Hoi,
Mijn kat heet Bram, is 11,5 jaar, is een kater en heeft een schildklierprobleem waarvoor hij 10 maart wordt behandelt in Gent.
Nu valt mij de laatste dagen op dat hij veel water drinkt. Bram lust alleen natvoer en geen droge brokken dus hij krijgt op zich al vocht binnen.
Nu eet hij vooral mousse (gourmet en Pro Plan) en krijgt twee keer per dag een zakje Kattovit (met saus)
Die mousse krijgt hij omdat ik daar medicijnen inspuit voor zijn schildklier.
Een maand geleden is er nog een grote bloedtest gedaan bij Bram waar zijn schildklierwaarde 42 was, en zijn lever, nieren, bloedsuiker en de rest van je kan meten, prima in orde. Allemaal precies gemiddeld.
Nu had hij dat vele drinken (de ene dag wel en andere dag niet) ook al voor de bloedtest. Dan zou je denken dat het dus niets met zijn nieren te maken kan hebben. Voor zijn schildklier krijgt hij medicatie om symptomen tegen te gaan dus dat zou ook de oorzaak niet kunnen zijn.
Hij eet goed, komt lekker buiten en plast en poept zo'n 1 a 2 keer per dag.
Hebben jullie een suggestie? Is misschien de voeding te zout?
Groetjes,
Het Mens van Bram
Kat drinkt de ene dag veel water en de andere dag niet
-
- Huiskat
Re: Kat drinkt de ene dag veel water en de andere dag niet
Heb je dat vele drinken ook besproken met de dierenarts toen je er toch was voor Brams bloedtest?
Ik weet niet wat de procedure in Gent is, maar in Lienden moest ik binnen 4 weken voorafgaand aan de ra jodiumbehandeling de nierfunctie laten controleren. (SDMA, ureum, creatinine). Dat zou voor Bram dan dus volgende maand zijn. Dan weet je hoe goed zijn nieren functioneren.
Ik kan me niet voorstellen dat de voeding die je nu geeft te zout is en dat het daaraan ligt.
https://www.catmoneo.nl/zout/
Mijn katten plassen trouwens meerdere keren per dag en daar zitten flinke plassen bij.
Ik weet niet wat de procedure in Gent is, maar in Lienden moest ik binnen 4 weken voorafgaand aan de ra jodiumbehandeling de nierfunctie laten controleren. (SDMA, ureum, creatinine). Dat zou voor Bram dan dus volgende maand zijn. Dan weet je hoe goed zijn nieren functioneren.
Ik kan me niet voorstellen dat de voeding die je nu geeft te zout is en dat het daaraan ligt.
https://www.catmoneo.nl/zout/
Mijn katten plassen trouwens meerdere keren per dag en daar zitten flinke plassen bij.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)