij de dierenarts, hij was 12 weken en woog nog geen pond. Het eerste half jaar vreselijk met hem aangemodderd. Maar hij heeft het gered en wordt volgende maand 12 jaar. Maar dat is een vondeling/asielkatje. Ik vind dat je bij een dure raskat echt kritischer zou moeten zijn. Ook omdat daar altijd FIP op de loer ligt bij achterblijvers.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Rik »

Ze wilde Yuna een Bono met 7 weken enten om dan met 8 weken naar een nieuw huisje te gaan (was vanuit asiel/opvang). Maar onder de 700 gram enten ze niet dus dat werd wat later. Ik vind 700 gram ook erg weinig voor 11 weken en de enting had hij dus eigenlijk helemaal niet mogen krijgen met dat gewicht. Het kan natuurlijk zijn dat hij bij de enting zwaarder woog dan 700 gram en doe de reactie wat is afgevallen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Ja, dat zegt ze: afgevallen van de enting. Ik heb ook heel veel twijfels jongens. He toch. Vervelend...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Ik heb de kitten afgezegd. Ik had er geen goed gevoel over. We kregen ook een klein beetje irritatie over en weer omdat ze denk ik merkte dat ik twijfelde. Daarbij ging het nog langer duren voordat Polly een vriendje kreeg en dat vind ik niet fijn. Toen ik een bericht stuurde hoorde ik niets meer terug. Die is pissig. Aan de andere kant heeft ze 100 euro verdiend en kan ze de kitten weer opnieuw verkopen. We zijn wel een lange tijd aan elkaar gekoppeld geweest, veel contact gehad. Je geeft dan toch al een beetje om het beestje. Dat is wel abrupt dat het zo eindigt. Maar ik ben opgelucht.

Toen zijn we vanmiddag al naar een fokker dichtbij ons in de buurt geweest. Die heeft nog een mooi katertje van 10 weken die we volgende week op mogen halen. Stuk goedkoper, gezondheidsboekje gezien, ziet er gezond uit, 900 gram en vader en moederpoes met stamboom. Hij vond het te duur om ook voor kittens een stamboom aan te schaffen. Moederpoes krijgt eens per twee jaar een nestje. Maar nu was het klaar. Dit was haar laatste nestje.

Het blijft een gok...maar voor mij is het beter zo. Wat denken jullie?Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Rik »

Een fokker betaald slechts ongeveer 7 tot 10 euro voor een stamboom. Dus als hij dat al te duur vindt... dan neem ik aan dat hij ook niet zoveel voor dat kitten vraagt (200-300). Vraagt hij wel veel dan had hij die stamboom er natuurlijk ook wel bij kunnen doen.

Wat is dat toch met fokkers en het niet aanvragen van stambomen? Dan gaan er bij mij toch alarmbelletjes rinkelen. Maar goed... Als je er een goed gevoel bij hebt...

Fokkers mogen per 2 jaar per poes voor 3 nestjes een stamboom aanvragen. Maar om te zeggen dat hij het te duur vindt, da's gewoon onzin.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
prinsespolly
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2017 09:02

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door prinsespolly »

Oh hij had het over 900 euro voor de moederpoes om te registreren. Kan het zijn dat lidmaatschap geld kost?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door Rik »

Moederpoes registreren heb ik nog nooit van gehoord. Die staat al geregistreerd want die zou een stamboom moeten hebben :)

Wel kost het registreren van de catterynaam iets (€30) en het lidmaatschap van een rasvereniging (ook €30). Tevens moeten vader en moederpoes onderzocht zijn op HCM en PKD e.d. (€150 per kat). Dus nu is ook onbekend of dat wel gedaan is.

Is het wel een fokker die aangesloten is bij een rasvereniging?

Kijk bijvoorbeeld voor kosten-idee eens op:
http://www.nrkv.info/main/nrkv_tarieven.html

Dus als er dan €900 genoemd wordt voor registratie van een moederpoes... Nee, dan denk ik toch dat dat een andere reden zal hebben. Je kunt natuurlijk ook de rasvereniging eens bellen waarbij die fokker is aangesloten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten in huis, gelijk allerlei problemen :-(

Bericht door castratenkoor »

Is hij dan 1x geënt als je hem volgende week haalt? Zorg wel da hij dan met drie weken er tussen weer geënt wordt.

Terecht dat je het andere kitten hebt afgezegd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie