2 weken pure chaos

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
RAVERx
Huiskat
Huiskat

2 weken pure chaos

Bericht door RAVERx »

Dag lieve mensen!

Ik weet niet of het hier mag, als dit niet mag dan kan dit bericht uiteraard verwijderd worden. Maar ik wilde graag een kansje wagen..

Ik heb een gofundme aangemaakt, want de afgelopen 2 weken waren pure chaos.. In het verhaal hieronder leg ik het zo goed mogelijk uit.

Wij zijn in 1 maand, 2 ratjes verloren. (Dit is een kattenpagina, dat weet ik. Maar het hoort bij het verhaal).. Hierdoor was er een ratje overgebleven Zuko. Omdat ze nog zo actief was en gezond hadden we ervoor gekozen een oudere ratje bij te zetten. (Zuko was 2). Wij hadden Broekje kunnen overnemen van lieve mensen die haar helemaal naar ons brachten. Zuko En Broekje klikten direct.

Ik merkte een weekje later dat Zuko begon te niezen. Dus met Zuko naar de Dierenarts, en de dierenarts hoorde wel iets. Dus kreeg ze een antibiotica en metaxx als kuur mee na huis. Toevallig had ik Broekje ook mee, en Broekje moest op de weegschaal en zei plaste bloed.. De dierenarts gaf aan dat ik dit in de gaten moest houden.
Ik vond de medicatie uitrekenen voor Zuko nogal hoog, dus 3 keer gevraagd of het klopte, en 3 keer over was het "Ja!". Op goede vertrouwen, ben ik gaan behandelen. En hield ik Broekje in de gaten.
Maar naar 4 dagen medicatie toedienen, werd Zuko steeds slechter en slechter.. dus ik was ermee gestopt, me gevoel gaf aan: " Overdosis "..

In de tussentijd was ik met Bless (mijn poes van 14 jaar) ook geweest voor een ouderdoms check. Omdat ze een megacolon heeft en artrose laat ik dit elk jaar doen. Bloedonderzoek kwam niets Afwijkends uit. Alleen urine konden ze niet aanprikken dus die was niet gecontroleerd..
Broekje was mee, en zij had een fikse blaasonsteking dus kreeg hier ook medicatie voor.

1 dag later ben ik met Zuko na de dierenarts gegaan, ik had gevraagd of ik mijn vaste dierenarts kon krijgen die ik normaal altijd had. En dat kon, hier hoorde ik dat Zuko indd teveel antibiotica toegediend kreeg. Dus alle medicatie stop (wat ik al had gedaan die dag ervoor) en kijken of ze aansterkt.

Afgelopen Woensdag werd ik wakker met allemaal kleine plasjes bloed en een onrustige Bless.. Ik stond op want ik wilde de katten gaan nakijken of ze wondjes etc hadden. En vrijwel direct zag ik Bless plassen, bloed.. Dus dit opgezogen en naar de Dierenarts gebracht voor onderzoek. Maar met dat ik weg wilde gaan belde me vriend in paniek op dat Bless niet aanspreekbaar was en hevig lag te shaken op bed.. In paniek heb ik de buurvrouw gebeld en die was binnen een minuut bij me vriend en binnen 20 minuten waren ze bij de dierenarts (Ik was daar aan het wachten). De dierenarts dacht dat Bless een TIA had gehad.. (we hadden onze vaste dierenarts). Maar i.v.m drukte daar wilde ze Bless voor een korte dagopname opnemen zodat ze haar in de gaten konden houden. Daar kreeg ze extra zuurstof toegediend, en werden alle testen opnieuw gedaan incl een hart echo, en buik echo. (Dan duurt de dag lang.. als je moet wachten..). Eenmaal einde van de dag werden we gebeld dat we Bless mochten ophalen.

Eenmaal daar, bleek dat Bless in shock geraakt was van de pijn.. Bloedonderzoek was goed, en urine werd als kweek opgestuurd dit kon 2 tot 3 dagen duren..
Bless kreeg extra pijnstillers mee na huis.

Een dag later, ben ik met Zuko naar de Dierenarts gegaan.. Hier kreeg ik te horen dat het beter is om in te laten slapen.. Dus dit uit liefde ook gedaan..

De dag hierna werd ik gebeld met de uitslag van Bless, een bacteriële infectie in de blaas. Behandeling hiervan is 4 tot 6 weken antibiotica. Door haar megacolon moest er nog gekeken worden welke antibiotica niet teveel op de darmen zou slaan, maar ze moest toch die waar ze erge diarree van kan krijgen voor weken. Omdat de infectie kon doorgaan tot een nierbekonsteking.. Dus puppypads en extra reiniging spulletjes in huis gehaald.

Bless is nu 3 dagen begonnen aan de antibiotica.

Het waren écht chaotische dagen waarin mijn hoofd zo is overgelopen dat ik ook 2 weken verlof op werk heb gekregen. (Een fijne leidinggevende die de situatie goed begreep).

Ik weet dat als je huisdieren hebt, je altijd kosten zal hebben. Dit weet ik maar al te goed met een megacolon katje.
Maar door de afgelopen 3 á 2 weken is het totaal opgelopen tot €1200 en hier komt nacontrole en kweek afname van urine na 6 weken nog bij..

Hierom heb ik de gofundme aangemaakt. Niets is verplicht!! Maar elke kleine beetjes helpen 💜

Bedankt dat je de tijd nam om mijn verhaal te lezen.

https://gofund.me/c93dc993c

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bless, Lady, Selah ❤ Sammie my angel with wiskers ❤⭐
Dinky
Tijger
Tijger

Re: 2 weken pure chaos

Bericht door Dinky »

Heel veel sterkte met de ziekenboeg!

Ik moet wel eerlijk zeggen dat het bedrag dat je noemt na je hele verhaal mij nog enorm meevalt.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anne_Milo
Poema
Poema

Re: 2 weken pure chaos

Bericht door Anne_Milo »

Wat een enorm heftige en stressvolle tijd heb je duidelijk gehad! Ik moet zeggen dat het bedrag mij ook meevalt. Is het misschien mogelijk een betalingsregeling te treffen met je dierenarts?
Lyna (12-10-2011)

Milo* (2013-2025)
Noodle* (2012-2015)
Faith* (2010-2013)
Odie* (1986-2005)
Plaats reactie