Hoi,
Ik overweeg om een raskat aan te schaffen. Ragdoll ragamuffin of een Maine Coon. Ik Ben de hele dag thuis,kat zou dus echt bijna nooit alleen zijn. Nu zie Ik dat veel fokkers verplichten om er 2 te nemen. Ik stel mij daar toch vragen bij. Worden deze katten dan echt zo onhandelbaar als je er maar eentje neemt?
Ik zoek een echt aanhankelijk ras,een schootkat. Een Britse korthaar mag je wel maar 1 kopen maar ik lees dat zij nogal onafhankelijk zijn en geen schootkat.
Iemand ervaringen met bovenstaande rassen? Hebben jullie 1 of meerdere katten? Hoe gaat het voor degene die er maar 1 hebben?
Ik woon in een huis met afgemaakte tuin,voldoende plaats dus.
Bedankt,Kim
Een paar vraagjes
Re: Een paar vraagjes
Er staat op het forum veel info over waarom twee kittens ipv 1. Effe zoeken
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Ragamuffin is volgens mij geen fokker van in Nederland de laatste keer dat ik keek op kitten te koop.
Zelf heb ik twee ragdolls en ze rennen regelmatig samen door het huis heen. Ze lijken ook veel aan elkaar te hebben. En ja, ik heb zeker de kater regelmatig op schoot liggen ook al past dat bijna niet
Mocht je echt voor 1 kat willen gaan dan adviseer ik om te kijken naar een volwassen herplaatser. Hiervoor heb ik een poes gehad die prima alleen kon en die we als 5jarige uit het asiel hebben gehaald. Zij kon echt niet met andere katten overweg en kon dus beter alleen (en lag ook veel op schoot als rasloze poes).
Kittens hebben enorm veel energie waardoor het wel echt aan te raden is om twee te nemen zodat ze elkaar ook leren dat bijten en nagels pijn doen. Dat zijn dingen die we ze als mens moeilijk kunnen leren waardoor je het risico hebt op agressief speelgedrag richting mensen.
Daarom het advies om bij de keuze voor 1 kat te kiezen voor een volwassen herplaatser.
Zelf heb ik twee ragdolls en ze rennen regelmatig samen door het huis heen. Ze lijken ook veel aan elkaar te hebben. En ja, ik heb zeker de kater regelmatig op schoot liggen ook al past dat bijna niet
Mocht je echt voor 1 kat willen gaan dan adviseer ik om te kijken naar een volwassen herplaatser. Hiervoor heb ik een poes gehad die prima alleen kon en die we als 5jarige uit het asiel hebben gehaald. Zij kon echt niet met andere katten overweg en kon dus beter alleen (en lag ook veel op schoot als rasloze poes).
Kittens hebben enorm veel energie waardoor het wel echt aan te raden is om twee te nemen zodat ze elkaar ook leren dat bijten en nagels pijn doen. Dat zijn dingen die we ze als mens moeilijk kunnen leren waardoor je het risico hebt op agressief speelgedrag richting mensen.
Daarom het advies om bij de keuze voor 1 kat te kiezen voor een volwassen herplaatser.
Dat dus, de reden dat ik ook twee kittens heb genomen.Dinky schreef: 01 mar 2026 10:37
Droppie (3/2023) Mieppie (3/2023 2/2025 sk) Witje (4/2025) Tijgetje (4/2025)