staartje gebroken

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gesloten
inekenoa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 nov 2006 13:43
Locatie: groningen

gebroken staart

Bericht door inekenoa »

hallo allemaal fijne kerstdagen gehad. met garfield gaat het hij laat wel alles lopen zowel zijn urine,als zijn ontlasting. maar eet goed .als we hem gewassen dan gaat hij zich wel schoonlikken , ik heb net een broekje gekocht,kan die af en toe lekker op schoot liggen ,want zonder is haast geen doen.Ik hoop dat het mischien heel langzaam wat hersteld ,dat die wat incontinent blijft dat is niet erg maar het is lastig als die alles laat lopen ,want dan voelt hij zich zelf vies en zit die zo zielig te miauwen,hij wil zo graag op de kattebak doen daar loopt die regelmatig heen . alleen hij moet, maar krijg de ontlasting er niet zelf uit geperst die valt op de duur er uit .maar verder is die weer wat vrolijker maar durf niet goed naar buiten te doen omdat de wond bij zijn staart niet goed dicht wil. iedereen een fijne jaar wisseling en voor al de poezen een dikke knuffel ineke
mijn kater heeft een ongeluk gehad bij zij heiligbeentje afgebroken van alles geprobeert laat urine lopen en harde ontlasting dierenarts geweest
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Hoihoi,

ff een updatetje over Woefie. We zijn daarstrax naar de da geweest voor een controle. Ze had ook een hard stukje vel boven haar rechterschouder dus dat hebben we ook even laten nakijken.

En en en.... alles is supergoed met onze kleine meid. De wond aan haar staart is heel mooi aan het genezen. Dat plekje boven haar schouder blijkt gewoon een korstje te zijn. Ze moet er dus een wondje gehad hebben dat vanzelf mooi aan het genezen is. Mag ook wel met al die antibiotica in haar lijf. :grin:

Kortom: hout vasthouden, maar eind goed al goed. De vervangende da (is er altijd op woensdag tegenwoordig, hele lieve man eigenlijk) zei ook dat ze echt wel alle mogelijke scenario's had gehad. Hij had in de 35 jaar dat hij praktijk hield al heel wat gebroken staarten gehad. 9 gevallen van de 10 wordt meteen beslist om te amputeren maar bij Woefie was het zo'n twijfelgeval. En dat het dan uiteindelijk allemaal zo moest gaan, vond ie wel jammer. Maar had dus twee weken geleden echt helemaal niets van een abces of zo gevoeld. Is dus heel snel opgekomen.

Maar, het belangrijkste: onze bobtail kat is prima gezond. Eet heel erg goed (pikt zelfs van Musti), drinkt goed, voelt zich super, komt heel veel knuffelen, wil spelen (wat lastig is met kap op), loopt de trap op en af (en da's een redelijk steile), wil samen met Musti naar buiten (wat dus nog niet mag met die kap), jat ook spullen uit de kerstboom, springt heel erg behendig op de zetel enzo, ....
Ze wil dan ook iedereen bedanken en een vrolijk nieuwjaar toewensen. :-P

Inneke, Woefie hoopt dat alles goedkomt met Garfield (en wij allemaal ook natuurlijk)
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Bij deze verklaar ik Woefie volledig genezen!! :grin: Hoewel haar kap er pas maandag af mag van de da laten we ze nu al (onder toezicht uiteraard) al wel eens een uurtje of zo zonder rondlopen. En dat vindt onze kleine meid blijkbaar fantastisch. Musti heeft het zeker en vast geweten (en wij ook :-( )

Maar de echte reden dat ik ze nu volledig genezen verklaar: Woefie klimt in de kerstboom (zonder de kap op natuurlijk). Helemaal tot vanboven. En als je dan haar naam roept, springt ze er in 1 keer uit. Ook als ze ballen aan het hengelen is en je roept haar naam stopt ze. Om dan terug te beginnen als je je omgedraaid hebt. :???:

Maandag mag haar kap er dus af en ik denk dat de kerstboom dan ook terug naar de zolder vliegt...

Iederen nog eens bedankt voor alle lieve en steunende berichtjes.
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Inneke: hoe is het nu met Garfield?

Ben daarjuist met Woefie naar da geweest ivm haar diarree (Zie voeding). Ze had ook nog een wondje aan haar schouder waar al eens naar gekeken is maar dat toen niet echt zorgwekkend was.

Blijkbaar moet ze toch een beet gekregen hebben; er zat dus nog huid onder de huid onder het korstje. Ff ter verduidelijking: als je gebeten wordt, word je huid naar binnen geduwd. Bij Woefie is die blijven zitten en is dat stukje dus niet afgestorven. Over de wond (met het huidstukje in) komt een korstje en daaronder groeit nieuwe huid. En bij katten groeit in/op de huid pels, dus ook in dat stukje huid onder haar huid. Volgen jullie nog? :icon_shifty:

De da heeft het korstje er nu af getrokken (en ons mama maar altijd zeggen dat ik niet mag peuteren aan dat korstje :oops: ) en ontsmet. Nu is het (weeral) afwachten of alles mooi geneest. Anders moet onze kleine meid (weeral) onder het mes.

Als ze nu maar eens kon praten, dat zou voor ons allemaal een pak gemakkelijker zijn.

