Onze Siep (nu 16,5 jaar) is 3 jaar geleden gediagnosticeerd met een te snelle schildklier.
De pillen thiamazol waren een ramp, want mevrouw slikt geen pillen. 2x Per dag geworsteld met haar, drama voor ons, drama voor haar tot de dierenarts vloeibare thiamazoline adviseerde. Voor ons een uitkomst, want dat ging er zonder problemen in (2x 2,5 ml), voor Siep wat minder, want Siep was héél vaak erg misselijk en moest braken. Soms at ze dagen bijna niet.
Vorige maand zijn we teruggegaan en is er weer bloedonderzoek gedaan. Al haar waardes waren uitstekend en ook de TT4 zat binnen de goede waardes. Maagzuurremmers geprobeerd, anti-braak medicijnen geprobeerd, niets werkt. Dus de dierenarts stelde voor over te stappen naar Carbimazol oorzalf.
Dit hebben we nu 4 weken gebruikt en Siep heeft er 4 weken enorm mee gegeten. Toch viel ze nog af en haar ontlasting stonk weer net zo als 3 jaar geleden voor ze aan de medicijnen ging. Dus vrijdag nog bloedonderzoek laten doen en de TT4 was weer te hoog. Dus de oorzalf werkt niet of niet afdoende.
Vrijdagavond direct terug aan de Thiamazoline, maar we zijn erg bang dat ze weer heel erg ziek ervan gaat worden. En met nog 3,5 kilo gewicht kan ze niet teveel meer missen!
Ik heb vrijdag de dierenarts gevraagd of we thiamazoline en carbimazol mogen mengen ('s ochtends het een, 's avonds het ander) zodat ze minder thiamazoline binnenkrijgt. En heb ook voorgesteld om het evt. ipv met oorzalf met pillen bij te geven omdat dat nauwkeuriger is.
We hebben vanmiddag, na overleg met Universiteit Utrecht, toestemming gekregen de medicijnen te combineren. 's Morgens 2,5 ml thiamazoline, 's avonds 0,05 carbimazol, omdat de pillen niet meer verkrijgbaar zijn.
Nu lees ik dat er mensen zijn die de pillen in Duitsland bestellen. Wie kan mij hierover bijpraten? Zou het graag doen in de hoop dat ze dan nauwkeuriger binnenkrijgt als met de oorzalf.
En iemand ervaring met het geven van beide medicijnen gemengd?
Hoor het graag!!