Zou het niet een virus kunnen zijn?
Ik geef Luna standaard dagelijks cerenia want als ik daar mee stop gaat ze braken.
Lizzy kreeg het om de dag want als ik langer stopte dan begon ook zij weer te braken.
De meiden kregen meerdere keren per dag eten aangeboden, vaak toch natvoer en brokjes konden ze zelf pakken.
Wij gaven het ook om de 2/3 uur.
Maar als het echt langer duurde liet ik een prevomax injectie zetten en soms kregen ze dan ook vocht toegedient en vaak is dat voldoende.
Als het echt een heftige allergische reactie is dan is er meer nodig bij Luna.
Hypoallergeen voer
Re: Hypoallergeen voer
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Groetjes, Denise
Zou natuurlijk kunnen.
Een van mijn moeder haar katten was recent ook een paar dagen aan de diarree. Wat minder eten.. maar dat was wel een stuk milder dan dit.
Maar goed dat zegt nog niks natuurlijk, bij de ene kan het anders vallen dan bij de ander.
Vond het wel lijken alleen op de bekende 'opvlamming' , alleen dan met een paar scheppen er bovenop.
Of bedoelde je echt een van de katten virussen?
Wat fijn dat het met de Cerenia zo lang goed gaat! Je hoort meestal dat je het maar 2 weken kunt/mag gebruiken toch?? Is Provomax zoiets als Cerenia?
Een van mijn moeder haar katten was recent ook een paar dagen aan de diarree. Wat minder eten.. maar dat was wel een stuk milder dan dit.
Maar goed dat zegt nog niks natuurlijk, bij de ene kan het anders vallen dan bij de ander.
Vond het wel lijken alleen op de bekende 'opvlamming' , alleen dan met een paar scheppen er bovenop.
Of bedoelde je echt een van de katten virussen?
Wat fijn dat het met de Cerenia zo lang goed gaat! Je hoort meestal dat je het maar 2 weken kunt/mag gebruiken toch?? Is Provomax zoiets als Cerenia?
prevomax is cerenia in injectievorm, dat wordt beter opgenomen en dat geven we als de pillen niet voldoende werken.
Ik bedoelde eigenlijk een tijdelijk onschuldig buikvirus, momenteel heb ik er al 3 eigenaren over gehoord dus ik moest er meteen aan denken.
Normaal gesproken is het natuurlijk niet de bedoeling om cerenia dagelijks te geven, maar ze doet het er al jaren goed op en zodra ik stop krijg ik hier een kettingreactie.
Maar Luna heeft buiten haar allergie ook triaditis.
En als je het geen langere tijd wilt/.durft te geven dan stop je na 14 dagen een dag en dan kun je het daarna weer geven.
Lizzy kreeg om de dag dus voor haar was het sowieso niet van toepassing want er zat altijd een stop dag tussen.
Maar overleg het voor de zekerheid even met je dierenarts.
Ik bedoelde eigenlijk een tijdelijk onschuldig buikvirus, momenteel heb ik er al 3 eigenaren over gehoord dus ik moest er meteen aan denken.
Normaal gesproken is het natuurlijk niet de bedoeling om cerenia dagelijks te geven, maar ze doet het er al jaren goed op en zodra ik stop krijg ik hier een kettingreactie.
Maar Luna heeft buiten haar allergie ook triaditis.
En als je het geen langere tijd wilt/.durft te geven dan stop je na 14 dagen een dag en dan kun je het daarna weer geven.
Lizzy kreeg om de dag dus voor haar was het sowieso niet van toepassing want er zat altijd een stop dag tussen.
Maar overleg het voor de zekerheid even met je dierenarts.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
Bedankt voor je reactie! Ohhh oké dat is gewoon de injectievorm.
Heb jij ervaring met Ondansetron? Blijkbaar vergelijkbaar en ook in tabletvorm te krijgen, maar goedkoper.
Dat is best een duur grapje denk ik dan?
Mijn dierenarts vraagt volgens mij echt 15 euro voor 3 pilletjes.. of zoiets???
Of misschien zelfs voor 2? Ik weet in ieder geval dat ik altijd denk Jezus.. hoe is dit zo duur.
Maar goed, ditzelfde gebeurt natuurlijk in de mensengeneeskunde ook.
Maar als het nodig is, en vooral je katten er goed op gaan dan is het het sowieso waard natuurlijk.
Heb jij ervaring met Ondansetron? Blijkbaar vergelijkbaar en ook in tabletvorm te krijgen, maar goedkoper.
Dat is best een duur grapje denk ik dan?
Mijn dierenarts vraagt volgens mij echt 15 euro voor 3 pilletjes.. of zoiets???
Of misschien zelfs voor 2? Ik weet in ieder geval dat ik altijd denk Jezus.. hoe is dit zo duur.
Maar goed, ditzelfde gebeurt natuurlijk in de mensengeneeskunde ook.
Maar als het nodig is, en vooral je katten er goed op gaan dan is het het sowieso waard natuurlijk.
ondansetron (zofran)heb ik wel gebruikt hier maar bij Luna werkt de cerenia het beste.
Je gebruikt maar een kwart per keer, en ja goedkoop is het allemaal helaas niet.
Ik betaal voor 4 tabletten 16 mg € 24,11 en voor de 24 mg ook per 4: € 28,30
Maar ik weet dat sommige mensen veel meer betalen bij de dierenarts, dus dat is per praktijk verschillend.
Je gebruikt maar een kwart per keer, en ja goedkoop is het allemaal helaas niet.
Ik betaal voor 4 tabletten 16 mg € 24,11 en voor de 24 mg ook per 4: € 28,30
Maar ik weet dat sommige mensen veel meer betalen bij de dierenarts, dus dat is per praktijk verschillend.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise