Gevonden / Vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Bericht door tacuma »

Marjolein, bedoel je het asiel in Balgoy? Als ik me niet vergis heb ik hier op de site wel eens eerder die waarschuwing gelezen -en in mijn oren geknoopt!
Mocht het lukken de kat te vangen en hij/zij blijkt een huiskat te zijn geweest, en niet door mensen opgeeist te worden, dan eh.... Moet alleen mijn man nog eventjes overtuigen van de noodzaak! :lol:

Groetjes van Laura.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Balgoy is een pension/asiel en daarvoor geldt hetzelfde als voor het officiële asiel in Nijmegen. Al is dat misschien al wel gesloten, dat weet ik eigenlijk niet.

Fijn dat je je over het katje wilt ontfermen! :kissykissy:
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Bericht door tacuma »

Het asiel in Nijmegen is al een hele tijd geleden gesloten; alle gevonden dieren gaan naar Balgoy, voor zover ik weet. Ik wist niet dat het zo slecht bekend stond, tot ik het hier las. In Nijmegen houden ze blijkbaar wijselijk hun mond...

Ehm, eerst het diertje vangen en mijn man overhalen, hè, of was het nou andersom? :lol:

Groetjes van Laura.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

tacuma schreef:Ehm, eerst het diertje vangen en mijn man overhalen, hè, of was het nou andersom? :lol:
Tegelijk? :eangel:

Balgoy werkt op kleur :-| Ik heb er slechte ervaringen mee, en Kattenzorg Nijmegen doet niet voor niets zoveel zaken met het Wijze Weeskitten ;-)
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Bericht door tacuma »

Zaterdagavond, tegen de schemering, is een zeer bevlogen vrijwilligster van St. Kattenzorg Nijmegen met me meegegaan om de vangkooi te plaatsen, en is zij ook 's nachts de kooi weer op gaan halen, helaas nog leeg. Inmiddels heeft de vangkooi er al drie keer gestaan en is er geen spoor van de kat te vinden; ik kijk er een paar maal per dag. Jullie willen niet weten hoeveel mensen er toeteren en lichtsignalen geven als ze iemand langs de snelweg zien lopen... Goed bedoeld zullen we maar zeggen. De hoop is dat het dier toch naar een veiliger plekje vertrokken is; het traject rijden heeft geen lijkje opgeleverd (gelukkig!) en ook de dierenambulance heeft op die plaats geen melding van een aan- of doodgereden kat gehad. We blijven er in ieder geval nog een paar dagen controleren.

Groetjes van Laura.
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Oeh wat wordt het spannend zo... het heeft even geduurd voordat je hulp kreeg, maar uiteindelijk is het toch gelukt! En nu nog wachten op de kat...

Ik hoop voor je dat het gaat lukken en dan bedoel ik vooral het overhalen van je man ;-) Het zou mooi zijn als dat katje nu al opgewacht wordt in een warm huis :smile:
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Wat goed dat je vol blijft houden Laura!!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Wat fijn dat iemand je helpt van die stichting Laura! Ik hoop dat jullie haar nog vinden. Of dat de poes anders een nieuw en beter plekje gevonden heeft.
Bij welke weg is het? Dan kan ik het ook in de gaten houden als we er eens langskomen. ;-)
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Bericht door tacuma »

Het katje loopt bij de A73 bij de afslag Nijmegen-Dukenburg, aan de zuidwest kant, Wieke. Mocht je er toevallig langskomen en je ziet een gek wijffie zoekend in de berm lopen dan ben ik dat. :silly: Voor mij hoeft er geen stichting gebeld te worden, hoor! :lol:

Groetjes van Laura.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

tacuma schreef:Mocht je er toevallig langskomen en je ziet een gek wijffie zoekend in de berm lopen dan ben ik dat. :silly: Voor mij hoeft er geen stichting gebeld te worden, hoor! :lol:
:lol_sign:

Ok, dan zal ik gewoon toeteren en lichtsignalen geven. :-P

Ik zal het in de gaten houden, ik kom namelijk best vaak over die weg!
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Bericht door tacuma »

De kat is sinds vrijdag niet meer gezien, terwijl er wel regelmatig gekeken wordt door Kattenzorg en door mij. Inmiddels is duidelijk geworden dat de buis die ik voor een rioolbuis aanzag, deel uitmaakt van een gangenstelsel om dassen veilig onder de snelweg door te kunnen laten gaan. Tussen de wijk waar ik woon en de snelweg ligt een bosachtig park, waar dus ook een ingang voor het gangenstelsel zit. Het is dus heel goed mogelijk dat het een kat van uit de buurt betreft die ofwel verdwaald was in het stelsel, ofwel bewust deze tripjes maakt. We blijven toch nog even opletten, maar waarschijnlijk loopt het met een sisser af.

Maar hulde voor Silvie van St. Kattenzorg Nijmegen die zich met ongekend veel enthousiasme en passie vrijwillig inzet voor deze kat, en alle anderen -zoals de enorme groep zwerfkatten bij jachtslot Mookerheide, die ze stuk voor stuk vangt, laat neutraliseren en weer uitzet. Deze keer geen geld voor de collecte door de dierenbescherming, maar een donatie voor St. Kattenzorg Nijmegen!

Groetjes van Laura.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Nou mbt ons aan-komen-lopertje: Dierenambulance gebeld: kwamen niet. Dierenbescherming gebeld: kwamen niet. Asiels in de buurt: wilden beestje niet opnemen, zaten vol. Vandaar dat het beestje nu in een soort particuliere opvang zit. Waarom houden asiels niet vaker open dag?
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Bericht door tacuma »

Dus jij hebt eveneens niet al te beste ervaringen met de dierenbescherming en de dierenambulance... Jammer en erg vervelend voor alle betrokkenen, vooral voor het dier(tje) in kwestie. Geeft een behoorlijk machteloos gevoel hè?

Groetjes van Laura.
Gebruikersavatar
Patrick
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2005 10:46

Katje gevonden

Bericht door Patrick »

<titel aangepast door moddy>

Hallo beste mensen.
Wij zijn Ingrid en Patrick en hebben in principe geen kat, maar wat is er nu gebeurd.

Gistermiddag was ik in de achtertuin bezig en toen kwam er een klein zwart katje nieuwsgierig door de schutting naar mij kijken, de afstand was ongeveer 80 cm.

Ik schonk er geen aandacht aan en na een halve minuut was het beestje weer weg.
Wij hebben deze kat nooit eerder bij ons in de buurt gezien.

Na de rest van de middag weggeweest te zijn kwamen we rond 17:00 uur weer thuis en haalde de boodschappen uit de auto.

En wie kwam daar aanlopen... juist, het zwarte katje.

Nu zijn wij beide echte dierenliefhebbers dus haalen hem even aan.

Het brutaaltje liep door de open voordeur naar binnen en ging voorzichtig de boel verkennen.
Hij/zij was wel erg schrikachtig, we hebben hem een paar stukjes boterhamworst gegeven die hij dankbaar uit de handen op at.

De deur naar buiten hebben we ongeveer 2 uur open gehouden maar het beestje wilde niet weg.

Uiteindelijk belandde hij spinnend bij ons op de bank en ging daar prinsheerlijk liggen slapen.

Wij hadden zoiets van, als hij naar buiten wil dan gaat hij wel miauwen bij de deur, maar niet dus.

Het beestje is gisteravond met ons mee naar bed gegaan en ligt nu nog steeds lekker te slapen op het voeteinde van ons bed.

Hij is best nog klein, volgens mijn vrouw een maand of 4-5, ik schat hem op 1,5 á 2 kg, slank maar niet broodmager.

Hoogstwaarschijnlijk is het beestje van iemand, maar wat nu te doen.

We zetten straks de achterdeur open en dan laten we hem zelf bepalen wat te doen.
Maar kan ik hem in de tussentijd nog wat te eten geven, we hebben uiteraard geen kattevoer in huis, dus wat moeten we hem geven.

We zullen de buurt goed in de gaten houden en eventueel morgen wat briefjes ophangen dat we een katje gevonden hebben.

Komen dit soort dingen vaker voor? En hoe groot is de kans dat het een zwervertje is?

Dit was het even voor dit moment.

Groetjes Ingrid en Patrick uit Groesbeek.

P.s. bericht geschreven door Patrick
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Hoi Ingrid en Patrick,

Het zou best kunnen dat jullie een zwervertje gevonden hebben (of eigenlijk: hij jullie gevonden heeft :-P ) en daarom is het lief van jullie dat jullie je over hem ontfermen! Als hij 1,5 - 2 kilo weegt, kan hij heel goed 4-5 maanden oud zijn, dus ik snap dat jullie zo'n jong beestje niet 's nachts weer naar buiten zetten. Ik zou wel even bij de buren langsgaan of iemand misschien weet van wie dit katje kan zijn. Het is natuurlijk erg sneu als iemand hem nu zoekt. Je kunt inderdaad ook briefjes ophangen in buurt en bijvoorbeeld bij de supermarkt.
Als het katje nog helemaal niet buiten is geweest, heb je grote kans dat hij op den duur zijn behoefte wil gaan doen. Hou dit wel even in de gaten! Jullie hebben natuurlijk geen kattenbak, dus dan zal hij een ander plekje zoeken (of naar buiten willen). Qua eten kun je inderdaad het beste even wat kattenvoer halen (het is koopzondag in Nijmegen vandaag :smile: ). Van worst, kaas of ander menseneten kan het katje diarree krijgen namelijk.

Veel succes ermee! Laat je weten hoe het afloopt met het aanlopertje?
Plaats reactie