Floortje van 12 heeft een hartruisje

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Floortje van 12 heeft een hartruisje

Bericht door patiani-guusje »

Nog geen 4 weken nadat ik afscheid heb genomen van mijn allerliefste Sarah van 16,5 kreeg ik vandaag het zorgelijke bericht dat er een hartruisje te horen is. Floor is 12 en ik ging met haar naar de dierenarts voor de jaarlijkse controle. Bloedwaarden zijn allemaal prima,gebit en bloeddruk ook. Ik schrok van het hartruisje. Ik vond haar de laatste weken wel meer slapen en minder energiek. Maar dacht dat dit kwam door de warmte. Nu ik dit weet vind ik dit toch wel heel spannend 🥲
11 juli ga ik met Floortje naar Utrecht voor een echo. Zijn er mensen hier die ervaring hebben me katten met een hartruisje? Hoorde en las dat ze er soms geen last van hebben en er ook oud mee kunnen worden. Maar het feit dat ze duidelijk minder energie heeft baart me zorgen. Ook wéér de medische rollercoaster in na in april mijn hond, en amper 4 weken geleden mijn andere kat te hebben moeten laten gaan. Wie kan mij hier meer over vertellen, heeft hier ervaring mee?
Sarah, Tica, Floortje hond Fee 🐕 IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, Fritske, Rooie, honden Luna, Sophie en Nala 🌈
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Re: Floortje van 12 heeft een hartruisje

Bericht door Asse-Poes »

Ach nee toch?!

Tja een hartruis. Het valt mij op dat heel veel katten dat hebben.
Ook mijn Bellow, al sinds hij een kitten was en hij is nu 15.
Hij heeft nog nooit een echo gehad trouwens. Wel 2 flinke operaties en dan werd de narcose aangepast.

Natuurlijk weet ik niet hoe erg het bij Floortje is, maar ik zou me nu nog niet gek laten maken.

Door de hitte hebben mijn katten ook minder energie en eten ze ook minder.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Plaats reactie