Galgang gruis?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Dinky
Tijger
Tijger

Re: Galgang gruis?

Bericht door Dinky »

Dat is zeker schrikken wanneer dierenarts ineens belt met een update! Wel heel fijn dat het een positieve update bleek te zijn :grin:

Ga zo door Milo!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Mooi dat de update positief was.
5koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaksTeun**
Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Anne_Milo
Lynx
Lynx

Bericht door Anne_Milo »

Afbeelding

Blije jongen met een vreetkick. 20g natvoer ging er direct in! Daarna nog wat Recovery Liquid voor vocht en om z'n Ursodeoxycholzuur mee weg te spoelen.
Lyna (12-10-2011) en Milo (13-03-2013)
Anne_Milo
Lynx
Lynx

Bericht door Anne_Milo »

Nog een dagje vochtinfuus gehad en nu weer lekker thuis. Hij eet tot nog toe goed dus hopelijk houden we dat vast. We vullen zijn natvoer (de helft van wat hij normaal krijgt, om het behapbaar te houden voor z'n lijf) aan met recovery liquid om ook z'n vocht op peil te houden, zoveel als kan.
Hij is vandaag wel gelaxeerd bij de dierenarts, zat een hoop poep dwars. Hij was al een paar dagen niet geweest, wisselen van eetpatroon en de dagopnames zullen niet geholpen hebben; hij ging niet op de bak daar, en elke keer zodra hij thuis was kwam er een monsterplas.
Ik hoop dat we goed door het weekend zeilen.
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Jeetje wat heftig,

Dit is volgens mij ook 1 van de moeilijkste aantoonbare aandoeningen die er zijn.

Bij Lizzy hebben we het dan uiteindelijk wel aan kunnen tonen maar wij waren meestal te vroeg, uiteindelijk hebben we toen een plan bedacht om meteen bij de 1e signalen in te grijpen.

Luna is nog veel ingewikkelder, Ursodeoxycholzuur werd ze hartstikke ziek van.

Wij doen hier ook alles wat in een capsule kan in een capsule.

Ik hoop dat het het weekend rustig blijft en dat Milo blijft eten.
Heel veel sterkte.
Luna (14) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

Komop Milo. Doorzetten. Maak het vrouwtje trots. We duimen hier volop voor jullie

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Anne_Milo
Lynx
Lynx

Bericht door Anne_Milo »

Milo had vanochtend helaas heel veel pijn. Daarom toch weer naar de dierenarts. Hij heeft 50cc vocht onderhuids gehad en beetje extra pijnstilling.
We hebben nu een nieuwe pijnstIller (tramadol) mee naar huis om straks mee te beginnen, en alles om vocht te geven: max 100cc daags onderhuids. Spannend maar we gaan het gewoon doen. NaCl, vlindernaalden, alles hebben we mee.
Maandag gaat hij wel weer in opname, want pijnstilling via infuus en vocht via infuus doet hem goed en is belangrijk.
Gelukkig knapte hij thuis direct op na het vocht bij de dierenarts. Hij wilde zelfs even in de ren dus dat was okay. Ik hoop dat dit doorzet. Einde van de middag gaan mijn vrouw en ik hem samen nog 50cc vocht proberen te geven. Alles wat we kunnen plaatsen onderhuids is mooi meegenomen voor hem. Maar het is wel even anders dan de cliënten die ik normaal gesproken prikte in de thuiszorg. Ik heb bij de dierenarts wel even staan huilen, het is echt een intense week geweest en we hoopten zo dat we het goed genoeg gedaan hadden voor een rustig weekend voor hem.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Ja, het is zeker een intense week geweest voor jullie maar wanneer ik het zo lees hebben de acties een positief effect op Milo! Ik duim dat infuus thuis geven soepel gaat verlopen.

En helemaal niet gek dat de spanning er dan een keer uit komt met tranen. Jullie doen het goed zo samen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Je hebt het ook goed genoeg gedaan, maar soms zijn ze zo ziek dat er iets anders nodig is.
Dit is ook heel heftig dus logisch dat het dan teveel kan worden,

Het is inderdaad anders bij een dier dan bij een mens, maar ik hoop dat het goed gaat.
Sterkte.
Groetjes, Denise
Anne_Milo
Lynx
Lynx

Bericht door Anne_Milo »

Helaas vanmiddag weer een enorme dip gehad. Maar tramadol gegeven, een halfje en een uur later weer een halfje. Hij lijkt nu een beetje in een slaaproesje te komen. Hopelijk dempt dit de pijn beter dan de orale Buprenorfine die hij zo uitkwijlt.
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Wat ontzettend balen en zwaar voor jullie.

Er is ook temgesic, dat is buprenorfine in pilvorm, die moet je dan oplossen in water en in de wangzak geven.
Ze vinden/vonden dat hier veel minder vies dan de vloeibare buprenorfine ( infuus vloeistof, of die gel) , mocht de tramadol ook problemen geven, niet goed werken is dat misschien nog te overwegen.

Hebben ze het niet gehad over triaditis?

https://www.dutchcatvet.com/nl/pancreat ... kt-blijft/
Groetjes, Denise
Anne_Milo
Lynx
Lynx

Bericht door Anne_Milo »

Ik heb de Tramadol gegeven in een lege capsule en dat ging goed. Hij knapt er overigens goed van op dus misschien was Buprenorfine toch niet geschikt hiervoor. Ik heb hem net met vlindernaald 50cc vocht gegeven onderhuids. Dat was echt wel even spannend maar het ging goed en met brokjes wist mijn vrouw hem af te leiden. Ik zal eerlijk zijn: ik stond te shaken van de spanning na afloop maar het is gelukt!

Triaditis is inderdaad besproken maar omdat nu alle waarden goed zijn behalve de pancreas, denken ze toch aan een klap die die heeft gekregen door alles, maar niet aan een triaditis. Een losse pancreatitis als gevolg van de cholangitis zeg maar. Hij heeft namelijk geen IBD gehad, en wel een verleden van chronische pancreatitis (de laatste 5 jaar terug, maar toen wel in twee jaar tijd drie keer gehad).
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Goed dat het gelukt is en dat je daarna staat te trillen herken ik ook.
Fijn ook dat de tramadol helpt, niets is zo ellendig dan iets te moeten geven wat ze heel vies vinden.

Gelukkig is er ook gedacht aan triaditis maar is dat niet het geval bij Milo.

Jullie doen het echt super goed.
Groetjes, Denise
Anne_Milo
Lynx
Lynx

Bericht door Anne_Milo »

Ja en met het gekwijl was het ook maar de vraag hoeveel hij binnen kreeg...
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Ja precies, en je wilt wel dat de pijn goed onderdrukt wordt.
Ik duim hard dat de tramadol goed blijft gaan en dat Milo zich beter gaat voelen.
Groetjes, Denise
Plaats reactie