Gevonden / Vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Patrick
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2005 10:46

Bericht door Patrick »

Gisteravond heeft hij inderdaad zijn behoefte achter de kast gedaan, ondanks dat er een geïmproviseerde kattebak stond.
We hebben bij de achterdeur een afwasteil staan met daarin houtsnippers van het konijn daar doet hij nu netjes zijn behoefte op, dus dat gaat goed.

Maar wat is nu wijsheid:

Het beestje eten geven en dan door de achterdeur naar buiten laten en maar afwachten wat er gebeurd??

Of het beestje eten geven binnen houden en hopen (of misschien juist niet) dat we de eigenaar kunnen vinden???
Let wel op: het belang van het katje staat voor ons op de eerste plaats, direct gevolgd door het terug vinden van de eigenaar.

En als dat niet lukt.....ja, dan blijft er waarschijnlijk maar 1 ding over.

Groetjes, Ingrid en Patrick.

Geschreven door Patrick
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Ik zou eerst langs de buren gaan (en misschien een paar straten verderop vragen) en als hun het ook niet weten, hem niet terug naar buiten laten gaan.

Misschien is hij best ver van huis en verdwaald hij opnieuw.

Je kunt in de supermarkt briefjes ophangen dat je hem gevonden hebt, met een foto erbij.

Dit is wat ik zou doen ;-)
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

En als dat geen resultaat oplevert 'm opgeven bij Amivedi.
Als zich na een bepaalde tijd geen eigenaar aandient mag hij officieel bij jullie blijven.
Erg he :eliar:
Vind het wel erg lief dat jullie zich zo over 'm ontfermt hebben hoor.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Persoonlijk zou ik het katje niet buiten zetten, ook omdat het nog jong is. De kans is inderdaad groot dat hij weer verdwaalt. Sandy's tip lijkt me ook een goede, het katje melden bij Amivedi. Dit is een landelijke organisatie voor vermiste dieren. Mensen die hun kat kwijt zijn en echt graag terug willen, zullen hier zeker heenbellen.

Op deze manier ben ik als kind ook aan mijn eerste katje gekomen. :smile: (elke keer dat de telefoon ging, stond ik doodsangsten uit, maar gelukkig was het nooit voor het katje ;-) )
Gebruikersavatar
Patrick
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2005 10:46

Bericht door Patrick »

Dank jullie hartelijk voor dde tips en wijsheden, we zullen ze zeker opvolgen.

mdat we (nog) geen katte-eten in huis hebben heb ik net maar even een stuk verse worst van 100 gram ontdaan van zijn jasje en dit in hele kleine stukjes gekookt, na het afkoelen dit gemengd met een fijngemalen cracker voor de vezels en dit alles gemengt met een beetje melk en wat peterselie.

Hij heeft hiervan nu ongeveer de helft in één keer opgegeten en ligt nu weer heerlijk uit te buiken op de bank.

Wat wel een beetje vreemd is, de kat is heel erg aanhankelijk en laat zich graag aaien, alleen spelen wil die absoluut niet, zelfs niet met een klein balletje met een belletje en een lint er aan.

Het lintje alleen wilt ie wel proberen te pakken maar niet echt enthousiast.

Groetjes Ingrid en Patrick.

Geschreven door Patrick
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Ik wil niet vervelend doen, maar worst, melk en crackers zijn niet goed voor katjes. Vlees tot daartoe, maar hun darmpjes zijn niet aangepast aan dingen zoals melk ;-)

Ik heb een katje dat bijna heel haar leven buiten heeft doorgebracht, en die speelt eigenlijk ook niet. Misschien dat het daar iets mee te maken heeft? Maar voor zo'n klein katje vind ik het wel een beetje raar. Misschien toch nog een beetje te gespannen daarvoor?

