Jaren allergie...

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
PipTweet
Huiskat
Huiskat

Jaren allergie...

Bericht door PipTweet »

Nou daar ben ik weer..😅
Echt al zolang aan het tobben met Twinkle en haar allergie.
Voer traject maar wat blijkt. Het is stof allergie . Voer zou ook best! Maar ze zit nu al een beste tijd op een verse bron. Recent een maand moeten verhuizen ivm verbouwing. Ging perfect !! Jeuk echt STUKKEN minder ...
Week 4 minder stof gezogen om te zien hoe ze reageert en jahoor .. je ziet haar meer krabben.

We zitten weer in ons eigen huis en weer, heel veel jeuk! Oor weer kapot met wondje..
Maandag stofzuig dwijl ik de boven verdieping, alles afnemen met een doekje, dinsdag beneden. Dan een dag er tussen. En dan weer het riedeltje...
Stoffen kleedjes al weggehaald, krabpaal probeer ik elke 2 dagen te stofzuigen. Wekelijks kleedjes wassen.

En toch .. loopt ze niezend en krabbend door huis heen. Geen vlooien...
Stofreinigers in huis...
Bah ik voel me zo rottig naar haar :'( ik wil wat kunnen doen maar ik weet niet meer wat..

Tips?
Ik durf zo geen verdere stappen qua voedsel allergie traject te nemen dat loopt dus ook vast..
Dinky
Tijger
Tijger

Re: Jaren allergie...

Bericht door Dinky »

Zelf geen ervaring mee maar mogelijk dat je kan zoeken op internet naar maatregelen tegen huisstofmijt?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
PipTweet
Huiskat
Huiskat

Bericht door PipTweet »

Ik doe niks anders 😅

Iemand ervaring qua wat een holistisch dierenarts zou kunnen hiermee
mariekevanderleij
Huiskat
Huiskat

Bericht door mariekevanderleij »

Jarenlang heb ik met hetzelfde euvel getobt. Uiteindelijk leverden de bloedtesten, het experimenteren met talloze soorten vers of natvoer niets op, evenals intensief stofzuigen, dweilen, bepaalde huisplanten verwijderen, etc. Ook de door de dierenarts aangerade brokjes van Royal Canin en andere peperdure soorten, hielpen geen zier.

TEGEN DE JEUK:
- Er kwam pas verbetering nadat Bea's Dierenboetiek in Haarlem deze brokjes adviseerde: 'HyperSen van Pro-Vet'. Helaas is het vrij duur, circa €40 voor 3kg, maar hier doet ze maanden mee omdat ze ook natvoer belieft en soms gekookte koolvis.

TEGEN HET NIEZEN:
Na diverse noodgrepen is dit nu zo goed als opgelost, alhoewel de behandeling verre van ideaal is.
- 1/10de van een tablet (1.000mg) bedoeld voor menselijke consumptie van L-Lysine (effectief tegen herpesvirussen). Toediening: bij het ontbijt.
- 1/4 van een tablet (5mg) bedoeld voor menselijke consumptie van Cetirizine (anti-allergietablet). Dierenarts is hiermee akkoord.

KANTTEKENING
Van de L-Lysine lijkt mijn (seniore) kat na enige weken wat lamlendig te worden, dus daarom dien ik het nu slechts 2x per week toe i.c.m. 1/4 tabletje Cetrizine (dagelijks).
De kat kan slaperig worden van de Cetirizine, dus ook hierom de dosering zo laag mogelijk houden.

Hopelijk heb je wat aan deze tips!
mariekevanderleij
Huiskat
Huiskat

Bericht door mariekevanderleij »

TOEVOEGING:

Ik ben nog vergeten te zeggen dat Soeti ook een beetje prednison krijgt tegen de jeuk.

Tesamen met de genoemde brokjes is de jeuk hiermede geheel verdwenen!
PipTweet
Huiskat
Huiskat

Bericht door PipTweet »

mariekevanderleij schreef: 28 dec 2025 11:28 TOEVOEGING:

Ik ben nog vergeten te zeggen dat Soeti ook een beetje prednison krijgt tegen de jeuk.

Tesamen met de genoemde brokjes is de jeuk hiermede geheel verdwenen!
Maar gaat het om stofallergie? Huisstofmijt 😅
Plaats reactie