Ik wordt binnenkort voor mijn werk 4 dagen per week in Duitsland geplaatst, voor de komende twee jaar. Vanaf donderdagavond tot en met het weekend ben ik weer thuis in Nederland.
Ik zit er over te denken om mijn twee katten op zondag mee te nemen naar mijn adres in Duitsland en op donderdag na werktijd weer mee naar Nederland.
Heeft iemand hier tips om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen? De reistijd is ongeveer 2 uur.
Vier dagen per week naar Duitsland, kat mee verhuizen?
Re: Vier dagen per week naar Duitsland, kat mee verhuizen?
Sorry, mijn input heb ik verwijderd. Er zijn hier mensen met veel meer reiservaring dan ik heb. Succes ermee!
(er stond eerst een langer verhaal...)
(er stond eerst een langer verhaal...)
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
ik heb hier ook geen ervaring mee, maar alles hangt er ook vanaf hoe je katten zijn denk ik. zijn het bangerds of avonturiers? zijn ze gewend om in de auto mee te rijden, hoe gaan ze om met nieuwe situaties enz enz
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Al mijn katten gaan (en gingen) altijd mee als ik langer dan 1 nacht niet thuis kan zijn. Ook toen ik nog een lat-relatie had en de weekends bij mijn vriend was.
Nou heb ik Siamezen, die niet huisgericht maar mensgericht zijn, dus zolang wij er maar zijn, vinden ze elk huis of hotel prima.
Om de katten de komende 2 jaar 4 dagen per week alleen in Nederland te laten, lijkt me nogal een probleem te gaan worden voor de katten. Dan kun je ze beter meenemen.
Is er een optie om langer aaneengesloten periodes in Duitsland te blijven en bijvoorbeeld 1x per maand een weekend naar NL te gaan?
Nou heb ik Siamezen, die niet huisgericht maar mensgericht zijn, dus zolang wij er maar zijn, vinden ze elk huis of hotel prima.
Om de katten de komende 2 jaar 4 dagen per week alleen in Nederland te laten, lijkt me nogal een probleem te gaan worden voor de katten. Dan kun je ze beter meenemen.
Is er een optie om langer aaneengesloten periodes in Duitsland te blijven en bijvoorbeeld 1x per maand een weekend naar NL te gaan?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
en † Clea ♀ (2013-2024)
Probeer zoveel mogelijk vertrouwde dingen mee te nemen zoals kleedjes en mandjes zodat ze vertrouwde geur hebben.
Verder is het afwachten hoeveel stress ze er van ervaren, dat verschilt per kat.
Verder is het afwachten hoeveel stress ze er van ervaren, dat verschilt per kat.
Dat is een goeie.Dinky schreef: 12 nov 2024 22:18 Probeer zoveel mogelijk vertrouwde dingen mee te nemen zoals kleedjes en mandjes zodat ze vertrouwde geur hebben.
En probeer een proefritje - dan weet je het zeker. Heb je eventueel een mogelijkheid om je katten in DE te laten? Dan zal er iemand voor hen moeten zorgen, maar het zou misschien wat oplossen. En dat dan om de week, dan wennen ze ook aan de taal (grapje) Wat je daar doet gaat me trouwens niet aan en dat bedoel ik dan ook niet.
Mijn katten gaan al gillen/zielig miauwen tijdens een klein ritje, dus het zou voor hen niet werken. Ik heb natuurlijk geen idee wat je in Duitsland doet en of je daar een vaste stek hebt, maar ik zou een proefrit - een langere - zeker overwegen.
Succes! We horen graag hoe het uitpakt!
The catter the better!
Ik ben intussen wel benieuwd wat je hebt besloten of geprobeerd, hier kunnen andere lezers ook iets aan hebben.
Niet onaardig bedoeld.
Niet onaardig bedoeld.
The catter the better!