Buurtkatten weren

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Pascal Visser
Kitten
Contacteer:

Buurtkatten weren

Bericht door Pascal Visser »

Hallo lieve mensen. :grin:

Ik heb een probleem.
Sinds een aantal maanden heb ik een poesje geadopteerd. Felix is zijn naam. Ja ja, lekker origineel. ;-)

Nu heb ik dus 3 kattenluikjes geïnstalleerd zodat Felix kan gaan en staan waar en wanneer hij wil. Probleem is nu echter dat meerdere katten uit de buurt de weg naar binnen hebben gevonden en iedere keer al het eten van Felix opeten.

Ik heb in het verleden kattenluikjes met een sensor gehad, maar die sensor raakte regelmatig kwijt en die kattenluikjes kosten een vermogen om tig keer per jaar te vervangen.

Hoe kan ik nu toch mijn kattenluikjes open laten voor Felix, maar de poesjes uit de buurt buiten houden?

Heeft er iemand goede tips?
Ik hoor het graag! :grin:

Groetjes en een fijne dag verder.
Pascal :edance:

Afbeelding
Afbeelding
Anne_Milo
Poema
Poema

Re: Buurtkatten weren

Bericht door Anne_Milo »

Ahh wat een schatje zeg! Is Felix gechipt? Er zijn ook kattenluikjes die op chip werken, en die raakt Felix natuurlijk niet zo makkelijk kwijt. Ook zonder die luikjes zou ik sowieso aanraden om Felix te laten chippen. Vergeet die chip dan niet ook te registeren bij een database zoals de NDG, zodat Felix, als hij ooit verdwaald, altijd weer thuisgebracht kan worden.
Lyna (12-10-2011)

Milo* (2013-2025)
Noodle* (2012-2015)
Faith* (2010-2013)
Odie* (1986-2005)
elvarya
Kitten

Bericht door elvarya »

Chipgestuurd kattenluik is echt de meest betrouwbare oplossing, werkt hier al jaren zonder problemen. Scheelt ook een hoop gedoe met buurtkatten. :edance: ;-)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Je zou ook je tuin catproof kunnen omheinen. Dan blijft jouw kat erin en de buurtkatten eruit.
5koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaksTeun**
Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Miloe
Panter
Panter

Bericht door Miloe »

Heel herkenbaar Pascal. Hier in de zomer staat de tuindeur meestal open en zul je net zien dat de keuken met voerbakjes daar vlakbij liggen. Dan proberen soms mijn buuf's katten mee te smikkelen, ze weten dat het niet mag :lol:

Maar zoals al voorgesteld is, chip kattenluik of catproof tuin creeëren zijn opties. Succes!
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Sookie & Momo
RIP Miyuki ❤
Plaats reactie