nierfalen en epilipsie samen HELP!!
Re: nierfalen en epilipsie samen HELP!!
Pffff wat een enorm lastige situatie.
Kan je alleen maar veel kracht en wijsheid toewensen....
Kan je alleen maar veel kracht en wijsheid toewensen....
- roosje1984
- Lynx
Charley is weer opgenomen bij de DA, ze hebben vanochtend toch nog maar een röntgenscan gemaakt en hieruit bleek nu dat ze een colon heeft. Het achterste deel van haar dikke darm is zeer verwijd en werkt niet meer, hierdoor raakt ze dus verstopt en het is erg pijnlijk. Ze gaan nu proberen om haar darm vandaag nog leeg te krijgen, dat was nu prioriteit 1. Verder is het nu afwachten wat Charley gaat doen, geeft ze het op of niet. In elk geval is dit een blijvend probleem wat door haar nierfalen veroorzaakt wordt en dus geregeld terug zal komen. De DA gaat nog wel speciale poeder bestellen in de hoop dat ze hierop reageert, anders kan de DA niks meer voor haar doen
.
Ik ben er kapot van en zit te duimen dat ze haar darmen leeg krijgen. Morgen word ik gebeld hoe het met haar gaat en of ze voor het weekend naar huis mag.

Ik ben er kapot van en zit te duimen dat ze haar darmen leeg krijgen. Morgen word ik gebeld hoe het met haar gaat en of ze voor het weekend naar huis mag.
Wat is dit rot nieuws om te lezen. Ik heb wel aan deze ziekte gedacht, maar niks gezegd omdat ik geen paniek wilde zaaien.
Misschien kun je bij Diny van Castratenkoor meer informatie vragen over deze aandoening. Zij heeft met Bram* hetzelfde meegemaakt.
Er bestaat voor megacolon bij katten een operatie, waarbij het beschadigde stuk darm verwijderd wordt.
Het is een kostbare ingreep, en soms ook niet voor iedere kat mogelijk, wanneer het stuk darm met beschadiging te groot is, maar wanneer het dier wel geopereerd kan worden en volledig is hersteld, zou de stoelgang normaal zijn. Hier onder wat info
www.mcvoordieren.nl/megacolon
www.kattendomein.nl/medisch/29-megacolon
http://www.felineconstipation.org/
Megacolon kan door meerdere oorzaken ontstaan.
Ik wens jullie beide heel veel sterkte en beterschap!
Ik duim dat de dierenarts hulp kan bieden.
De duimen en pootjes gaan weer volop draaien!!!!!
Veel liefs en dikke knuffel voor jullie beide!!!
Misschien kun je bij Diny van Castratenkoor meer informatie vragen over deze aandoening. Zij heeft met Bram* hetzelfde meegemaakt.
Er bestaat voor megacolon bij katten een operatie, waarbij het beschadigde stuk darm verwijderd wordt.
Het is een kostbare ingreep, en soms ook niet voor iedere kat mogelijk, wanneer het stuk darm met beschadiging te groot is, maar wanneer het dier wel geopereerd kan worden en volledig is hersteld, zou de stoelgang normaal zijn. Hier onder wat info
www.mcvoordieren.nl/megacolon
www.kattendomein.nl/medisch/29-megacolon
http://www.felineconstipation.org/
Megacolon kan door meerdere oorzaken ontstaan.
Ik wens jullie beide heel veel sterkte en beterschap!
Ik duim dat de dierenarts hulp kan bieden.
De duimen en pootjes gaan weer volop draaien!!!!!
Veel liefs en dikke knuffel voor jullie beide!!!
Laatst gewijzigd door Ennakee op 05 feb 2016 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ik het zo lees heeft ze een megacolon (colon is namelijk de medische benaming voor een dikke darm).
Hier staat veel informatie: http://www.licg.nl/761/praktisch/kat/ge ... e-kat.html
http://icatcare.org/national-partners/c ... bij-de-kat
Ik duim heel hard met je mee!
Hier staat veel informatie: http://www.licg.nl/761/praktisch/kat/ge ... e-kat.html
http://icatcare.org/national-partners/c ... bij-de-kat
Ik duim heel hard met je mee!
- roosje1984
- Lynx
Bedankt, ik ga kijken of ik haar op het forum kan vinden.Ennakee schreef:Misschien kun je bij Diny van Castratenkoor meer informatie vragen over deze aandoening. Zij heeft met Bram* hetzelfde meegemaakt.
Ik hoop het zo, ondanks ik het nu wel heel somber in zie, zeker omdat ze nu pijn leid en dat verdient ze echt niet.Ennakee schreef:Ik duim dat de dierenarts hulp kan bieden.
- roosje1984
- Lynx
@Dinky, Klopt was mega vergeten te typen.
Ik heb dit bericht vanmiddag door gelezen en werd er best wel bang van. Bij Charley komt het dus door haar nierfalen.
Ik heb dit bericht vanmiddag door gelezen en werd er best wel bang van. Bij Charley komt het dus door haar nierfalen.
Ik heb bij mijn vorige bericht nog extra info toegevoegd, over chirurgische mogelijkheden.
Veel sterkte !!!
Veel sterkte !!!
- roosje1984
- Lynx
Ik ga dit morgen zeker met mijn DA bespreken of dit mogelijk is voor Charley.Ennakee schreef:Ik heb bij mijn vorige bericht nog extra info toegevoegd, over chirurgische mogelijkheden.
Helaas heeft de DA vandaag niet gebeld dus heeft Charley niet gepoept

