Speeltjes voor de katten

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Melx
Kitten

Speeltjes voor de katten

Bericht door Melx »

Hayy, ik heb 2 kittens met mijn vriend en het zijn echt kleine draakjes. Ze houden enorm van spelen en krijgen er echt geen genoeg van. Maar hierdoor gaan speeltjes wel echt soms binnen 3 dagen stuk :-( . Nu is een keer iets nieuws kopen natuurlijk hartstikke leuk voor onze lieve pluizevriendjes, maar de portemonnee is niet eindeloos voor het kopen van speeltjes die heel snel stuk gaan. Dus vroeg ik me af of jullie tips hebben voor goede stevige hengels of dingen waar jullie katten leuk mee spelen (het liefst met een belletje erin of dat het kraakt) die iets meer draakprove zijn!
Miloe
Panter
Panter

Re: Speeltjes voor de katten

Bericht door Miloe »

Hey, heb je al een speelrails voor je 2 kittens? Ik persoonlijk heb er hele goede ervaringen mee en gaat hier al 3 katten mee :D

Ik heb deze van Zooplus. De balletjes geven licht, op den duur niet meer. Dan kun je ervoor kiezen om extra setje bij te kopen of gewoon zoals ik doe zonder licht plezier te laten hebben :lol:

Maar er zijn ook andere varianten, echte aanrader!

Afbeelding
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Sookie & Momo
RIP Miyuki ❤
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Hier zijn ze vooral dol op kleine dingetjes b.v. knisperballetjes. Maar ook met de houten ballentoren zijn ze elke dag wel even zoet.

Afbeelding
5koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaksTeun**
Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Melx
Kitten

Bericht door Melx »

Miloe schreef: 13 sep 2025 06:46 Hey, heb je al een speelrails voor je 2 kittens? Ik persoonlijk heb er hele goede ervaringen mee en gaat hier al 3 katten mee :D

Ik heb deze van Zooplus. De balletjes geven licht, op den duur niet meer. Dan kun je ervoor kiezen om extra setje bij te kopen of gewoon zoals ik doe zonder licht plezier te laten hebben :lol:

Maar er zijn ook andere varianten, echte aanrader!

Afbeelding
Ja zo een hadden we ook, maar ze hebben dat gedeelte dat de bovenkant aan de onderkant vastklikt stukgemaakt waardoor het niet meer goed blijft zitten😂😂
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Hier vinden ze het geweldig om achter een enkele lange schoenenveter aan te lopen
En een losse speelhengel, zonder een speeltje er aan, vinden ze hier ook hilarisch, ik bedoel de metalen aanhaaksluiting op het eind, daar jagen ze echt op :grin:
En de lasermuis vinden ze ook mooi
Ik heb ook nog een automatische die ik in de kast heb staan zodat ze deze niet om kunnen gooien, deze heb ik:

https://www.bol.com/nl/nl/p/nolad-katte ... 250629690/
grt Anne, Hobbel 15 Pluto 5 Louie 4 Donna 3 Pino en Pip 1 Yoshe 0 en Lora (hond) 3

rust zacht alle engeltjes
Jinny
Huiskat
Huiskat

Bericht door Jinny »

De kleintjes hier kunnen uren bezig zijn met een leeg WCpapier rolletje.
Droppie (3/2023) Mieppie (3/2023 2/2025 sk) Witje (4/2025) Tijgetje (4/2025)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Kokers van wc - papier zijn hier voor de gerbils. Bezigheidstherapie - die versnipperen ze.

Koen en Wiep vinden vooral kartonsnippers leuk. Koen wil dat ik dat weggooi om te apporteren. Maar daar kom je niet ver mee. maar tegenwoordig wil hij me ook wel een muis brengen.
Mooiste speelgoed blijft echter andermans staart.
5koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaksTeun**
Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Jinny
Huiskat
Huiskat

Bericht door Jinny »

Mijn eerste eigen kat, 35 jaar terug, die vond balletjes van alu-folie fantastisch om te apporteren.
Hield ze langer vol dan ik.
Droppie (3/2023) Mieppie (3/2023 2/2025 sk) Witje (4/2025) Tijgetje (4/2025)
Plaats reactie