Bounty heeft longontsteking!

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
JenniiCelest

Re: Bounty heeft longontsteking!

Bericht door JenniiCelest »

Yeeaahh wat een goed nieuws! Kan je eindelijk weer rustig slapen ;). Welke verassing heb je voor hem thuis staan? Wat mis ik xD

Veel plezier met je lieve Bounty!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6845
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Bounty heeft longontsteking!

Bericht door Dinky »

Staat in het foto-album van snickers en bounty ;)

Verlenging van de sensesrail en een labyrint ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Bounty heeft longontsteking!

Bericht door Chiquita98 »

Wat fijn dat ze naar huis mag! Nu weer verder aansterken Bounty en lekker gaan uitgroeien tot een grote prachtige dame
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Bounty heeft longontsteking!

Bericht door Ms Maaike »

Hoera! Hoop dat ze er snel weer helemaal bovenop is. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Bounty heeft longontsteking!

Bericht door Ikey »

Hoera, Bounty mag weer naar huis! Hopelijk knapt ze snel definitief op :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Renatevanderveer

Re: Bounty heeft longontsteking!

Bericht door Renatevanderveer »

Voor een uitgebreid verslag en het vervolg op dit verhaal, zie ons fotoalbum.
Renatevanderveer

Re: Bounty heeft longontsteking!

Bericht door Renatevanderveer »

Zo, we zijn een heel aantal weken verder.
Menigeen van jullie hebben alles gevolgd in mijn album, maar het volgende wilde ik toch hier bespreken.

Het is nu 8 dagen geleden dat we zijn gestopt met de Dexoral.
Bounty kreeg daarvoor om de dag een kwart tabletje Dexoral.
Daar reageerde ze heel goed en ook toen we zijn gestopt bleef het goed met haar gaan.

Ze is sinds haar opname bijna 500 gram gegroeid en ze ziet er heel goed uit.
Ze blijft koortsvrij en haar ademhaling is beter dan het ooit geweest is.
Allemaal hele positieve berichten dus!

Maar (je voelde hem al aankomen zeker..)..

Sinds een paar dagen horen we weer een kuchje.
Het is met name s' avonds het geval, na het eten en als ze ontspannen op bed ligt.
Meestal één of twee keer per dag, heel kort en ze herstelt zich dan vrijwel meteen.

Het klinkt een beetje als het schrapen van haar keeltje, het is niet het hoesten van eerder.
Soms neigt het te klinken alsof ze zich verslikt, met name na het eten.
Zo 'verloor' ze gisteren een brokje, die proeste ze weer uit.

Vandaag kwam ik met Snickers bij de dierenarts, die ook even vroeg naar Bounty.
Even verteld van hoe en wat, toen deze aangaf dat het een blijvend 'restje' kan zijn van de ontsteking.
Zij geeft haar eigen poes weerstandsverhogers.
Ik vertelde over het linkje dat ik van Eveline kreeg, van Groene Os.
Ik durf het nog niet te geven, omdat ik niet lukraak iets aan Bounty wil geven.

(Sorry Eveline, maar ik vind dat soort dingen altijd een beetje eng..)
Het linkje heb ik doorgestuurd naar de praktijk, omdat onze dierenarts benieuwd is naar de ingredienten.

Hebben jullie tips of misschien ervaringen met blijvende 'restjes' na een longontsteking?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Bounty heeft longontsteking!

Bericht door eveline1982 »

Nee hoor meid, als je het eng vind moet je het niet geven. Moet je helemaal geen sorry voor zeggen ;) . Geen ervaring mee maar hoop dat het snel over is.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Anne87

Re: Bounty heeft longontsteking!

Bericht door Anne87 »

Wederom, ik ben geen kat, maar heb wel een longontsteking gehad. Toen dat 'beter' was, was ik helemaal kapot. Dood- en doodmoe, enorm afgevallen, enzovoort. Ik ben nog maanden bezig geweest toen om echt helemaal beter te worden. De hele maand oktober 2007 was ik ziek. Ik was pas rond maart / april 2008 weer op normaal gewicht, met een normale conditie, en zonder te hoesten als ik me inspande. Je hele lichaam maar zeker je luchtwegen hebben gewoon een enorme opdonder gehad. Ik kan me voorstellen dat dat bij katten ook zo kan zijn.
Renatevanderveer

Re: Bounty heeft longontsteking!