- roosje1984
- Lynx
Charley is nog bij de DA
, ze durfde haar niet naar huis te laten gaan. Ze had gelukkig wel iets gepoept en gegeten en was een stuk actiever dan vrijdag ochtend.
@Ennakee, ik heb je links gelezen over een darm operatie alleen zitten hier veel risico's aan en dan blijft het probleem nog dat de oorzaak haar nierfalen is, dus is de kans groot dat de megacolon terug komt.
Ik word morgen gebeld hoe het met Charley gaat en ik wil een gesprek hoe het nu verder moet aangezien ze echt pijn leid zeker als haar buikje vol zit en dat verdient ze niet.

@Ennakee, ik heb je links gelezen over een darm operatie alleen zitten hier veel risico's aan en dan blijft het probleem nog dat de oorzaak haar nierfalen is, dus is de kans groot dat de megacolon terug komt.
Ik word morgen gebeld hoe het met Charley gaat en ik wil een gesprek hoe het nu verder moet aangezien ze echt pijn leid zeker als haar buikje vol zit en dat verdient ze niet.
Ook al contact gezocht met castratenkoor?
Over het zelf toedienen van klysma's thuis?
Snap heel goed dat je Charley geen operatie meer aan wil doen
Over het zelf toedienen van klysma's thuis?
Snap heel goed dat je Charley geen operatie meer aan wil doen

- roosje1984
- Lynx
Nee nog niet. Ik vind het heel moeilijk om iemand gericht een bericht te sturen. Ik ben heel verlegenDinky schreef:Ook al contact gezocht met castratenkoor?

