Schildklier en alvleesklier problemen

Schildklieraandoeningen bij de kat komen vaak voor. Dikwijls gaat het om een vergrote schildklier,
Faelivrin
Huiskat
Huiskat

Re: Schildklier en alvleesklier problemen

Bericht door Faelivrin »

Synemios schreef: 15 jun 2025 16:05 De parameters, bedoelen ze de waardes mee, dus dat die niet verslechteren en klinisch stabiel.
Dat komt ook doordat ze na behandeling een tijd niet onderzocht kunnen worden ( liever niet) i.vm de straling van de RAJ behandeling.
Woensdag middag opnieuw wezen prikken voor weer uitgebreid bloedprofiel dit is wat Gent graag nog wilde zien, deze stuurt mijn DA door naar Gent (en naar mij) voor wat ze nu binnen had geen gekke afwijkende waarden t.o.v. vorige keer. Lipase moet nog binnen komen (ben ik het meest benieuwd naar!)

Daarnaast wil mijn dierenarts Noa zien mocht het na behandeling mis gaan met alvleesklier, dat ook afgesproken dus dat geeft mij ook vertrouwen.
Synemios schreef: 15 jun 2025 16:05 Bij Lizzy bleef het heel lang hoog, daarom heb ik bewust ook het topic van pippa laten zien, daar was het wel meteen gezakt, en bij Bellow van Marina en vele anderen zakte het ook meteen.
Heeft Lizzy al die tijd met hoge waarden gelopen dan? Of heb je dat nog met medicijnen behandeld? Hoe werkt zoiets?
Asse-Poes schreef: 16 jun 2025 23:16 Maar je hebt nu toch -in overleg met je DA + Gent- de keus gemaakt om Noa te laten behandelen? Dan nu loslaten en gáán
Ik heb er geen seconde spijt van gehad en zou het zeker weer doen.
Bellow is gewoon een 'nieuwe' kat geworden, zijn lever is ook weer perfect.
Maar dat zegt niets over een alvleesklier natuurlijk.
Klopt! We gaan het ook gewoon doen! Het is alleen zo rete spannend haha. Hebben jullie nog tips voor de reis? Ik heb al een grote reis kennel gekocht en de dierenarts gaf als tip een klein kattenbakje mee. Het is 2,5 uur rijden voor ons.
Femke, poezenmoeder van Noa, Ziva en Ylva ☆ (sept. '23)
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Bericht door Asse-Poes »

Het is zeker enorm spannend!

Een klein bakje (afwasteiltje kan ook prima) is een prima idee. Je kan ook van die puppytrainers (incontinentie matjes) in de bench leggen.

Voor onderweg kan je een handdoek over de bench leggen, zodat het donker wordt.
Mijn katten blijven dan rustig en gaan gewoon slapen.

Wat jammer dat al jouw foto's verdwenen zijn 😞
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Wij hadden ook een klein kattenbakje en voor de zekerheid ook van die matjes erin gedaan.
Verder heb ik een dekentje voor daar meegegeven met de geur van ons en de andere katten door het gewoon thuis al te laten gebruiken. ( ze vernietigen het wel)

Ik ben ook benieuwd naar de uitslag maar gelukkig doet Noa het goed.
Ook wij hadden die afspraak met onze dierenarts gemaakt en dat was zeker fijn om dan te weten dat je dan toch terecht kan.

Nee, na die behandeling mocht ze niks meer hebben qua schildklier medicatie, omdat die RaJ soms langere tijd nodig heeft voor het werkt.
Daarbij kon ze er niet tegen ( medicatie)
Nu waren de waardes niet mega hoog en viel Lizzy ook niet te hard af want anders had ik echt een probleem gehad.
Maar goed voor het hart en andere organen is het niet.
Lizzy stond op de planning voor een 2e behandeling.
Toen was het nog zo dat ze een jaar aan hielden, nu is het al na een half jaar dat ze het dan aanbieden.

Maar onthou goed dat dit echt uitzonderingen zijn en zeker zo lang na de raj plus Lizzy was een stuk jonger.
De kans dat het slaagt is heel hoog en het is de beste behandeling die je kunt geven.

Ondanks dat het bij ons anders liep heb ik er geen spijt van gehad.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Faelivrin
Huiskat
Huiskat

Bericht door Faelivrin »

Asse-Poes schreef: 20 jun 2025 13:42 Wat jammer dat al jouw foto's verdwenen zijn 😞
Ik snap er niks van! Sommige staan er nog wel. Ik zal wel wat verkeerd hebben gedaan. Zal even kijken of ik het nog kan herstellen.
Synemios schreef: 20 jun 2025 17:30 Wij hadden ook een klein kattenbakje en voor de zekerheid ook van die matjes erin gedaan.
Verder heb ik een dekentje voor daar meegegeven met de geur van ons en de andere katten door het gewoon thuis al te laten gebruiken. ( ze vernietigen het wel)

Ik ben ook benieuwd naar de uitslag maar gelukkig doet Noa het goed.
Ook wij hadden die afspraak met onze dierenarts gemaakt en dat was zeker fijn om dan te weten dat je dan toch terecht kan.
Ik zal van die puppytrainers halen en op zoek naar een klein bakje. Kleedje van thuis had ik inderdaad ook al bedacht dus ze heeft er al 1 in gebruik die ze straks mee mag nemen.

Vlak voor het avondeten gebeld door onze tè lieve dierenarts die helemaal aan het juichen was; Noa haar lipase (alvleesklier) is weer helemaal genormaliseerd! Ik heb ook even staan juichen. Zo fijn! Echt mega blij mee. Ik zal hier de uitslagen ook even posten;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Ja, ik zou ook "blij" zijn met deze uitslag, de t4 is aan het stijgen maar daar wordt snel iets aan gedaan.
Ik denk dat dan de rest van de waardes ook weer normaal gaan worden zodra die schildklier behandeld is.

Misschien stond bij de instellingen van de foto's verwijderen na 7 dagen aan?
Groetjes, Denise
Faelivrin
Huiskat
Huiskat

Bericht door Faelivrin »

Inge van Lingehoeve mailde vanmiddag ook terug. Zij hebben pas in september tijd. Helaas is dat geen optie. Ik ben ook blij met Gent, maar Lingehoeve had eerst mijn voorkeur.

Noa ligt inmiddels te chillen in haar reismand. Blij dat ze er al wat vertrouwd mee kan raken.

(Oh en ondertussen krijgen we ook nog een nieuwe vloer, vandaar de rare plek op de vloer, hier stond tot gisteren de houtkachel. Die komt na plaatsen nieuwe vloer weer terug. Kan Noa er van de winter weer languit voor liggen.)

Afbeelding
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Krijgen katten die niet op een andere manier behandeld kunnen worden geen voorrang meer ?
Utrecht doet het ook sinds 2023 maar die zijn heel erg duur.

viewtopic.php?t=36393
Groetjes, Denise
Faelivrin
Huiskat
Huiskat

Bericht door Faelivrin »

Dat heb ik niet gevraagd. Ze wilde nog telefonisch contact dus misschien volgt daar nog wat uit. Ze was blij dat ik 7 juli in Gent terecht kon had ik het idee. Wellicht belt ze nog.

Utrecht is helemaal bizar duur zeg jemig!
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Ja dat vond ik ook bizar, toen al en dat zal nu alleen maar meer zijn.
7 juli is gelukkig nog wel te overzien.
Groetjes, Denise
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Bericht door Asse-Poes »

Fijn dat je nu een datum hebt!
7 juli is al best snel
Ik blijf duimen voor Noa
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Plaats reactie