Rode kussentjes en huid

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Anonymous

Rode kussentjes en huid

Bericht door Anonymous »

Een vraagje over een huidkwestie.

Een paar weken geleden zag ik Dokus een beetje raar lopen. Dus heb ik zijn pootjes gechecked. Tot mijn ontdekking was zijn rechter achterpoot zowel huid als kussentjes donker roze. Ik keek het nog een dag of twee aan, maar ik heb hem niet meer raar zien lopen. Tot gisteravond. Ik keek weer eens naar zijn pootje wat tot mijn verbazing bijna rood was. Zo ook zijn rechter voorpootje.
Ik kan me niet herinneren dat hij was gevallen. Wel heb ik paar keer per ongeluk op zijn pootje getrapt toen hij weer eens een keer achter mij stond :oops:

Zou ik naar de da gaan of moet ik nog even aankijken?
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Als je kat er als een poosje last van heeft dan zou ik even naar de DA gaan. Hij heeft misschien wel een schimmelinfectie aan zijn pootje en dat gaat niet vanzelf over. Bij een ontsteking kan de huid er ook wel eens rood uitzien. Effe chekken zo gepiept!!!
Groetjes Gerda
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik heb gisteren zijn pootjes weer gechecked, maar ze waren weer roze :???: Snap er niks meer van...
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Nathalie schreef:Kan zijn omdat je er op getrapt bent.
men moeder heeft dat met Chippie ook eens voor gehad. het enige wat hij deed was effe manken maar dat was zo weer over.
Als het weer roze is, is het mssn niet zo erg en zal het zo over gaan.
Maar als het blijft moet je het zeker in de gaten houden.
Gr Nathalie
Sinds ik op zijn wijze van lopen en springen in de gaten houdt, merk ik dat hij niet altijd even goed loopt en springt. Vanochtend sprong hij weer eens een keer mis op mijn schoot en zette hij zijn nagels in mijn benen. Ook springt hij minder op de vensterbank maar probeert hij zich eerder op te hijsen (als de mogelijkheid daarvoor staat).

Klinkt dat ernstig? Op zich springt iedere kat wel eens mis, maar bij Dokus is het pas sinds de afgelopen tijd en dat voor een sprong van ongeveer een halve meter.
Gesloten