Zitten we midden tussen de operaties van Filou, besluit Pixel dat ze ook wat aandacht verdient...
Bij haar is het patella luxatie. Het is geen hoge graad. De dierenarts kon haar knieschijfje zelf niet bewegen, maar af en toe zie je haar pootje blokkeren. Een halve minuut later lijkt er niets aan de hand.
Onze dierenarts is van mening dat een operatie op dit moment niet nodig is.
Maar om de kans dat het erger wordt en/of ze vroeg artrose krijgt te verkleinen, zou ik haar wel graag iets van supplement ter ondersteuning geven. Ik heb al gelezen over backmotion en trovet mobility, maar ik vind kiezen lastig. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben voor patella luxatie?
Patella luxatie
Re: Patella luxatie
Ik heb Trovet Mobility geprobeerd re geven aan Bellow.
Het stinkt verschrikkelijk en hij weigerde ook maar 1 hap te eten van de paté waarin ik Trovit verstopt had.
Over Backmotion kan ik niets zinnigs zeggen.
Dat zijn chinese kruiden met een -in mijn ogen- hoog sprookjesgehalte.
Het stinkt verschrikkelijk en hij weigerde ook maar 1 hap te eten van de paté waarin ik Trovit verstopt had.
Over Backmotion kan ik niets zinnigs zeggen.
Dat zijn chinese kruiden met een -in mijn ogen- hoog sprookjesgehalte.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Ik heb inderdaad dezelfde vraagtekens bij backmotion, ook wat betreft veiligheid.
Pixel is ook een lastige eter, dus trovet zou dan ook wel eens lastig kunnen worden.
Pixel is ook een lastige eter, dus trovet zou dan ook wel eens lastig kunnen worden.
Uiteindelijk is het bij Bellow weer goed gekomen zonder medicatie of supplementen.
Wij hebben er wel voor gezorgd dat hij 6 weten geen trap kon lopen en niet kon springen.
Benchrust zagen wij niet zitten, dus met kippengaas en andere blokkades hebben we de woonkamer/keuken springvrij gemaakt.
We droegen Bellow naar de slaapkamer. Daar hebben we ook de kattenbak en de etensbakjes neergezet.
Het was nogal wat gedoe, vooral voor ons, maar het heeft gewerkt!
Bellow is nu bijna 15 en heeft geen last meer gehad van zijn achterpootjes.
Wij hebben er wel voor gezorgd dat hij 6 weten geen trap kon lopen en niet kon springen.
Benchrust zagen wij niet zitten, dus met kippengaas en andere blokkades hebben we de woonkamer/keuken springvrij gemaakt.
We droegen Bellow naar de slaapkamer. Daar hebben we ook de kattenbak en de etensbakjes neergezet.
Het was nogal wat gedoe, vooral voor ons, maar het heeft gewerkt!
Bellow is nu bijna 15 en heeft geen last meer gehad van zijn achterpootjes.
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Je hebt je ongetwijfeld al goed ingelezen over patella luxatie, maar toch nog wat leesvoer:
https://www.argoshombeek.be/medische-in ... wrichting/
Ik vond dit wel een duidelijke site.
https://www.argoshombeek.be/medische-in ... wrichting/
Ik vond dit wel een duidelijke site.
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)