Ravottende kittens
Ravottende kittens
Mijn vriend en ik hebben sinds een week 2 kittens van ongeveer 3 maanden oud. Ze zijn heerlijk energiek zoals kittens kunnen zijn en spelen dan ook veel met ze (lees ‘s ochtends een half uur en ‘s avonds 2 -3 uur) maar ze zijn maar niet moe te krijgen. Nu vinden ze het ook leuk om dan even met elkaar te spelen, en dat vinden wij ook helemaal prima dat ze door het huis heen vliegen en achter elkaar aan sprinten. Het enige probleem is dat ze ook over de bank en ons heen rennen met hun nagels uit en dat ze de bank nu als speelobject gebruiken en wij zo enorm snel onder de kattennagels zitten. Als ze weer wild over de bank heen sprinten dan pakken we vervolgens een speeltje erbij om ze af te leiden en zodat ze hun energie op een andere manier kwijt kunnen. Maar zodra je even stopt gaan ze de hele avond door en zijn we de hele avond er enorm druk mee. We hebben ook een grote klimpaal voor ze, tunneltjes en allemaal kleine speeltjes, maar ze blijven maar over ons heen sprinten om te spelen. Heeft iemand een idee of hier iets aan te doen is?
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Ravottende kittens
Je kunt kittens niet afleren kitten te zijn. Het enige wat je kunt doen is breekbare dingen veilig wegzetten en eventueel een deken over de bank.
Ik heb er zelf twee van 3,5 maand rondlopen en ja die breken de tent af. Voor mij een teken dat ze gezond zijn. Als ze aan zijn dan zijn ze ook goed aan. En na actie kunnen ze uren slapen.
Ik heb er zelf twee van 3,5 maand rondlopen en ja die breken de tent af. Voor mij een teken dat ze gezond zijn. Als ze aan zijn dan zijn ze ook goed aan. En na actie kunnen ze uren slapen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Dat dus.Je kunt kittens niet afleren kitten te zijn.
Hier twee kittens van 12 april.
11 weken dus nu.
En ze breken inderdaad de zaak af als ze niet slapen.
Droppie (3/2023) Mieppie (3/2023 2/2025 sk) Witje (4/2025) Tijgetje (4/2025)
castratenkoor schreef: 23 jun 2025 07:37 Je kunt kittens niet afleren kitten te zijn. Het enige wat je kunt doen is breekbare dingen veilig wegzetten en eventueel een deken over de bank.
Ik snap dat t kittens zijn en dat ze niet afleren om druk te zijn. Als we niet op de bank zijn dan is het ook niet perse een probleem, maar ze sprinten ook over ons heen en proberen ons ook als een verstopplek te gebruiken om daarna op elkaar af te sprinten en op ons te klimmen om hoger te komen. Dat ze ravotten en de boel perongeluk erbij slopen en wild zijn dat hoort erbij. We zouden alleen graag willen dat wij erbij niet constant ons moeten bedekken met dekens van teen tot kin om niet onder de krassen te zitten hahah
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Gewoon consequent oppakken en van je af zetten. Ja mijn armen en benen zijn ook niet ongeschonden. In achtervolging zien ze niks en letten nergens op.
Ik heb een dekentje altijd bij me. Ze zijn heus niet de hele dag aan het rondscheuren. Maar als ze fanatiek bezig zijn doe ik het dekentje over me.
Voor alles is een oplossing, denk creatief, niet in problemen. Ze gingen er hier b.v. steeds met het gootsteenstoppertje vandoor. Heb er een vintage strijkbout overheen gezet, opgelost.
En leer ze dat handen zijn om te knuffelen. Nooit met je handen met ze stoeien.
Hebben ze het hele huis ter beschikking? Misschien ergens in huis een klimmuur maken voor ze. Hoeft helemaal niet zo uitgebreid, ik heb op zolder twee kuipjes aan een muur. Leuk voor sjeestraject. Trappen op en muur in.

Ik heb een dekentje altijd bij me. Ze zijn heus niet de hele dag aan het rondscheuren. Maar als ze fanatiek bezig zijn doe ik het dekentje over me.
Voor alles is een oplossing, denk creatief, niet in problemen. Ze gingen er hier b.v. steeds met het gootsteenstoppertje vandoor. Heb er een vintage strijkbout overheen gezet, opgelost.
Hebben ze het hele huis ter beschikking? Misschien ergens in huis een klimmuur maken voor ze. Hoeft helemaal niet zo uitgebreid, ik heb op zolder twee kuipjes aan een muur. Leuk voor sjeestraject. Trappen op en muur in.

Ze hebben bijna het hele huis ter beschikking, onze slaapkamer alleen niet, daar hebben we de spullen staan die ons dierbaar zijn en liever niet perongeluk gesloopt willen hebben. Misschien dat we ook inderdaad een parcour voor ze op de muur moeten maken, we waren eerst een beetje bang dat ze er van af zouden vallen en zich zouden bezeren.castratenkoor schreef: 23 jun 2025 08:53 Gewoon consequent oppakken en van je af zetten. Ja mijn armen en benen zijn ook niet ongeschonden. In achtervolging zien ze niks en letten nergens op.
![]()
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Zeker zolang ze jong en onbevangen zijn wel verstandig er een matras oid onder te leggen. Bij mij staat er een bed met matras en deken onder.