Hoi allemaal,
Ik heb een kater, hij is al 17,5 jaar. Zijn zusje is vorig jaar helaas overleden vanwege nieruitval ( leeftijd)
Nu wilde ik in de toekomst wel graag 2 nieuwe kittens, voor mezelf maar ook voor mijn kinderen( heb vanaf jongs af aan altijd katten gehad) maar ik wilde wachten tot mn oude baasje er niet meer was.
Nu wilt het toeval, vorige week een jonge kittens gevonden midden in de polder. Rollend over de weg met die harde wind. Dierenambulance gebeld en de dag erna konden ze hem pas ophalen bij ons thuis. Dus het kleine katje ( bleek dus een katertje te zijn van 7 weken) verzorgt en gevoed en ja, hij lijkt zoveel op onze poes die er niet meer is, dat je ter plekke smolt. Wel wilden we dat mocht er een eigenaar zijn, die wel de kans zou krijgen zich te herenigen met de kitten dus meegegeven. Ze vertelden dat de kater niet geschipt was en 2 weken in quarantaine blijft. Dan wordt hij ontwormt gevaccineerd etc. Mocht er niemand melden, dan zouden ze dat ons laten weten. Ik heb zelf de kitten nog op forums gezet met foto zodat de eigenaar echt de kans heeft. Maar nu bleek de ochtend erna in een dorpje verderop ook een kitten gevonden, een meisje ook 7 weken. Dit gemeld nog aan het asiel en ze zitten beiden bij hetzelfde asiel.
Tot zover... Het kriebelt zo enorm. Want ze verdienen echt een plekje samen.
Echter, we willen gaan verhuizen binnen nu en een jaar. Het huis nu, is vrij groot open keuken woonkamer, geen deur naar de gang. Open trap.. 2 slaapkamers beneden waarvan de deur met regelmaat open staat..
En ik weet het gewoon niet, hoe maak ik dit kitten proof? Een van de dillema's wat ik dus als beer op de weg zie. Iemand ervaring hiermee? Of opties hoe ik dit het beste kan doen?
Ik wil het beste geven aan de kittens uiteraard. En ze een eigen plekje geven. Ik wilde dit dan ook later, wanneer alles gesetteld is en gewoon deuren heeft die je kan afsluiten bijvoorbeeld. Maar nu dit zo op ons pad komt, krijg ik dus het gevoel niet weg dat het zo zou moeten zijn. Het idee om ze nog een half jaar in het asiel te laten tot het hier gesetteld is staat me ook gigantisch tegen
Dus hebben jullie tips voor de grote open ruimte kitten proof te maken? En het open trappengat?
Ze mogen uiteraard pas naar buiten als ze geholpen zijn, en dat duurt nog maanden dus ik moet ze nog wel binne houden. Tips hoe je dat moet doen met de voor en achterdeur wat dus gewoon in de open ruimte is?
De kater, reageerde heel lief op de kitten. Ging erbij zitten en likte zijn kopje om vervolgens weer ongeïnteresseerd op de stoel te gaan liggen. Wel is dit vooral een buitenkat, en komt enkel soms overdag binnen ( hebben 2 schuren met kattenluikjes dus hij kan altijd ergens warm en droog naar binnen snachts)
Alvast bedankt!
Nieuwe kittens?
Re: Nieuwe kittens?
Open trapgat moet je je niet teveel drukte over maken, hier is het alles open trapgat (schip) en alle kittens hebben daar nooit moeite mee gehad.
Droppie (3/2023) Mieppie (3/2023 2/2025 sk) Witje (4/2025) Tijgetje (4/2025)
Re: Nieuwe kittens?
ik zou dit ook als noodlot zien hahaha. en je kat reageert positief, dat is het belangrijkste. ze zullen vooral met elkaar spelen . in geval van nood kun je ze n een slaapkamer zetten maar ik denk dat het ook wel meevalt. of je legt uit voorzorg dikke kussen/ matras onder de trap voor het geval dat er eentje zou vallen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie