Hulp nodig katten plassen en kakken plots in slaapmandjes

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
mellinda
Huiskat
Huiskat

Hulp nodig katten plassen en kakken plots in slaapmandjes

Bericht door mellinda »

Graag hulp zonder vooroordelen of vinger wijzen.

De laatste 3w is het gedrag van onze 2 katten veranderd.

Wij hebben wel een baby van 6maanden maar ze komen goed overeen.

Ook geven we nog 2 volledige uren in totaal aandacht aan de katten.

Katten hebben ook 3 kattenbakken in hun leefruimte. 1tje stond sinds gisteren avond wel weg omdat we die vandaag helemaal gingen opschonen.

Nou halen ze al enkele weken extreem kattenkwaad uit. Mijn man al boeken over katten cadeau gedaan dat hij niet mag straffen maar hij is telkens zeer boos geweest op de katjes want dit is al het 2e incident dat ze plots op een slaap kussen en een mandje plassen en nu dus ook kakken...

We spelen overdag en s avonds zeer veel met hun dus dit kan toch geen gebrek aan aandacht zijn?

Wel zijn ze opstandiger omdat mijn man zich in hun kattenstreken opjaagd.

Hoe zorg ik dat dit gedrag stopt? Van zowel hun als mijn man? Hoe kan ik ervoor zorgen dat we de dieren thuis kunnen blijven hoiden?
Ze hebben aan speelgoed en klimpalen en drinkwater ook geen gebrek.

Of is dit revenge van de zwaarlijvige kat die op dieet staat al enkele maanden? Wij hebben de magere kat een automatische overboek cadeau gedaan opdat die te mager werd door de veelvraat en zij altijd 45min over eten doet. De andere kat is sinds die automaat omdat ie niet kon pikken echt enorm venijnig geworden en heeft letterlijk meermaals de voerajtomaat die catproof was GESLOOPT!!!

MAAR DIE MOET VERMAGEREN of die ligt dood binnen dit en 2j en we geven hem enkel het minimum 3x/d volgens schema dierenarts...
Hij had al deel leververvetting.

Als er iemand een opl weet? De leefruimte vd katten is 75m2 ze komen wel niet buiten.

Rare is ook: ze hebben nooit v wnr ze kregen hun anus gelekt daar hangt altijd een restje kaka aan wat we moeten opkuisen. Wel veel anaalklier problemen die chronisch zijn.

Ik probeer mn gezin samen te houden en naar opl te zoeken en ja de katten zijn voor ons ook deel v gezin zelfs mijn man zegt vaak dat ie v hun houd en mijn baby is ook dol op katjes.

Katjes genoeg privacy en verstop mogelijkheden en de baby verwijder ik wnr die huilt asap uit hun leefruimte in ander kamer
Plaats reactie