Bericht door Renatevanderveer »

Dankjewel Anne! Dat stelt me wel enigzins gerust!

Ik heb het hier ook met clienten in ons verzorgingshuis meegemaakt, je bent niet zomaar de oude..
Alleen verwondert het mij dat Bounty tijdens de weken van medicatie nooit heeft gekucht.
Geen hoestje, geen kuchje, niets!

En dat ze nu, toch weer, af en toe kucht.

We zullen het donderdag horen, ik ben heel benieuwd wat de dierenarts zegt van de weerstandverhogers!
Anne87

Re: Bounty heeft longontsteking!

Bericht door Anne87 »

Wat ik ook al op facebook zei net, vooral na inspanning ging ik heel erg hoesten. Bounty spant zich vermoedelijk in om (fanatiek) te eten en is dan misschien haar ritme van ademhaling even kwijt, of dat versnelt, of wat dan ook. Ik ging bij zoiets ook meteen hoesten. Ook voorover leunen triggerde meteen weer een hoestbui. En teveel hoesten of heel diep hoesten zorgde bij mij als mens ook voor overgeven. Misschien bij Bounty ook? Ik weet het niet...
Tijdens de AB hoestte ik trouwens nauwelijks. Daarvoor wel, en na mijn ziekte dus ook nog. Maar tijdens AB-gebruik was ik vooral moe, kapot en heel veel aan het slapen.
Renatevanderveer

Re: Bounty heeft longontsteking!

Bericht door Renatevanderveer »

Het klopt wel allemaal, wat je omschrijft. Het zou dus goed kunnen dat het door inspanning komt.
Eigenlijk is alles wat je omschrijft heel herkenbaar in het geval van Bounty.

Elke avond krijgen ze hier een schaaltje nat voer, dat ik nu hoger ga zetten, zodat ze niet zo hoeft te bukken.
Want met name na het eten van het nat voer, kuchte ze een paar keer.

Het labyrint is al hoger dan zijzelf, daar heeft ze geen moeite mee, dan kucht ze niet.

Bedankt voor je berichtjes, Anne! Ik heb er heel veel aan!
Renatevanderveer

Re: Bounty heeft longontsteking!

Bericht door Renatevanderveer »

Gisteravond het schaaltje met natvoer op een aantal boeken gezet, zodat Bounty niet hoefde te bukken om te eten.
Ze zaten eerst raar te kijken, maar besloten toch een hapje te gaan eten.
Bounty zat mooi rechtop te happen in het vlees en daarna heeft ze niet gekucht!

Vannacht ook niets gehoord, dus wellicht dat het toch met een stukje inspanning te maken heeft.
Anne87

Re: Bounty heeft longontsteking!

Bericht door Anne87 »

Ik ben blij om te horen dat dit helpt! Misschien toch dat naar voren hangen en daardoor de hoestbui triggeren dan... Nou ja, fijn om te lezen dat het zo opgelost kan worden. Hou er rekening mee dat ze mogelijk nog een lange herstelweg te gaan heeft. Ze is echt heel erg ziek geweest. Dat is niet iets wat met een weekje of een maandje hersteld is. Als volwassen en goed doorvoed mens met een goede conditie en weerstand was ik al een poos bezig. Dat is bij haar vast ook zo. Hou het wel goed in de gaten en als je het niet vertrouwt, meteen de dierenarts waarschuwen. :) Maar misschien ook terugkoppelen aan de dierenarts dat het hoger plaatsen van het voer wat oplost, indien je dat hoesten bij het eten al had aangekaart?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6845
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Bounty heeft longontsteking!

Bericht door Dinky »

Wat fijn dat het op zo'n simpele manier opgelost lijkt te zijn :) Bounty zal je vast dankbaar zijn ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie