Gezinsuitbreiding met Sproet

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door castratenkoor »

Ik ben het niet eens met je ouders en zou hem toch echt in de badkamer doen.......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door pinguin »

thanks voor de meningen. ik twijfel nog steeds. als die onder het bed gaat kan ik zijn onstap route afzetten. hij zal zelf denk ik voor het bed kiezen.
als ik hem in de badkamer/w.c opsluit dan moet ik hem opjagen en hopen dat die daar heen vlucht.
en dan hopen dat die dan niet zal ontsnappen als er iemand ga plassen.

ze weten dat ik kat heb maar bij binnenkomst ga ik daar nogmaals over hebben. ook hou ik alleen goed in de gaten. verlies ze geen sec uit het oog

ga er nog maar eens een nachtje over slapen.

ze zijn trouwens van 8.15 tot 15.00 bezig is mij verteld.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door Adriana »

dan zal Sproet van 08.00 tot 16.00 uur onder het bed zitten. kan hij ontsnappen als ze met die ramen bezig zijn? want dan is alles toch open?
als dat zo is dan zou ik toch voor de badkamervariant kiezen met lichtje aan.
en zelf proberen heel heel erg rustig te blijven en aardig naar Sproet toe. praat met hem zodat hij aan je stem kan horen dat er niks ernstig aan de hand is...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door pinguin »

sproet wilde niet in de badkamer. hij onstapte gelijk. hij is nu gevlucht onder mijn bed. die heb ik helemaal afgezet. en ik zit er zelf naast. ze zijn nu bezig met de slaapkamer. als die klaar zijn. dan kan sproet los in de slaapkamer lopen. verwacht dat die dat niet gaat doen. ik denk dat die vanavond pas te voorschijn komt.
de mannen zijn rustig praten niet hard. en snappen mijn situatie gelukkig. ze praten rustig en zetten geen muziek aan. maar het werk zelf kan niet geluidloos gaan.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door Mirjam86 »

Wel fijn dat die mannen rekening houden met Sproetje! Compliment!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door Adriana »

gaat naar omstandigheden hardstikke goed met jou en Sproet. je werkmannen hebben begrip voor je situatie en helpen zo veel mogelijk mee en dat is erg aardig.
ik denk met jou dat Sproet zich pas vanavond weer laat zien, misschien als alles weg is kun je naast het bed gaan liggen en rustig wachten tot Sproet aan je neus komt snuffelen.
en het is eenmalig en vanavond/morgen is alles weer rustig.. en dan kunnen jullie weer verder met spelen en genieten. ik denk dat Sproet het snel te boven is en niet helemaal terugvalt naar het begin hoor! en als ie zijn hengelmuis ziet, al snel weer wil spelen!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door pinguin »

het is gelukkig allemaal sneller gegaan dan verwacht. ze waren om 12.10 al klaar. tegen mij hadden ze gezegd dat ze de hele dag bezig zouden zijn
sproet zit nog steeds onder het bed maar hij trilt niet meer.(zag wel dat de zijkant van het kastje flink beschadigd is door zijn nagels.)
heb hem wat lekkere stukjes kip voor geschoteld. een klein beetje voor de rest zal die onder het bed vandaan moeten komen.
de komende dagen komt er geen bezoek zodat sproet weer kan bijkomen van alles.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door Ilone »

Hasrtstikke fijn dat ze al klaar zijn.
En met Sproet komt het vast helemaal goed. Als hij weer weet dat de enge mannen met hun herrie weg zijn, dan komt ie vast weer tevoorschijn.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door pinguin »

het duurde gister wel even voordat die te voor schijn kwam. zoals ik al verwachte kwam die pas toen het donker werd te voorschijn. hij sluip door de huiskamer heen richting keuken om te eten. en daarna sluip die weer terug. vannacht is die wel op verkenning geweest, maar hij is erg geschrokken. hij zit nu ook weer onder mijn bed. ga er zelf nu veel naast liggen en tegen hem praten. spelen heeft die ook nog niet gedaan. maar hij eet en drinkt gelukkig wel. en gebruikt de kattenbak. en de rest komt wel weer. ga vanmiddag nieuwe muize kopen. misschien dat de lucht van de catknip er wel af is. (denk het niet maar die muizen gaan gemid 1wk mee en dan zijn ze kapot.)
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door Adriana »

goed zo Sproet! zet 'm op en laat je niet kisten hoor!
kom onder dat bed vandaan (prachtige foto's trouwens!) en ga lekker spelen met je vrouwtje! en snel vergeten van die invasie in je huisje, alles is weer veilig hoor!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat het achter de rug is voor jou en Sproet. Dat komt weer goed, even een klein stapje terug, maar met veel geduld bereik je zo weer veel.
Gelukkig allemaal goed afgelopen zonder dat hij in panier de woning uit is geraakt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door jennli »

Klinkt goed. Komt helemaal goed met die arme Sproet. Hij is gelukkig in hele goede handen.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door Adriana »

heeej Sproet, hoe gaat het nou? al nieuwe muizen gehad en weer een beetje tot rust gekomen? niet zo raar doen hoor, je bent veilig, hebt een schat van een baasje en veilig en warm huisje!
en hoe is het met Karel? nog steeds rustig en blij met zijn plaatsvervangende baasjes?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door pinguin »

met karel gaat het super. hij is weer helemaal zich zelf. nopg twee weken en dan komen zijn andere bazen thuis

sproet is nog wel erg angstig. afgelopen nacht heeft die het voor elkaar gekregen om een eettafel stoel om te gooien. daar schrok die zo van dat die onder mijn bed dook. probeerde hem wel gelijk gerust te stellen, maar hij kwam er niet onder vandaan. (ik vraag me echt af hoe die dat heeft gedaan)
vandaag heeft die door het warme weer veel onder het bed geslapen, omdat dat de koelste plek in het huis is. hij kwam wel te voor schijn voor eten.
op dit moment is het aan het omweren dus zal die wel weer een lange tijd onder mijn bed blijven zitten. arme sproet.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door pinguin »

soms vind het erg lastig om te snappen wat sproet wil of hoe die zich voelt. hij is de hele morgen aan het mauwen geweest. hij heeft gewoon gegeten, gedronken en de kattebak gebruikt. heb hem zelf extra eten gegeven. is dit toch een mannier om zijn angst te uiten of is die gewoon vocaal? of is die nog steeds van slag door het plaatsen van dubbel glas?
hij is nu gaan slapen onder mijn bed.
hij mauwt wel vaker maar dat kwam omdat ik tegen hem sprak.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie