sterilisatie zwerfkatten
Re: sterilisatie zwerfkatten
Wat fijn dat ze levend en wel weer uit de boom is!
ja het was kantje boord. Ze is alweer bijna 32 uur terug op aarde
Inmiddels via de gemeente een castratie aangevraagd voor Tanky (het Cyperse katje). Ga het papierwerk morgen ophalen. Mogelijk dat ik het nog eind deze week laat doen. Met pijn in mijn hart. Ik laat die katjes liever met rust. Maar als hij hier ook wil wonen kan het niet anders. Ik liet mijn zwarte kater vannacht even naar buiten en toen hoorde ik alweer een gevecht. Ik ben blijven liggen want die zwarte kater is best groot (en momenteel ook al wat aan de dikke kant). Hij was ongedeerd zag ik later. Maar denk dat Tanky weer voor onrust heeft gezorgd. Die Cyperse is een heel leuk katje. Misschien dat die wat kalmer wordt na de castratie.

Tanky zal je dankbaar zijn als je hem laat castreren.
De hormonen gieren door zijn lijf en hij weet van ellende niet meer waar hij het moet zoeken.
Hij zal zeker rustiger worden en daar maak je de zwartjes ook weer blij mee.
Een win-win situatie dus
De hormonen gieren door zijn lijf en hij weet van ellende niet meer waar hij het moet zoeken.
Hij zal zeker rustiger worden en daar maak je de zwartjes ook weer blij mee.
Een win-win situatie dus

Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
ja misschien wel. Die zwarte kater wordt wat dik na zijn castratie. Ik weet eigenlijk niet hoe gecastreerde katers zich ontwikkelen. Als ze niet gecastreerd zijn krijgen ze een heel brede kop. Tanky heeft dat al een beetje. Ik had hier al die jaren ook een zwarte kater (Blackie) die had dat heel sterk. Blackie leeft trouwens nog steeds. Mogelijk dat iemand anders hem eten geeft want hij komt hier nog zelden maar hij zag er de laatste keer dat ik hem zag best goed uit.
Ik ga het in ieder geval wel doorzetten denk ik. Morgen het papierwerk ophalen. Ik kan het hier dus via de gemeente laten doen.
Ik heb de deur nu dicht en de katjes zijn allemaal binnen. Even rust en dan straks weer open.
Ik ga het in ieder geval wel doorzetten denk ik. Morgen het papierwerk ophalen. Ik kan het hier dus via de gemeente laten doen.
Ik heb de deur nu dicht en de katjes zijn allemaal binnen. Even rust en dan straks weer open.
het is weer zover. Ik zit eigenlijk altijd in de stress dat ze weer in een boom gaat. En momenteel komt het helemaal niet uit omdat ik de badkamer renoveer, doucheput vervangen, nieuwe tegel vloer, is gewoon een lastige klus waar wat vaart achter moet zitten want ik kan nu niet douchen. Bovendien is mijn auto ook stuk (althans ik krijg 2 foutmeldingen P0490 en P0487 dus garage gaat EGR klep vervangen en moet ik dus donderdag naar de garage (welke 24km van mij vandaan is en ik moet de auto daar van 08:30 tot 17:00 laten staan ...). Dus mijn verbouwing loopt vertraging op wat erg vervelend is.
Begon ik met tegelen en ja hoor. Ze kwam niet opdagen toen ik haar riep. Buiten hoorde ik alweer zacht gemiauw. Midden op de dag. Denk niet dat het door die Cyperse komt. Mijn Snowshoe zit vaker achter haar aan dan die Cyperse maar niet echt serieus. Daar is mijn Snowshoe te oud voor. Ik denk dat ze (Loesje) er uit zichzelf erin is gegaan. Het was op klaarlichte dag. zeg maar rond een uur of 12. Bovendien net buiten mijn erf op een heel lastige plek. Een steile heling waar ik gewoon heel lastig bij kan.
Ik kan het er gewoon niet bijhebben. Heb de box bij de dichtstbijzijnde tak gehangen. Dichterbij is de tak waar ze op zit maar denk dat ik daar niet bij kan en ik moet het touw dan precies hangen waar ze zit. Dus dan raakt ze denk ik in paniek en gaat nog hoger. Was nog een klus want ik moest 2 taken wegzagen anders kon die box er niet eens heen.
Poesje is hopeloos. Foto's: poesje zit in cirkel, de box in het vierkant. 2-de foto is uitgezoomd en zie je dat de plek lastig is.

Begon ik met tegelen en ja hoor. Ze kwam niet opdagen toen ik haar riep. Buiten hoorde ik alweer zacht gemiauw. Midden op de dag. Denk niet dat het door die Cyperse komt. Mijn Snowshoe zit vaker achter haar aan dan die Cyperse maar niet echt serieus. Daar is mijn Snowshoe te oud voor. Ik denk dat ze (Loesje) er uit zichzelf erin is gegaan. Het was op klaarlichte dag. zeg maar rond een uur of 12. Bovendien net buiten mijn erf op een heel lastige plek. Een steile heling waar ik gewoon heel lastig bij kan.
Ik kan het er gewoon niet bijhebben. Heb de box bij de dichtstbijzijnde tak gehangen. Dichterbij is de tak waar ze op zit maar denk dat ik daar niet bij kan en ik moet het touw dan precies hangen waar ze zit. Dus dan raakt ze denk ik in paniek en gaat nog hoger. Was nog een klus want ik moest 2 taken wegzagen anders kon die box er niet eens heen.
Poesje is hopeloos. Foto's: poesje zit in cirkel, de box in het vierkant. 2-de foto is uitgezoomd en zie je dat de plek lastig is.

OMG,...
Loesje is echt wel een ramp.
Ik denk dat er maar 1 methode is om haar in toom te houden: Bouw een grote ren voor haar.
Loesje is echt wel een ramp.
Ik denk dat er maar 1 methode is om haar in toom te houden: Bouw een grote ren voor haar.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
tja ik weet niet of ik daar wel zoveel zin in heb. Het is wel een heel lieve poes en ik houd al erg veel van haar. Ze slaapt ook altijd gezellig op bed. Ik weet niet wat dat beest bezield. Ik ben momenteel gewoon uitgeput, ben al dagen aan het werk hier. Ik heb net nog wel even voorgedaan hoe ze naar beneden moet maar denk niet dat ze het heeft begrepen.
Er staan wat filmpjes op youtube dat de moeder het aan een kitten leert (hier 1: ). Ik heb het ook voorgedaan maar ja .... ze is zo dom als een deur. Het laat haar het maar uitvogelen want dit kan zo niet doorgaan. Ik denk niet dat haar moeder het heeft uitgelegd toen ze een kitten was.
Er staan wat filmpjes op youtube dat de moeder het aan een kitten leert (hier 1: ). Ik heb het ook voorgedaan maar ja .... ze is zo dom als een deur. Het laat haar het maar uitvogelen want dit kan zo niet doorgaan. Ik denk niet dat haar moeder het heeft uitgelegd toen ze een kitten was.
Als ze er uiteindelijk uit komt kun je het misschien oefenen met een 'kleine' boom (of paal).
Hopelijk komt ze er toch snel zelf uit.
Hopelijk komt ze er toch snel zelf uit.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ze is vannacht niet in de box gaan zitten. Die zit te ver onder haar. Er zit een stijl stuk tot de box. Ik zal straks proberen het touw om de tak te leggen waar ze op zit. Maar dat is eigenlijk precies waar ze zit dus weet niet of dat gaat lukken. Ik denk ook dat mijn telescoop paal die ik daarvoor gebruik niet lang genoeg is. Want het is een heel lastige plek waar die boom staat. Maar ik heb er eigenlijk geen tijd voor want ik moet mijn vloer aftegelen. Het kost gewoon veel tijd en ook veel energie om met die kat bezig te zijn. Dan ligt het werk hier stil en dan kan ik mij niet goed wassen. Moet eigenlijk eerst de vloer afmaken, de auto morgen naar de garage en dan heb ik weer tijd voor die kat
het is mij gelukt om het touw over de tak te leggen waar ze zit. Mijn telescoopsteel is 9m. Maar ik kan heuvelop staan dus kon er net bij. De kat kon nergens heen dus bleef zitten. Omdat de stam/wortel van de boom lager staan denk ik dat ze op zo'n 12 tot 15 meter hoog zit. Ik kan daar geen zeilen spannen omdat het daar enorm stijl is.
Op op foto 1 zie je dat de bak vlak onder haar zit. Als ik hem iets hoger zou trekken dan komt de bevestiging over de tak waar ze zit en dan moet ik kracht zetten en dan gaat de boom heen en weer. Maar ze kan er min of meer instappen. Ik ga zo het touw iets beter hangen want ik zie op de foto dat ik het touw beter verticaal kan bevestigen. Nou hopen dat ze erin gaat. Ik voel mij al wat beter. Is gewoon niet leuk als dat in je achterhoofd speelt tijdens het tegelleggen. Want het is erg lastige klus omdat ik een profiel moet aanleggen (het is een badkamer) en ik moet op een bepaalde hoogte uitkomen. Dus het is geen eenvoudig even insmeren met lijm en tegels erop. Het is tegel voor tegel ...
foto 1

foto 2

Op op foto 1 zie je dat de bak vlak onder haar zit. Als ik hem iets hoger zou trekken dan komt de bevestiging over de tak waar ze zit en dan moet ik kracht zetten en dan gaat de boom heen en weer. Maar ze kan er min of meer instappen. Ik ga zo het touw iets beter hangen want ik zie op de foto dat ik het touw beter verticaal kan bevestigen. Nou hopen dat ze erin gaat. Ik voel mij al wat beter. Is gewoon niet leuk als dat in je achterhoofd speelt tijdens het tegelleggen. Want het is erg lastige klus omdat ik een profiel moet aanleggen (het is een badkamer) en ik moet op een bepaalde hoogte uitkomen. Dus het is geen eenvoudig even insmeren met lijm en tegels erop. Het is tegel voor tegel ...
foto 1

foto 2

ja ze is er alweer uit. Toen ik terugkwam zat ze er al in. Ze heeft gegeten maar wil niet naar binnen. Haar safe plekje (het doosje) daar ben ik bezig met de afvoer van de douche dus daar wil ze niet. Ik heb er een veel mooiere doos neergezet maar ze wil niet naar binnen. mijn Snowshoe heeft het op haar voorzien. Ik zeg steeds dat het niet mag maar ze luistert niet. Nou ja hopen maar weer. Loesje is hier al bijna 2 jaar en daarvoor leefde ze op straat dus ze is denk ik een jaar of 3 a 4. Daarvoor had ze hier noot problemen mee. Ik weet niet goed wat er loos is.
Die Cyperse heb ik nog niet kunnen laten steriliseren. Is een kwestie van vangen en heenbrengen maar ik had steeds iets dat het niet kon of de kat kwam niet opdagen.
Nou ik hoop dat ze even niet in een boom gaat anders word ik gek.
Die Cyperse heb ik nog niet kunnen laten steriliseren. Is een kwestie van vangen en heenbrengen maar ik had steeds iets dat het niet kon of de kat kwam niet opdagen.
Nou ik hoop dat ze even niet in een boom gaat anders word ik gek.
gelukkig is ze er weer uit. mogelijk toch dat je snowshoe haar opjaagt waardoor ze voor haar gevoel veilig de boom in kan.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
ja misschien. Maar toen ze hier nog niet woonden jaagde mijn Snowshoe alle katten uit de tuin. Heel in het begin vocht ze ook wel met katten maar de laatste jaren was het meer bluf. Dan werd haar staart heel dik en dan rende ze alleen maar wat achter ze aan tot ze uit de tuin waren.
Loesje is dus een jaar of 3 a 4 denk ik en dit probleem is pas sinds eind april. Vervelende toestand. Ze kwam net binnen en ik heb de deuren even dicht gedaan. Even rust.
Tegelen maar weer
Loesje is dus een jaar of 3 a 4 denk ik en dit probleem is pas sinds eind april. Vervelende toestand. Ze kwam net binnen en ik heb de deuren even dicht gedaan. Even rust.

Misschien nu een boom vinden in het open die niet al te hoog is (een baby boompje). Je zou haar daarin kunnen zetten en laten zien hoe ze achteruit naar beneden kan komen. Met een klein boompje gaat dat misschien beter (ze moet er dan alleen niet met hoofd eerst uitspringen, want die neiging hebben ze ook als ze denken het 'wel te kunnen halen').
Fijn dat ze eruit is.
Fijn dat ze eruit is.
Grtz, Rik
ja bedankt. Misschien dat ik dat ga proberen. Maar je weet hoe katten zijn, ze luisteren vrij slecht
En ze is wel tam maar zich laten oppakken wil ze niet. Dus ik moet haar zeg maar overtuigen om mee te gaan naar dat boompje.
Ze is alweer buiten. Geen idee waar ze is maar hopelijk laat ze mij in ieder geval met rust tot de badkamer klaar is

Ze is alweer buiten. Geen idee waar ze is maar hopelijk laat ze mij in ieder geval met rust tot de badkamer klaar is