Op de klysma's reageert ze niet, dit probeert de DA elke keer al zelfs samen met laxeermiddel en olie.Dinky schreef:Over het zelf toedienen van klysma's thuis?
Even off topic.
Weet iemand ook hoe ik de topic titel kan veranderen naar nierfalen, epilepsie en megacolon samen.
Hallo Roosje,
Fijn om te horen dat Charley toch een beetje ontlasting heeft gehad en iets levendiger is.
Ik kan het ook goed begrijpen, wanneer je opereren geen optie vind, de info was alleen bedoeld zodat alle opties overwogen konden worden.
Misschien kun je een nieuw topic aanmaken " wie heeft ervaring met megacolon bij kat"
Dan kunnen alle forumleden met ervaring hierop reageren?
Een ander punt bij Charley is het nierfalen en daarmee ook de uitdroging van het lichaam van Charley
Met indirect gevolg de megacolon.
Heb je bij je DA geïnformeerd of het zelf subcutaan toedienen van extra vocht bij Charley verlichting van de klachten zou kunnen geven? Daarmee ondersteun dan zowel de nieren als de darmwerking.
Het is alleen maar een idee van mij, ik weet niet of je dit zou willen of zou durven doen.
Ik probeer met je mee te denken.
Sterkte met deze moeilijke kwestie!!!
Fijn om te horen dat Charley toch een beetje ontlasting heeft gehad en iets levendiger is.
Ik kan het ook goed begrijpen, wanneer je opereren geen optie vind, de info was alleen bedoeld zodat alle opties overwogen konden worden.
Misschien kun je een nieuw topic aanmaken " wie heeft ervaring met megacolon bij kat"
Dan kunnen alle forumleden met ervaring hierop reageren?
Een ander punt bij Charley is het nierfalen en daarmee ook de uitdroging van het lichaam van Charley
Met indirect gevolg de megacolon.
Heb je bij je DA geïnformeerd of het zelf subcutaan toedienen van extra vocht bij Charley verlichting van de klachten zou kunnen geven? Daarmee ondersteun dan zowel de nieren als de darmwerking.
Het is alleen maar een idee van mij, ik weet niet of je dit zou willen of zou durven doen.
Ik probeer met je mee te denken.
Sterkte met deze moeilijke kwestie!!!
- roosje1984
- Lynx
Dit is ook de rede dat ik de operatie niet 100% zie zitten, en dit is ook waarom de DA zegt dat ze dit vaker zal krijgen en dat vind ik niet eerlijk voor Charley. Zeker omdat ze hier nu al wekelijks last en pijn van heeft.Ennakee schreef:Een ander punt bij Charley is het nierfalen en daarmee ook de uitdroging van het lichaam van CharleyMet indirect gevolg de megacolon.
Nee hier heb ik nog niet over gepraat en ik weet ook niet of ik er tegen kan, maar als ik haar hiermee kan helpen doe ik het graag en wil ik het zeker leren.Ennakee schreef:Heb je bij je DA geïnformeerd of het zelf subcutaan toedienen van extra vocht bij Charley verlichting van de klachten zou kunnen geven? Daarmee ondersteun dan zowel de nieren als de darmwerking.Het is alleen maar een idee van mij, ik weet niet of je dit zou willen of zou durven doen.
Dit ga ik gelijk doen en hoop op tips.Ennakee schreef:Misschien kun je een nieuw topic aanmaken " wie heeft ervaring met megacolon bij kat"
- roosje1984
- Lynx
Charley is gelukkig weer thuis en ze ziet er een stuk beter uit. Haar buikje is helemaal leeg en ze ad ook weer goed zij de DA. Ik heb het met de DA over de darm operatie gehad en zij raden het me af omdat Charley te veel mankeert en de kans groot is dat het alsnog terug komt.
Ik hoop, bid en duim dat het nu goed gaat maar ben erg bang en mijn gevoel zegt dat ze eind van de week weer opgenomen moet worden met verstopping.
Ik hoop, bid en duim dat het nu goed gaat maar ben erg bang en mijn gevoel zegt dat ze eind van de week weer opgenomen moet worden met verstopping.
Krijgt ze ook extra laxeermiddel ten opzichte van haar laatste opname?
En zou een klysma niet kunnen helpen voordat ze verstopt raakt, dus preventief?
Wel fijn dat ze in ieder geval weer thuis is en ik duim en hoop enorm met je mee!
En zou een klysma niet kunnen helpen voordat ze verstopt raakt, dus preventief?
Wel fijn dat ze in ieder geval weer thuis is en ik duim en hoop enorm met je mee!