sterilisatie zwerfkatten
Re: sterilisatie zwerfkatten
wat is ze dan snel weer thuis als ze nog zo kwijlt. na ja, ze is weer thuis gelukkig. misschien toch mbt voeding eens kijken of er iets is waar ze op kan knagen wat helpt met de tandjes? voorlopig is ze er weer vanaf
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
ja de DA belde mij rond 13u. Misschien moest ze weg ofzo. Hier op het platteland rijden ze heel wat af. Misschien had ze nog een klant waar ze om 16u moest zijn, ik weet niet. Maar de kat was wel wakker genoeg.
Poes loopt inmiddels vrij in huis rond. Ze ontsnapte net toen ik ging kijken en ze lijkt goed genoeg. Maar naar buiten toe wacht ik tot vanavond mee. Ik kan verder ook niks doen nu. Ze wil niet op een plekje liggen. Liep net de trap op en het ging goed ... maar het is erg rot om te zien hoe ze nu is vind ik.
Vorige keer had ik mezelf al gezworen het nooit meer te doen maar ja anders wordt ze ziek en gaat ze dood. Ze is verder gezond. Als ze geen pijn heeft aan haar tandjes dan staat ze nog erg goed haar mannetje Dan is ze nog steeds een poesje dat vol met leven zit. Verder heeft ze geen kwalen.
Ja ik zat zelf ook al te kijken naar eten. Je hebt speciaal voer. Speciale brokjes. Persoonlijk voel ik daar niet zoveel voor. Ik probeer zoveel mogelijk echt vlees te geven maar je komt er niet aan onderuit dat er allemaal toevoegingen inzitten. Of ik moet het zelf gaan maken of overstappen op BARF. Denk dat die tandsteen vnl komt van producten als Felix, Whiskas en Sheba.
Mijn idee is dat zoveel katten nier problemen of andere aandoeningen krijgen omdat ze enkel brokken krijgen. Enkel wat brokken en water dat kan volgens mij niet goed zijn. Mijn katten hebben het geluk dat ze ook naar buiten kunnen. Niet elke kat heeft die luxe. Mijn Snowshoe is dus in 2013 aan komen lopen. Hoe oud ze precies is weet ik niet maar ik denk tussen 12 en 14. Laatste jaren krijgt ze wel steeds beter voedsel. Dus op zich gaat het goed enkel dat ik de tandjes in de gaten moet houden.
Volgende keer als ze ziek wordt ga ik meteen heen voor haar tandjes
Poes loopt inmiddels vrij in huis rond. Ze ontsnapte net toen ik ging kijken en ze lijkt goed genoeg. Maar naar buiten toe wacht ik tot vanavond mee. Ik kan verder ook niks doen nu. Ze wil niet op een plekje liggen. Liep net de trap op en het ging goed ... maar het is erg rot om te zien hoe ze nu is vind ik.
Vorige keer had ik mezelf al gezworen het nooit meer te doen maar ja anders wordt ze ziek en gaat ze dood. Ze is verder gezond. Als ze geen pijn heeft aan haar tandjes dan staat ze nog erg goed haar mannetje Dan is ze nog steeds een poesje dat vol met leven zit. Verder heeft ze geen kwalen.
Ja ik zat zelf ook al te kijken naar eten. Je hebt speciaal voer. Speciale brokjes. Persoonlijk voel ik daar niet zoveel voor. Ik probeer zoveel mogelijk echt vlees te geven maar je komt er niet aan onderuit dat er allemaal toevoegingen inzitten. Of ik moet het zelf gaan maken of overstappen op BARF. Denk dat die tandsteen vnl komt van producten als Felix, Whiskas en Sheba.
Mijn idee is dat zoveel katten nier problemen of andere aandoeningen krijgen omdat ze enkel brokken krijgen. Enkel wat brokken en water dat kan volgens mij niet goed zijn. Mijn katten hebben het geluk dat ze ook naar buiten kunnen. Niet elke kat heeft die luxe. Mijn Snowshoe is dus in 2013 aan komen lopen. Hoe oud ze precies is weet ik niet maar ik denk tussen 12 en 14. Laatste jaren krijgt ze wel steeds beter voedsel. Dus op zich gaat het goed enkel dat ik de tandjes in de gaten moet houden.