Leven zonder katten is verdorie maar saai, maar met katten brengt behoorlijk wat "zorgen" mee. :???: Ik begin mij af te vragen wat voor mama ik zou worden.
Naïg
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mar 2007 13:21
Locatie: Beigem

Poes zonder staart

Bericht door Naïg »

Goedemiddag,

Onze kater is deze morgen waarschijnlijk aangereden door een wagen, we zijn onmiddellijk naar de dierenarts gegaan, deze stelde vast dat zijn staart afgebroken is tot aan zijn poep, ze gaan hem vandaag nog opereren en de staart volledig verwijderen. Dit zou niets tot gevolg hebben, maar ik stel me toch de vraag of onze kater nog een normaal poezenleven zal kunnen hebben zonder staart.

Kan iemand me hierover meer uitleg geven of heeft iemand dit spijtig genoeg ook al moeten meemaken.
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Wat rot voor jullie en zeker voor de kat, kleine troost is dat hij gelukkig nog wel leeft.
Sterkte ermee!!
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
MistyStar
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:08
Locatie: Kampen
Contacteer:

Bericht door MistyStar »

de kat bij mijn ouders heeft ook zoiets gehad maar dit was na mishandeling van een voorbijganger.

Eveneens de staart bij het lijfje gebroken. Bij haar is er niet voor gekozen de staart te verwijderen maar er aan te laten zitten.

Is wel erg wennen in het begin, omdat ze haar balans/evenwicht met andere zintuigen moet opvangen maar dat leren ze op den duur zichzelf aan.
Naïg
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mar 2007 13:21
Locatie: Beigem

Bericht door Naïg »

als ik het goed begrijp kan een poes dus zonder staart perfect leven mits wat oefening. Hoe het nu verder moet is afwachten na de operatie, of hij nog zelfstandig zal kunnen plassen moeten we afwachten. Ik hoop van wel, anders weet ik niet goed wat te doen. De dierenarts beweert dat alles goed komt en dat ik me geen zorgen hoef te maken. Als ik hierzo op de forum wat lees zijn er blijkbaar meer van deze gevallen.
Gebruikersavatar
MistyStar
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:08
Locatie: Kampen
Contacteer:

Bericht door MistyStar »

klopt...onze kat kon naderhand gewoon normaal haar behoeftes doen. ze was wel erg geschrokken en bang de eerste week maar naderhand kwam dat goed. Nadeel van het feit dat haar staart nog aanwezig is, is dat wanneer ze op de kattenbak gaat, ze haar behoefte ook over haar staart doet. Ze voelt het alleen niet maar het is toch wel erg hinderlijk.

Maar ze kan prima zonder staart leven....het is voor haar en de baasjes uiteraard wel erg wennen maar dat komt op den duur goed :)

Belangrijkste is natuurlijk dat ze nog leeft :) het had ook heel anders kunnen aflopen denk ik dan maar :)
Who is General Error, and why is he reading my disc?
Naïg
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mar 2007 13:21
Locatie: Beigem

Bericht door Naïg »

Ja een geluk dat het eigenlijk maar enkel de staart is. hopelijk komt alles goed en zijn er geen bijkomende complicaties.
Ik vraag eigenlijk zoveel mogelijk informatie want ik zou niet willen dat hij pijn leid of ongelukkig verder moet leven.
Gebruikersavatar
MistyStar
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:08
Locatie: Kampen
Contacteer:

Bericht door MistyStar »

begrijpelijk :) maar dat komt wel goed met 'm.

het is wel even naar maar dat komt vanzelf goed :D
Who is General Error, and why is he reading my disc?
Naïg
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mar 2007 13:21
Locatie: Beigem

Bericht door Naïg »

Ale het doet me wel goed om ze eens met mensen te praten die ook van poezen houden.

dank je voor jullie steun en laat jullie zeker weten hoe het verder verloopt.
Gebruikersavatar
MistyStar
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:08
Locatie: Kampen
Contacteer:

Bericht door MistyStar »

:) bij mij kwam da toen mijn stiefma een kitten meenam toen ze bij ons introk..

nou woon ik op mijn 27e alleen en heb nu zelf 2 katten :D

ik lees veel erover en heb al aardig wat medische boeken erover in de kast staan :) + dan eigen ervaringen met de kat thuis en mijn eigen :D
Naïg
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mar 2007 13:21
Locatie: Beigem

Bericht door Naïg »

ik woon samen met mijn vriend en hebben 2 poezen een mannetje van bijna 3 (Zazou) en een vrouwtje van 2 (Puma), het zijn twee krakken bij elkaar hoor.

we zouden ook willen verhuizen omdat er een kindje op komst is maar alle huisjes met tuin en rustige ligging kosten veel geld bij ons in de buurt dus blijven we maar waar we zijn (vooral voor de poezen) en dat verstaan de mensen niet dat we niet daar of daar willen wonen omdat de baan te gevaarlijk is voor de poezen. (ze denken dan dat we zot zijn, poezen zijn toch geen excuus) wel mijn vriend en ik vinden van wel. nu moeten ze 1 straat over en zitten midden in wel een 20tal velden, een zalig leven toch voor onze poezen. (jagen, lopen, muizen, vogels,...)
Gebruikersavatar
MistyStar
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:08
Locatie: Kampen
Contacteer:

Bericht door MistyStar »

inderdaad, is wel te begrijpen hoor. En nu is er al 1 aangereden laat staan dat je op een plek woont met nog meer risico....

Dat rennen en jagen is wel ideaal. De mijne mogen helaas niet naar buiten :)
Who is General Error, and why is he reading my disc?
Gesloten