Dominantie en rangorde

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Carol schreef:Af en toe werkt niet Sabine. Het is of bij elkaar of apart. Anders weten de katten ook niet waar ze aan toen zijn.
Groetjes, Carol
Ben ik niet helemaal met je eens. Je moet er inderdaad niet heel lang tussen laten zitten, maar wij hebben Quinto en Xandor ook op die manier aan elkaar laten wennen. Elke dag lieten we ze een aantal keren bij elkaar tot we zagen dat Quinto te geirriteerd werd en dan haalden we ze weer een aantal uren uit elkaar. Later konden we ze steeds langer bij elkaar laten totdat ze elkaar uiteindelijk na 7 weken helemaal geaccepteerd hadden.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sabine
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2003 21:50
Locatie: panningen nrd. limboland

Bericht door sabine »

ja, zo bouwen wij het ook op,met kleine stapjes. buster moet toch leren om straks continu beneden te zitten. nu er een kleine op komst is hebben we liever geen katten boven.
we hebben het wel eens continu geprobeerd,maar dat was vechten tot hevig bloeden toe dat hebben we er niet voor over.
zoals we het nu doen lukt het aardig. :wink:
groeten uit limboland van sabine richard en onze katten, rat en konijn.
______________________________________
honden hebben een baasje, katten hebben personeel.....
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hoi Sabine
ik heb ook zo iets met Tommy en Missy nou ben ik pas bij een site gekomen en daar zijn ze me nu tips aan het geven en aan het helpen.
Je moet je wel registreren en als alles oké is kan je je vraag stellen.
Zie http://forum.bloesemremedies.nl/index.php
Ik hoop dat ze je daar kunnen helpen succes
Gebruikersavatar
sabine
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2003 21:50
Locatie: panningen nrd. limboland

Bericht door sabine »

hoi lissy
op die site heb ik inderdaad gelezen dat vine van bach zou kunnen helpen. maar aangezien we uit een boeren gebied komen vraag ik me af waar we dat eigenlijk kunnen kopen?
Bedankt voor de tip!!
groeten uit limboland van sabine richard en onze katten, rat en konijn.
______________________________________
honden hebben een baasje, katten hebben personeel.....
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

sabine schreef:hoi lissy
op die site heb ik inderdaad gelezen dat vine van bach zou kunnen helpen. maar aangezien we uit een boeren gebied komen vraag ik me af waar we dat eigenlijk kunnen kopen?
Bedankt voor de tip!!
Even Stella (van deze site) pb-en :wink:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hoi Sabine je kan het ook anders doen.
Zie:http://www.starsolutions.nu/
Als je op de site bent staat er wilt u de flash uitvoering zien,klilk dan hier doe dat dan maar en dan zie contact als je daar nou je verhaal verteld kan Stella je helpen en verteld zij wat je nodig hebt en je kan het bij haar bestellen dan word het met de post gebracht.
Ik hoop dat je hier iets aan heb ik denk het wel.
P.s. Ze is mij ook aan het helpen met Missy.
Laat je even horen hoe het verder gaat :wink: succes
Gebruikersavatar
sabine
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2003 21:50
Locatie: panningen nrd. limboland

Bericht door sabine »

hoi lissy,

heb even op de site gekeken. een eerste consult kost 30 euro! vind ik nogal heavy... :shock:
ik weet niet of een vraag stellen daar ook onder valt,ik heb het voor de zekerheid nog niet gedaan.wat zullen ze onder een consult verstaan?? :whcathead:
groeten uit limboland van sabine richard en onze katten, rat en konijn.
______________________________________
honden hebben een baasje, katten hebben personeel.....
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 457
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Heej Sabine,..

Zoek in de namenlijst anders Stella's naam op, en stuur haar een PB...
Daarin kun je je vraag (of vragen, dus ook over kosten ed) stellen...

Groetjes Malou...
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Nee ik zou als ik jou was Stella gewoon een mailtje sturen met je verhaal en dan geeft ze zeker antwoord en misschien wat ik bijna zeker weet heeft zij druppels voor je die ze kan opsturen.
Maar vertel wel wat er aan de hand is en dan vraag je gewoon aa haar wat je moet en kan doen ze zal je zeker helpen echt probeer maar.
En als je dat moeilijk vind wil ik het ook voor je vragen of ze je wil helpen want je hebt echt hulp nodig.
Gebruikersavatar
sabine
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2003 21:50
Locatie: panningen nrd. limboland

Bericht door sabine »

ik ga het proberen!! :grin:
groeten uit limboland van sabine richard en onze katten, rat en konijn.
______________________________________
honden hebben een baasje, katten hebben personeel.....
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Goed zo zal voor je duimen hoor.
Gebruikersavatar
sabine
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2003 21:50
Locatie: panningen nrd. limboland

Bericht door sabine »

nou, dat wordt dus niks met dat bloesemgedoe!!! :???:
ik heb stella nu al 2 maal het verhaal moeten uitleggen ; buster is geen zieke kater,zoe daar in tegen heeft een nierziekte maar tom doet haar niets. stella schrijft steeds terug dat ik iets aan buster moet doen omdat hij de zwakste is en ziek is. dan schrijf ik weer terug dat niet buster het aan de nieren heeft maar zoe,en dan krijg ik weer als antwoord: aandacht besteden aan buster want hij is nu eenmaal ziek...
hier heb ik dus geen geduld voor!!!!
vanavond gaan we de katten omruilen:tom gaat boven wonen en buster beneden. dit is in het verleden ook goed gegaan dus proberen we het nu nog eens...... :wink:
groeten uit limboland van sabine richard en onze katten, rat en konijn.
______________________________________
honden hebben een baasje, katten hebben personeel.....
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

Dominantie en rangorde

Bericht door sokje »

Steffie valt ons Winona kei veel aan de laatste dagen. Winona is loops en ze miauwt gans de tijd. Steffie heeft haar al vier keer serieus aangevallen dat ze die echt ff vast heeft. Zou dit van de zenuwen zijn of iets hormonaals???
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Blijkbaar ben ik niet de enige die dit probleem heeft. :???:
Onze Chippie valt Mieke altijd aan. Maar hij heeft ook zen dagen dat hij niets doet.
Chippie is een gesneden katertje en sinds dat hij gesneden is, is hij veel rustiger. Maar nog, doet hij zulke dingen. Mieke heeft ook zo haar momenten dat ze grolt tegen hem, maar ook momenten dat ze geen kik geeft.
Kan zijn dat het met de hormonen te maken heeft. Maar bij ons is het meestal omdat Chippie wil spelen en Mieke wil dat natuurlijk niet, want hij doet haar soms pijn in haar rug door op haar te springen en haar te bijten (al spelen, niet express).
Dus ik veronderstel dat Steffie nog niet zo oud is. :lol: Want dan kan het zijn dat ze wil spelen met Winona.
Valt natuurlijk ook te zien wat je bedoeld met aanvallen.
Aanvallen om te spelen zoals Chippie of echt aanvallen.
Hoop dat je al iets wijzer bent.

Gr Lieke
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

Bericht door sokje »

Steffie is 9 en als ik het vergelijk met mensengedrag is ze gewoon zwaar geïrriteerd dat die kat miauwt, eet, leeft... Katten kunnen iets vastgrijpen en er met hun achterpoten tegen stampen, wel dit doet ze bij Winona.
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Plaats reactie