Verhuizen en geur

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gesloten
Anonymous

Verhuizen en geur

Bericht door Anonymous »

Ik heb begrepen dat katten veel met geur doen. Ik moet helaas in 2 delen verhuizen, en afgelopen dinsdag is de ene helft overgegaan naar mijn nieuwe woning. De andere helft, het grote spul, gaat komende zaterdag, en dan gaan de katten mee. Ik heb feliway in huis gehaalt, en dat gaat vrijdag in het stopcontact in het nieuwe huis. Zullen mijn katten de oude meubels nog herkennen? Of is hun geur er nu al af en zullen ze zich niet op hun gemak voelen straks?
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Hey Crovax, wij zijn ook al twee keer verhuist met Goya en we hebben geen 1 keer problemen gehad. Het zal ook wel van kat tot kat afhangen hoor.
Maar ze zullen eerst eens de hele ronde rond het huis doen en alles eens goed besnuffelen voor ze zich op hun gemak voelen.Bij ons was dat vrij snel. Alleen de eerste dag(-en) kunnen ze zich nog wel verstoppen op een veilig plekje maar dat duurt niet lang. Wij hebben -en kennen het ook niet- die feliwayspray niet dus hebben het zonder iets gedaan. Goya ligt veel op de zetel en dit was ook zijn eerste plekje dat hij terug opzocht en dat zal bij die van jouw ook zo zijn hoor ;-) .
In ieder geval nog veel succes met je verhuis en hou ons op de hoogte ;-)
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hoi Crovax,

Ik zou je niet al te druk maken hoor! Aangezien je gewoon je oude vertrouwde meubels in het nieuwe huis hebt staan, zullen ze ook de geur ervan herkennen. Zorg er wel voor dat de meubels van de katten zo snel mogelijk op hun plek staan! (krabpaal, mandje, kattenbak etc..)
Laat de katten maar rustig op hun gemak het huis verkennen! Aangezien ze nog niet zo oud zijn, zullen ze ook niet al te veel moeite hebben met de verhuizing!

Succes!

Groetjes, Muis
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik denk dat het het belangrijkste is dat ze daar ook hun eigen spulletjes terug kunnen vinden zodat ze zich daar veilig voelen.
Tuurlijk zal de boel even anders ruiken en dus moeten ze overal even snuffelen maar helemaal met zo'n stekker erbij moet het volgens mij helemaal goedkomen. Probeer alleen om er niet zoveel aandacht aan te besteden. Hoe meer jij er op let en anders doet hoe moeilijker zij het ermee zullen hebben.
groetjes Sharon
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Nou het is allemaal heel erg goed gegaan. Igor was alleen erg autoziek, en moest overgeven toen we aankwamen. Ik heb wel zo'n verdamper gekocht. Ik heb ze direct op de kattenbak gezet toen we aankwamen, en na een uurtje lag eddy op zijn vertrouwde plekje op de bank, en igor bovenop de krabpaal te slapen. Ik heb dus gelukkig geen bijzonderheden meegemaakt.

Nu nog een maandje wachten, en dan castreren. Dan hebben ze de komende tijd eerst alle trauma's gehad. Bedankt voor alle info!
Gesloten