Ik ben een beetje radeloos geworden en hoop dat jullie misschien ideeën hebben.
Onze kat is in 2023 geopereerd aan zijn achterpoot. Net onder zijn heel gewricht ontstond een gezwel. En dit gezwel bleef maar open gaan. De operatie was echter niet zonder risico's. Ze moesten zijn pootje openmaken en er bleek te weinig huid om de wond te Helen daardoor zou de wondgenezing langer duren. Ondanks de lange periode in verband te hebben rondgelopen was de chirurg zeer tevreden over de genezing van zijn pootje. Toen er voldoende haar op zat en de wond gesloten was hebben we zijn kap af gedaan en heeft hij zeker twee maanden weer met plezier rondgelopen en gedaan. Totdat er weer een wondje ontstond maar dit keer aan de binnenzijde van het gewricht. Helaas weer opnieuw kap om en het beestje wordt hartstikke somber van. Hij heeft inmiddels van het langere tijd dragen van deze kap ook wondjes in zijn nek gekregen die jeuken. We zijn al met verschillende kappen aan de slag geweest even als een stofkap maar hij presteerde het altijd weer om toch bij zijn pootje te komen.
Nu zijn we aan de slag gegaan met verschillende braces. Maar die floepen zo weer uit. We hebben allerlei soorten en maten met klittenband en zijn laatst ook maar weer naar de dierenarts gegaan om samen met hun te kijken wat anderen opties zijn maar helaas die zijn er niet volgens hun. Ze hebben ook contact gehad met hun orthopedische afdeling maar hiervoor bestaan geen opties.
Ik ben ten einde raad. Hij mag dan 15 jaar zijn maar het beestje doet het nog hartstikke goed en het is niet aan hem af te zien dat hij al wat ouder is. Ik gun hem zo graag zijn leven terug maar ja leg er maar eens uit dat het voor hem een stuk fijner gaat worden als hij geen kap draagt en juist alleen een brace om zijn pootje.
Wie heeft misschien iets soort gelijks meegemaakt en heeft hier een mooie oplossing voor gevonden??

whats photo app