Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Kies één methode om te reageren als ze ergens aan krabt (bv luid haar naam en NEE zeggen en haar oppakken en tegen de krabpaal zetten) en wees daarin consequent, en ik bedoel écht consequent. Katten zjn volhouders, wanneer je één keer zegt, ach ja laat ook maar, dan weten ze dat ze lang genoeg kunnen volhouden en dat ze uiteindelijk hun zin krijgen, dus je moet aantonen dat jij volhardender bent als zij. Die ene methode is ook belangrijk omdat je poes moet leren dat één bepaald gedrag van jou wil zeggen dat ze iets niet mag doen. Je kan van een kat niet verwachten dat ze het hele scala van boze reacties onthoudt ;-)

Succes!
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

katten krabben

Bericht door angela1983 »

Mijn 2 kittens krabben aan de onderkant van de bank gaten, waardoor ze al een keer in de bank zijn gekropen. De gaten met lapjes dichtnaaien is geen oplossing. Nu zit ik er aan te denken om een stuk dun triplex of een ander stuk hout eronder te spijkeren.

Is dit niet gevaarlijk voor katten of is dit wel ok om te doen?
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
cassie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 jul 2006 16:39
Contacteer:

Bericht door cassie »

Triplex kan gaan splinteren als ze er veel tegen krabben. Het wordt dan net messen. Heel scherp dus. Ik zou dit niet doen. Is een krabpaal geen optie?

cassie
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Misschien kun je het op een andere manier dichtmaken, want dat ze in de bank kruipen vind ik ook niet zo veilig. Stel je voor dat je ze per ongeluk plet als je gaat zitten!!! Misschien een ander materiaal (plastic ofzo) en dan vloerbedekking eroverheen, dan kunnen ze daar aan krabben.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

Ik heb een krabpaal, maar ze genoten er blijkbaar van om ook onder de bank te krabben. Gebruiken de krabpaal ook erg vaak.Mijn moeder is langsgeweest en had een aardig dunnen plank met aan de kant waar ze krabben glad, met een soort plastic laagje erop, krijgen nu dus ook geen splinters of zoiets.. Helemaal met spijkers goed vastgeslagen. Ze kunnen in ieder geval niet meer in de bank komen, we zaten er dan trouwens niet op, want in de bank zijn er open ruimtes.
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

ik heb zeil in de keuken liggen. ze liggen er graag op, maar kraben er niet aan.
Groetjes van Mel, en een pootje van Boris& Shrek!
esje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2006 13:14

Bericht door esje »

Mijn Oetie heeft dat ook nooit gedaan, toen ik nog zeil had. De vloerbedekking in de woonkamer was veel lekkerder :twisted:
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Kittens kunnen toch nog niet zo goed ruiken als volwassen katten en reageren hierom toch minder op kattenkruid en valeriaan? Ons kitten reageert er in ieder geval weinig op...
Dappie rules!
natasha
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2006 16:11
Locatie: Nijmegen

Spul waar ze niet van houden?

Bericht door natasha »

Hoi,

Volgens mij was er ook een bepaald spul waar katten niet van houden, is misschien ook handig om te voorkomen dat ze aan het behang gaan krabben of van je planten gaan eten. Ik heb er weleens van gehoord, het schijnt goed te werken, en het is compleet geurloos voor mensen. Misschien een perfecte combinatie met het kattenkruid. Kattenkruid daar waar de katten moeten zijn en dat zogenaamde spul daar waar ze niet aan horen te komen. Ik weet alleen niet meer hoe het heet, weet iemand het?

Groetjes,

Natasha
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Als je gaat verhuizen is Feliway of Cattitude een aanrader. Voor hun een vertrouwde, bekende en rustgevende geur, in een compleet nieuw huis waar ze weer nieuwe plekjes moeten vinden.

Gaan we ook doen als wij over een maandje naar een groter appartement gaan.
Dappie rules!
pauwelsevi
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2006 22:29
Locatie: ruisbroek

niets helpt

Bericht door pauwelsevi »

hallo,
ik heb een kater benji genaamd en die krabt heel de tijd aan de stoelen en de zetel ik heb mijn meubels nu nog maar een maand of twee en ik zou ze niet graag helemaal vol gaten zien, hij is nu 1 jaar en twee maand maar het gedrag beterd niet de vorige zetels heb ik ook moeten wegdoen omdat hij ze op een jaar tijd helemaal stuk gekregen had. Ik heb al kattekruid , valeriaan , plantenspuit , lawaai , luid he roepen , bij zen nekvel nemen , en noem maar op geprobeerd hij heeft hier een krabpaal staan die een meter een half hoog is met hangmatten en al aan maar daar ziet hij nouwelijk naar. Er stond hier geschreven dat sommige katten dat buiten doen maar ik woon op een app dus het is niet mogelijk om hem buiten te laten, hij heeft hier tonnen speelgoed liggen in de hoop dat hij zich liever daarmee gaat bezig houden maar daar kijkt hij ook niet naar :cry:
Kan er mij aub iemand helpen en zeggen hoe ik dit gedrag moet afleren?
Hij is niet gecastreerd is het mogelijk dat daardoor dit gedrag voortkomt het is men eerste poes dus ikheb er nog geen ervaring mee.
groetjes evi
Gebruikersavatar
Diesel22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 sep 2006 11:28
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Diesel22 »

Diesel die hangt ook in ons behang. Het is niet echt uit baldadigheid maar hij rekt zich uit en ik heb zacht ribbeltjes behang, waar zijn nageltjes natuurlijk lekker in blijven hangen...

We hebben hem al duizend keer naar zijn krabpaal verwezen maar het helpt niet.

Wat zou in dit geval helpen... :?:
Samantha - Diesel & Fabio
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Ik heb onlangs (eindelijk) een flesje catnip gevonden. Ik heb het op de krabpaal gespoten en sindsdien gebruikt Sumi weer heel regelmatig haar paal en veel minder de mat/zetel/...
Misschien een tip voor wie hem nog niet gebruikt heeft?
Miepie
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2006 10:33
Locatie: IJmuiden

Bericht door Miepie »

Hai Gini,

Waar kun je dat Catnip kopen? Ik heb namelijk ook net nieuwe meubels en vloerbedekking en ze raken de paal niet aan.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Catnip is bij elke dierenwinkel verkrijgbaar. Ook zou je Valeriaandruppels kunnen proberen (die kun je op je krabpaal druppelen), dat is verkrijgbaar bij de drogist.
Plaats reactie