# Kan een kat een hele dag alleen zijn?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

# Kan een kat een hele dag alleen zijn?

Bericht door rian »

Hallo,

ik heb het al eens gesteld hier de vraag over alleen zijn van katten. Maar nu het volgende. Binnenkort gaat mijn vriend een paar dagen skieën, van donderdagavond tot en met maandagavond. Ik ben dan gewoon thuis, met Luna. Op de zaterdag heb ik met een vriendin afgesproken die ik al heel lang niet meer heb gezien en die ver weg woont (2 uur rijden).
Ze vroeg of ik wilde blijven slapen, maar dat doe ik al niet omdat ik vind dat Luna dan veel te lang alleen is.

Toch begint het nu aan me te knagen...Luna is die dag wel heel lang alleen...vind ik eigenlijk toch zielig. Ik had net bijna de telefoon gepakt om af te zeggen en af te spreken als mijn vriend er wel is.
Maar wat vinden jullie? Heb ik gelijk? :shock:
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hoi Rian,

Je kat kun je gerust een dagje alleen laten hoor. Zorg er gewoon voor dat ze voldoende te eten heeft en vers water heeft. Als jij dan 's avonds thuis komt moet je gewoon even stevig met haar knuffelen en even lekker spelen!

Groetjes, Muis
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Echt waar? Maar ook als ik al om 9 uur s ochtends de deur uit ben en s nachts rond 12 uur weer thuis kom? Omdat mijn vriendin zo ver weg woont ben ik pas zo laat weer terug...
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Dat kun je met een gerust hart doen. Als je zorgt dat je kat "z'n natje en droogje" heeft, en een extra kuffel als je weer thuis komt, dan is dat allemaal goed hoor. Ga je een paar dagen dan heb je oppas nodig.
Groetjes Gerda
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Dank jullie wel voor het geruststellen! Ik kan het wel aan anderen vragen, maar jullie hebben zelf ook katten en weten hoe het is... en anderen die kijken me aan of ik een of andere muts ben....

Ik zal ook mijn schoonmoeder even vragen of ze langs wil gaan. Die vind het ook leuk om even met haar te spelen!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

nou je ben geen muts hoor,ik voel me ook altijd schuldig als ik die 2 hier langer alleen laat.vooral redney laat het wel merken dattie het niet leuk vind,maar is altijd ook weer de eerste die beneden is als ik thuiskom,net andersom dus.
en het gebeurt ook wel eens dat we een paar dagen tot een week weg zijn dan zorgt me moeder voor de katten.
kijk goed voor je katten zijn is normaal maar je moet niet je eigen leven opzij gaan zetten omdat ze dan ff is wat langer alleen zijn,dan doe je jezelf tekort en ze vermaken zich wel hoor.gewoon wat extra aandacht geven als je weer thuis ben :wink:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik vind het heel goed dat je er zo over nadenkt! er zijn helaas genoeg mensen die rustig een heel weekend weggaan zonder wat te regelen voor hun kat. Een dag weg kan prima helemaal als je iemand langs laat komen. Dat doen wij zelf ook altijd als we zo lang weggaan.
groetjes Sharon
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Het kan gewoon gerust hoor. Zelf ben ik met mijn man een weekend weg geweest en lieten Dokus alleen thuis. Van vrijdagochtend tot zondagavond. Wij wouden nog wel wat regelen. Technisch gezien gingen wij maar één dag weg (Gerhard ging in de middag naar huis, voordat hij mij ging ophalen). Gerhard heeft er voor gezorgd dat Dokus voldoende voer en drinken had. Ik maakte me eigenlijk het meeste zorgen toen dat hij zijn bak drinken omgooide en dat hij niks meer had.
Toen wij terug waren was Dokus ontzettend blij om ons te zien. Alles was ook goed gegaan. Zijn eten en drinken (wel half leeg, wat ook goed is) stonden nog op de gebruikelijke plek.
Gesloten