Veel succes!
sKatje
Gebruikersavatar
Ddees70
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 jun 2004 11:35
Locatie: Hoorn

Bericht door Ddees70 »

ik zou met hem naar de da gaan om te kijken of ie misschien een chip heeft
als ie dat heeft is zo de eigenaar gevonden
zoniet heeft ie massel dat ie bij jullie is zo goed thuis
succes ermee
als je geen kattenvoer kan krijgen bv bij buren of zo een groter benzine station heeft ook wel kattenvoer( wel voor volwassen katten maar dat is niet zo erg)
maar geen mensen eten geven hoogstens rijst met gekookte kip maar liever kattevoer
Desire
Gebruikersavatar
Patrick
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2005 10:46

Bericht door Patrick »

sKatje schreef:Ik wil niet vervelend doen, maar worst, melk en crackers zijn niet goed voor katjes. Vlees tot daartoe, maar hun darmpjes zijn niet aangepast aan dingen zoals melk ;-)

sKatje
:shock: :shock: Ojee, dan toch maar een beetje water neerzetten.

Sorry, dit is dus onwetendheid van ons.


Hier wel enkele fototjes van het beestje:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Zo te horen heeft dit kleine ding jullie hart al een beetje veroverd :grin:

Als je alle voorgaande tips opvolgt, komt het wel goed, en als hij van niemand is, kan je hem lekker houden ( joepi... :grin: )

Maar ik wil jullie echt aanraden om kattenvoer te gaan halen, ook al is het met de beste bedoelingen gedaan, zoals Skatje al zei, crakers en melk zijn echt niet goed voor katjes, het gaat diarree krijgen en dan ben je nog verder van huis !

Veel succes ermee, en hou ons op de hoogte hé.
liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Ohhh...wat een mooierd en lieverd, je zou toch stiekem gaan hopen dat hij van niemand is.

Als ik de foto's zo bekijk, lijkt het mij toch niet echt een "wilde " kat hoor !
Dus misschien gaat er toch nog een eigenaar opduiken. In elk geval vind ik het héél lief dat jullie je zo over dat kleine ding ontfermt hebben.

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Het is zeker een mooierd! :grin:

Hij ziet er ook goed uit moet ik zeggen.

Het is inderdaad een goed idee om na te laten kijken of hij gechipt is ;-)
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Onze Coffee was ook niet wild hoor, zo tam als iets, maar er zijn ook genoeg mensen die hun kat gewoon buitengooien of zo he :???: .
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Ja, daar heb je inderdaad gelijk in Skatje, maar ik bedoel maar dat deze eruit ziet alsof ze het al gewend was om in een huis te leven, maar het kan inderdaad zijn dat ze buitengegooid is ja... (is natuurlijk erg...maar ook weer niet, kan ze bij jullie blijven... :grin: )

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Wat een mooi katje! Het is natuurlijk lastig, zo van de foto, maar als ik hem zo zie, zou ik 'm wel wat ouder schatten dan 4-5 maanden.

Ons zwerfkatje was ook helemaal niet wild hoor Veronique! En de twee kittens die ik dit voorjaar gevonden heb, waren ook allebei enorme knuffels. Dus dat zegt niks, ze waren wel alledrie gedumpt. :???:

Als jullie het katje wat eten willen geven, maar nog geen kattenvoer hebben, kun je wel gekookte vis, gekookte kip, gekookte rijst of rauw rundvlees geven als je dit in huis hebt. Dit kunnen de darmen van een kat goed verdragen. ;-)
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Goed van jullie dat jullie je over dit ventje ontfermd hebben.
Wel zou ik inderdaad de tip maar aannemen om ergens kattenvoer weg te halen.
Worst en dergelijke zijn allesbehalve goed voor katten.
Daarbij word het afgeraden katten varkensvlees te geven, ze "kunnen" er erg ziek van worden.

Desnoods bel je een Da in de buurt, leg je het probleem voor en vraag je of het mogelijk is dat je er een zak voer haalt.

Als ik zo naar het katje kijk vind ik dat hij er goed uitziet.
Niet magertjes zo te zien, en hij heeft een mooie glimmende vacht zoals ik op de foto kan bekijken.

Ik zou inderdaad even een briefje hangen (zonder foto en zonder bepaalde kenmerken, bv een wit puntje aan staart, of op een bepaalde plek witte haartjes).
Als je dit er niet bij zet en er mocht iemand bellen en die kan zonder het te weten noemen dat dit katje bv een witte vlek op zn buik of pootje heeft, dan weet je dat het niet iemand is die zomaar de kat komt halen.
En door omliggende straten gaan is ook niet verkeerd hoor.

succes en hou ons op de hoogte!
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Plaats reactie