Filou heeft ook nog nooit een haarbal gekotst, ondertussen toch al 2,5 jaar en een maine coon met vrij lange haren. Onlangs heeft hij een onderzoek bij de cardioloog gehad ivm een hartruisje (gelukkig tot nu toe onschuldig) en hadden ze zijn oksels kaal gezet. Thuis gekomen zien we hem een gigantische pluk geschoren haar uit de pels ernaast trekken en opeten. Hem daarna wat extra in de gaten gehouden, maar zelfs dat moet er gewoon in de ontlasting mee uitgekomen zijn.
Pixel, ook een weelderige haardos, heeft in meer dan 2 jaar ook maximum 4 haarballen gemaakt.
Ik ga er van uit dat als ze een met haar verstopte leiding hebben dat gauw genoeg zou blijken omdat er met de andere aan- en afvoer dingen fout zouden lopen. Dus zolang ze goed eten en goed ontlasten, zal dat wel allemaal ok zijn.
Dank je wel voor jouw reactie! Ook weer een geruststelling. Khári eet supergoed en is ook heel actief en verder gezond dus ik maak me maar geen zorgen. Ik was benieuwd naar ervaringen van anderen en in die zin geloof ik nu dat het inderdaad kan verschillen per poes/kat.
Gelukkig een onschuldig hartruisje bij Filou van jullie, dat zal aanvankelijk even schrikken geweest zijn. Leuk trouwens om kennis te maken! Jullie snuiten zien er superlief uit!
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21