Zorg kat buurvrouw

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Zorg kat buurvrouw

Bericht door sandy »

Tja, na lange tijd toch maar weer even hier. Wij hebben zelf geen katten meer, alleen zwerfpaal Kaatje waar ik al vele jaren voor zorg. Ik zorg dus sinds een paar jaar voor de kat van buurvrouw verderop als zij op vakantie gaat. Nu is het al zo dat zij die week alleen in de gang boven en beneden mag en de keuken, en dat is weinig ruimte want keuken is klein. Vind ik op zich al sneu, ik blijf een uurtje of 2 bij haar en ze mag die tijd de tuin in. Ze loopt niet weg, gaat alleen de schuurdaken op, maar als ik haar roep komt ze wel. Vond het op zich al zielig dat ze beperkte ruimte heeft, maar nu dit. Ze is de afgelopen 2 maanden 3 keer een lang weekend weg geweest, eerste keer wist ik niet, toen had ze haar hondje ook thuis gelaten die werd uitgelaten door de andere buurvrouw en deels thuis en deels bij haar verbleef, 2 weken later ging ze weer, met de vraag of ik voor haar wou zorgen, prima, maar ik ga dus wel met dit weer in de huiskamer zitten waar Manou dan even ruimte heeft en ik speel met haar. Wat zij zowiezo nooit gedaan heeft trouwens…echter ging ze vorige week weer weg met de mededeling dat haar kat die 3 dagen best alleen kon blijven, had ze al eerder gezegd en ze weet dat ik het daar niet mee eens ben. Dus heb gezegd dat ik vrijdag en zaterdag wel even naar haar toe zou gaan. Maar goed ze kwam een dag later thuis zonder te vragen of ik nog een dag voor haar wou zorgen, daar ben ik nog steeds pissig over hoor. Mijn vraag is, laten jullie je katten wel eens zonder toezicht of enige verzorging 3 dagen alleen achter? Ik vind het niet acceptabel en dat weet ze. En speelt nog wel wat maar dat terzijde, het geeft mij wel te denken over hoe zij denkt over haar huisdieren.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
nellebel
Tijger
Tijger

Re: Zorg kat buurvrouw

Bericht door nellebel »

Absoluut niet. Ik laat mijn katten niet alleen. Maar helaas kun je weinig doen tegen zo’n buurvrouw. Ik zou haar wel te vriend houden want anders mag je straks niet meer op de kat letten. Sommige mensen lijken er gewoon anders tegenaan. Als de kat verwaarloosd is is het anders maar zolang ze eten drinken en dak boven het hoofd heeft vinden mensen het al snel goed helaas.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Zorg kat buurvrouw

Bericht door sandy »

Tja ik heb zo mijn twijfels over haar liefde voor haar dieren, door meerdere dingen die ik weet van haar. En ik kan goed met r overweg hoor, ze is wat ik noem een allemansvriendje. Maar feit is dat ze dus wel bereid is misbruik te maken van het feit dat ik haar kat niet alleen wil laten. Een normaal mens vraagt of iemand nog een dag langer voor een huisdier wil zorgen. Zij ging er dus gewoon vanuit en meldde alleen maar dat ze een dag langer wegbleef. Dat moet je bij mij niet doen, want met zulke mensen ben ik heel snel klaar, wat dan echt helaas is voor Manou, maar ik laat me niet misbruiken omdat zij om de haverklap de kriebels krijgt om weg te gaan. Ik heb haar ook niet nodig als wij een week weggaan, en dat vergeet ze denk ik.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie