Mijn kat moet erg wennen dat baasje weer werkt

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Paskal
Huiskat
Huiskat

Mijn kat moet erg wennen dat baasje weer werkt

Bericht door Paskal »

Beste kattenvrienden.

Een aantal van jullie kennen mij nog wel, en ook mijn laatste aanwinst de witte kater bram. Bram is vorige week 1 jaar geworden, en een mooie kater van ongeveer 4.5 kilo. Zijn achterpoten kan die weer volledig gebruiken, en ik zie hem zelfs af en toe op het dak klimmen.

Bram id bij mij geboren, en heb ik deels met de hand groot gebracht. Ik was zelf door een ongeval een tijd tuid en werkte toen dus niet. Nu werk ik alweer een paar maanden, en merk ik dat bram het niet leuk vind. De fagen dat ik vrij ben klaagt die in de ochtend erg vroegt. Zijn miawh klinkt net als een pauw;l Uitslapen zit er dus helaas niet meer in. Zodra ik thuis kom is hij ook ectreem blij. Hij sloopt meer de laatstr tijd enzo. De andere katten hebben nergens last van, maar die had ik ook al voor het ongeval.. hebben jullie tips voor mij? Als het straks mooier weer is doe ik het raam los en kan die naar buiten wanneer die wilt.

Ook gaat het na de castratie weer erg goed tussen bram en zijn moeder izzy. Bram is minder dominant en echt wel een stuk rustiger... wel nog erg jaloers als ik de andere katten aandacht geeft. Hij id ook mijn favo en dat weet die denk ik ook :)
Jinny
Huiskat
Huiskat

Re: Mijn kat moet erg wennen dat baasje weer werkt

Bericht door Jinny »

Wennen, gaat goed komen.
Ons Mieppie (zie avatar) was ook boos als ik een of meer nachtjes weg was voor werk.
Dan plaste ze op de plek waar ik altijd zit als ik thuiskwam.
Dat heeft een poosje geduurd tot ze het accepteerde. (ik was niet heel vaak nachtjes weg)
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Bericht door Asse-Poes »

Allereerst: wat is het fijn dat het met Brams pootjes weer helemaal goedgekomen is!

Eigenlijk had je Bram moeten voorbereiden op een leven zonder dat jij 24/7 bij hem bent.
Veel katten (en honden) hebben na de corona-lockdown dezelfde problemen gekregen.

Hier nog wat tips, waarbij de belangrijkste is om zo normaal mogelijk weg te gaan en niet te enthousiast terug te komen.

https://www.hillspet.nl/pet-care/routin ... lpful-tips
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Paskal
Huiskat
Huiskat

Bericht door Paskal »

Dank voot de tips! Ik denk ook wel dat het goed komt.

Ik was ook altijd wel veel van huis. Maar niet vaak echt 10 uur ofzo achter elkaar weg. De dagen dat ik weg ben gaat het eigenlijk wel goed, maar de eerste weekend dag merk ik gewoon dat die boos op mij is... nog een paar weken en het mooie weer komt weer dan kunnen ze via het raam naar buiten en binnen...
Paskal
Huiskat
Huiskat

Bericht door Paskal »

En ik heb de laservuurtoren erweer bij gepakt. Extra speelgoed gekocht. Ze hebben al 100% speelgoed muisjes ofzo, maar een nieuwe geven ze de eerste dagen toch meer aandacht.
Plaats reactie