Volgende keer als ze ziek wordt ga ik meteen heen voor haar tandjes
oeps sorry bericht ging 2 keer
die 2 zwartjes willen naar binnen en de snowshoe wil naar buiten. Tis toch niet te geloven. De Snowshoe begint alweer HEEEEL zielig te klagen dat ze naar buiten wil. Ik houd de katten nog even gescheiden omdat mijn Snowshoe nog niet de oude is. Maar het gaat al beter. Denk dat ik haar om 18u vrijlaat
ja ik heb haar al wat eerder vrijgelaten maar ik dacht dat het kon en dan is ze het meest gelukkig en dus het minst gestressed. Ik denk dat ze dan eerder herstellen. En alles is goed gegaan. Ze heeft vannacht heerlijk geslapen en net ook gegeten en gedronken. Ik denk dat ze vandaag en morgen nog wel last heeft van haar tandjes. Ze heeft wel pijnstiller + antibiotica gekregen maar die pijnstiller werkt enkel 24u. Maar ze lijkt goed vanmorgen. Momenteel alweer buiten.
Zwarte mannetje is momenteel wel zoek. Ik moet nu weer de deur afsluiten 's nachts vanwege een wasbeer die binnen komt. Ik had een paar dagen terug een vervelende ervaring met die beer en hij is heel groot. Is voor die katjes moeilijk te begrijpen als de deur eerst altijd de hele nacht op een kier staat en dan ineens dicht. Maar die kater zal zo wel weer komen.
Zwarte mannetje is momenteel wel zoek. Ik moet nu weer de deur afsluiten 's nachts vanwege een wasbeer die binnen komt. Ik had een paar dagen terug een vervelende ervaring met die beer en hij is heel groot. Is voor die katjes moeilijk te begrijpen als de deur eerst altijd de hele nacht op een kier staat en dan ineens dicht. Maar die kater zal zo wel weer komen.
Leuk zo'n gifje!
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Miyuki en Sookie
En wat fijn dat het beter gaat!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
laatste nieuws van de zwerfkatjes. Ik heb hier nu 3 katjes wonen. De Snowshoe en de 2 zwarte katjes. De zwarte kater (Blackie) die hier ook al jaren kwam is al maanden niet meer geweest. Dat komt denk ik omdat ik nog 2 katers eten geef. 1 zwart katertje die denk ik het broertje is van die andere 2 zwarten. Was heel schuw maar is al behoorlijk tam. Is een heel mooi leuk katertje geworden. Dan heb ik nog een bruine kater die een beetje lijkt op een wilde kat. Heel mooi beestje en is ook lief en vrij tam. Echter die anderen zijn bang voor hem (die bruine is net een stier, hele brede nek, erg sterk katje) en het katertje die bij mij woont zoekt strijd met die andere 2 katers. Maar denk dat het allemaal wel zal gaan.
Grootste problem is momenteel een witte Maine Coon met 3 poten .... ik denk dat ze die kat ook uit de auto hebben gezet.
Ik zag die kat al in de zomer. Maar dat was een halve kilometer verder. Daar wonen ook mensen die katten hebben dus ik heb mij er niet echt mee bezig gehouden. Nog wel gekeken maar kon hem niet vinden. Nu sinds een paar weken komt die bij mij in de tuin. Ik gaf hem 's nachts eten maar hij/zij (ik weet niet wat het geslacht is) was heel erg schuw. Momenteel vertrouwt de kat mij. Is heel mager. Krijgt veel eten. Maar de kat is heel vies en die andere katten zijn bang voor die kat. 'S nachts kwam die binnen maar eergister nacht was mijn bankje er helemaal onder gepiest. Weet niet waarom die kat dat heeft gedaan. Die bruine kwam ook binnen maar sinds die witte hier is durft die niet meer.
Ik denk dat ik hulp moet zoeken. Probleem is dat ik denk dat ze hem/haar zullen afmaken. Dan kan ik beter gewoon doorgaan met eten geven. Misschien dat die dan weer zichzelf schoon kan maken. Zit er wel mee in mijn maag.
hier wat foto's:
Dit was zonet nadat de kat 300 gram heeft gegeten:
GIF van paar dagen terug waarin je ziet dat de kat zijn linker achterbeen mist.
Grootste problem is momenteel een witte Maine Coon met 3 poten .... ik denk dat ze die kat ook uit de auto hebben gezet.
Ik zag die kat al in de zomer. Maar dat was een halve kilometer verder. Daar wonen ook mensen die katten hebben dus ik heb mij er niet echt mee bezig gehouden. Nog wel gekeken maar kon hem niet vinden. Nu sinds een paar weken komt die bij mij in de tuin. Ik gaf hem 's nachts eten maar hij/zij (ik weet niet wat het geslacht is) was heel erg schuw. Momenteel vertrouwt de kat mij. Is heel mager. Krijgt veel eten. Maar de kat is heel vies en die andere katten zijn bang voor die kat. 'S nachts kwam die binnen maar eergister nacht was mijn bankje er helemaal onder gepiest. Weet niet waarom die kat dat heeft gedaan. Die bruine kwam ook binnen maar sinds die witte hier is durft die niet meer.
Ik denk dat ik hulp moet zoeken. Probleem is dat ik denk dat ze hem/haar zullen afmaken. Dan kan ik beter gewoon doorgaan met eten geven. Misschien dat die dan weer zichzelf schoon kan maken. Zit er wel mee in mijn maag.
hier wat foto's:
Dit was zonet nadat de kat 300 gram heeft gegeten:
GIF van paar dagen terug waarin je ziet dat de kat zijn linker achterbeen mist.
Waarom zouden ze haar afmaken? De kat van mijn buurvrouw heeft ook 3 poten door een ongeluk en kan alles wat een ieder andere kat ook kan. Ik hoop heel erg dat jouw gevonden main coon een fijne thuis zal krijgen uiteindelijk.
ja dat is waar. Ik denk dat als ik de dierenambulance bel dat die hem mogelijk afmaken.
Ik zal het probleem eens voorleggen aan deze mensen in Tongeren: https://www.zwerfkat.com/ Ik zit zelf in Wallonië maar mijn Frans is wat beperkt. Tongeren is zo'n 50km van mij vandaan. Ik heb momenteel dus al 3 katten binnen wonen en die andere 2 katertjes zijn ook bijna zover. Die 2 zijn echter nog niet gesteriliseerd. Maar het is allemaal wat teveel.
Ik zal het probleem eens voorleggen aan deze mensen in Tongeren: https://www.zwerfkat.com/ Ik zit zelf in Wallonië maar mijn Frans is wat beperkt. Tongeren is zo'n 50km van mij vandaan. Ik heb momenteel dus al 3 katten binnen wonen en die andere 2 katertjes zijn ook bijna zover. Die 2 zijn echter nog niet gesteriliseerd. Maar het is allemaal wat teveel.
Heel veel succes en hopelijk komt er een goede oplossing voor het beestje.
bedankt. Ik heb ze inmiddels een e-mail gestuurd en zal hulp blijven zoeken. Ik kan de kat op dit moment geen huis geven. Mijn Snowshoe is net een beetje gewend aan die andere 2 katjes. Dan heb ik nog 2 katers die ik eten geef en ze raken in de stress van die Maine Coon. Mogelijk als ze aan de kat wennen dan kan die wel hier wonen maar het is wat veel allemaal.
Maar ik blijf wel gewoon eten geven. De kat komt nu in de ochtend en in de avond. Krijgt 4 tot 5 blikjes per dag. 2 blikjes van 85gr waar echt vis in zit (Voskes) en dan de rest van die goedkopere 100gram nat voer. Sinds de zomer heeft die kat nauwelijks gegeten denk ik. Dus hij/zij sterkt nu goed aan.
Ik laat nog wel weten of ik een oplossing kan vinden.
Maar ik blijf wel gewoon eten geven. De kat komt nu in de ochtend en in de avond. Krijgt 4 tot 5 blikjes per dag. 2 blikjes van 85gr waar echt vis in zit (Voskes) en dan de rest van die goedkopere 100gram nat voer. Sinds de zomer heeft die kat nauwelijks gegeten denk ik. Dus hij/zij sterkt nu goed aan.
Ik laat nog wel weten of ik een oplossing kan vinden.
Ik heb bewondering voor de zorg en liefde die je ze geeft. Goed bezig