ik begrijp ook niet goed hoe het komt, ik heb me er al suf op zitten denken. daarnet was ik echt van streek omdat ze zo ineens weer deed, terwijl ze echt de hele dag lief was. ze was de laatste dagen echt lief, want ik ben ziek en dat respecteerde ze, ze heeft me zelfs een paar nachten langer laten slapen dan normaal (vanmorgen is ze muisstil gebleven tot 11u, terwijl ze normaal om 6u al de boel op stelten zet). ze kwam toen ik echt het meeste pijn had, zelfs bij me onder de dekens, spinnen wel 10 minuten lang, om me te troosten leek wel.
verder is er niets veranderd, ze heeft nooit van iets bang en ook niet van mijn handen ofzo, lijkt me geen pijn te hebben (is net vandeweek naar de DA geweest dus dat zou dan wel aan het licht gekomen zijn ook moest er iets mis geweest zijn). ze doet het niet op vaste momenten of ik kan het ook niet voorspellen. het kan zijn als ze aan het spelen is, maar ze kan dat ook ineens beginnen doen als ze hier voor me wat ligt te soezen.
wat mij het meest logische lijkt, is dat ze het doet om te tonen dat ze wil spelen. ik zit in de examens en heb dus niet altijd tijd voor haar (probeer wel een half uur tot een uur per dag met haar te spelen en ze krijgt zeker wel genoeg aandacht en streeltjes), en ik vermoed dat ze me op een niet-vriendelijke manier wil zeggen "speel dan toch met me". het rare vind ik dat het wel steeds agressiever wordt. ik wil haar ook niet belonen voor dat gedrag door dan met haar te spelen, ik probeer wel als ik het zie aankomen (als ik haar aan het strelen ben en ze begint plots met haar staart te zwiepen) wat te spelen maar daarmee weet ik niet dat het dat is dat ze wil.
ze heeft hier echt tonnen speelgoed, dus verveling lijkt me moeilijk te kunnen. het ligt hier bezaaid met balletjes, wc-rolletjes, dozen, kurken, ... ze eet goed en buiten dat bijten is ze super lief en aanhankelijk. ik mag alles met haar doen als ze slaapt, ze wil altijd dicht bij me zijn, komt vragen om gestreeld te worden, ...
het zijn dus echt "aanvallen", te vergelijken met dat ze echt ontzettend fel aan het spelen is met een speelgoedmuis of iets, en ze denkt dat dat een echte muis is die dringend dood moet. als ik mijn hand wegtrek komt ze zelf terug, dus ze vlucht niet (denk dus niet dat het schrik is van iets).
ik ga deze week in de boekhandel een boek zoeken over psychologie van katten, want ik wil echt graag meer hierover weten. ik hoop dat ik misschien daarmee meer inzicht krijg over haar gedrag en kan uitvissen van waar dat komt. ik ga vannacht alleszisn eens nadenken over hoe ik het ga aanpakken, hoe ik altijd ga reageren op haar gedrag.